Bange for at presse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2014

Anonym trådstarter

Ja, jeg ved at det her kommer til at lyde fuldstændig vanvittig mærkelig, men jeg har brug for at få luft!

Når jeg er sammen med min kæreste, har sex og sådan, så når jeg er tæt på at komme, spænder jeg op i hele kroppen og så får jeg den vildeste, trykkende hovedpine! Det trykker så vanvittig meget i mit hoved, at det føles som om det skal til at springe.

Det er gjort mig mega bange for den fødsel jeg snart skal igennem. Jeg frygter simpelthen, at der går noget galt/sker noget i mit hoved, når jeg skal til at presse. Feks. At trykket mit hoved bare bliver for stort og at jeg springer et blodkar eller noget.

Jeg har født før, og har aldrig oplevet den har voldsomme hovedpine før de sidste to gange vi har haft sex.
Men det får mig sådan til at overveje om jeg virkelig tør at presse. Om jeg burde snakke med jm om et ks i stedet for.
Dog frygter jeg også ks helt vildt og især efter det en bekendt lige har været igennem (en bedøvelse der ikke blev tjekket om den virkede før de skar, og ja, den virkede ikke!!!).

Jeg aner ikke hvad jeg skal???
Har aldrig været så bange i hele mit liv!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

SandraXOXO

Jeg ville snakke med læge og jdm om dine tanker så du kan blive tjekket og passet godt på. Det skal være en god oplevelse for dig og baby skal ha en sund og rask Mor i mange år endnu. Så dit helbred er ikke noget at ignorere. :-)

Anmeld

18. august 2014

charthys

Hmmm...

Altså jeg tænker, uden at skulle gøre mig alt for klog, at der kan være flere årsager. Lå du for eksempel på ryggen de to gange du har oplevet det? Måske kan du have trykket nogle blodkar af i din meget koncentrerede tilstand. Du skal nok også have målt blodtryk, det kan jo sagtens blive forhøjet, og det kan se i de fleste tilfælde behandle så det bliver sikkert for dig at føde selv. Under alle omstændigheder ville jeg lige tage et smut til lægen og få målt trykket. :-)

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg ville snakke med læge og jdm om dine tanker så du kan blive tjekket og passet godt på. Det skal være en god oplevelse for dig og baby skal ha en sund og rask Mor i mange år endnu. Så dit helbred er ikke noget at ignorere. :-)

Men lyder det ikke totalt tosset? Synes virkelig det er noget flovt noget, at skulle snakke med JM/læge om!

Men på den anden side, så gør det mig jo vildt bange

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Hmmm...

Altså jeg tænker, uden at skulle gøre mig alt for klog, at der kan være flere årsager. Lå du for eksempel på ryggen de to gange du har oplevet det? Måske kan du have trykket nogle blodkar af i din meget koncentrerede tilstand. Du skal nok også have målt blodtryk, det kan jo sagtens blive forhøjet, og det kan se i de fleste tilfælde behandle så det bliver sikkert for dig at føde selv. Under alle omstændigheder ville jeg lige tage et smut til lægen og få målt trykket. :-)

Den ene gang lå jeg på ryggen.

Men jeg har rigtig mange ryg smerter lige nu, min ryg er ret overbelastet, så tænker måske at det kan være en spændingshovedpine? Bare en ret voldsom en. Lyder det urealistisk?

Min blodtryk har været ret lavt gennem hele graviditeten, så tror ikke det er forhøjet

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

18. august 2014

charthys

Anonym skriver:

Den ene gang lå jeg på ryggen.

Men jeg har rigtig mange ryg smerter lige nu, min ryg er ret overbelastet, så tænker måske at det kan være en spændingshovedpine? Bare en ret voldsom en. Lyder det urealistisk?

Min blodtryk har været ret lavt gennem hele graviditeten, så tror ikke det er forhøjet

hvis du har rygproblemer kan der jo være en nerve i klemme, - snak med lægen om det under alle omstændigheder (og ja, jeg ved godt det ikke er den fedeste indgang til en samtale med lægen :-D )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.