Kvalme og tabl....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2014

Anonym trådstarter

Er ano grundet fam. Ikke ved noget.....

Jeg er MEGET præget af kvalme under denne graviditet. Er i 9 uge, og det syntes bare at blive værre og værre

Især når jeg skat sluge tabl. :
2 stk. Gravitamin
1 stk jern
Og har lige været på kur for en urinvejs infektion:
1 tbl. x 3 (tog heldigvis sidste tabl. I morges)

Bare tanken om at skulle tage dem, så går kvalmen helt amok. Jeg behøver ikke engang at åbne pakken, før jeg kæmper for at holde maveindholdet indenbords.

Nu arbejder jeg også inden for hjemmeplejen, og er ligeledes MEGET kvalme præget når jeg er på job. Har svært ved at give borgerne tabl. Uden selv at være ved at kaste op.

Hvordan pokker gør i det?
Det tager mig omkring 3 kvarter at sluge 3 tabl (på en god dag)
Gode råd modtages med kyshånd.

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

SanJose

Følger lige med her

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen gode råd??

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

Tabl. Tid igen

Anmeld

18. august 2014

birthee

Jeg har også svært ved at sluge piller - jeg tager så en alm. vitaminpille og folinsyre ved siden af - det gør det lidt nemmere for mig..  jeg deler så pillerne ud på dagen, så jeg ikke skal tage for mange på en gang...

Anmeld

18. august 2014

Wik

Min jordemoder sagde til mig i forhold til halsbrænd, i  mit tilfælde men også i forhold til kvalme og opkast : "Hvis du i en periode ikke kan tage dit tilskud pga. kvalme eller halsbrænd, så lad være!" Hun var meget klar omkring det, man tager disse tilskud for at være sikker på man får nok, du kan sagtens overleve selv en hel graviditet uden tilskud. Det er langt vigtigere du er tilpas, spis måske lidt frugt eller grønne grøntsager hvis din kvalme har det bedre med det. Det kan blive ulideligt at være gravid hvis man ikke kan tage lidt vare på sig selv, og hvis pillerne er slemme for dig lige nu, så hold en pause. 

Anmeld

18. august 2014

Mullepigen21

Jeg fik også meget kvalme og opkast af vitamin tilskud og jern- jeg tog dem på samme tid, jeg er nu stoppet med at tage det sammen.

Vitamin tager jeg til morgen og jern tager jeg inden jeg går i seng og det har hjulpet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.