Mamalulu skriver:
Hej med jer
jeg er en af dem som har haft meget kvalme siden jeg fandt ud af jeg er gravid dvs uge 5. Jeg er nu 13+4 uger henne og det er ik blevet bedre.. Jeg har også tabt mig da der desværre er intet jeg har lyst til. Jeg ved det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde men ku godt tænke mig at høre hva jeres erfaring er..?
Jeg har også været der hvor du er nu. Jeg tabte mig og kunne intet holde nede.
Jeg blev henvist til skejby hvor de har en afdeling for lige netop det her med kvalme, madlede, og opkast under graviditet.
Jeg fik lagt drop til væske flere gange med 2 L af gangen for ikke at være for dehydret og dermed undgå kvalme. Blev sendt på spis lige det du har lyst til og tænkt ikke på de normale kost råd mv. BARE SPIS sagde de.
Men jeg kunne ikke. Så jeg havde i en måned en person siddende hos mig hver dag for at hjælpe mig med at tømme skåle for opkast, lave mad til mig, sørge for at der var alt mulig forskelligt jeg kunne spise hvis jeg fik lyst omkring uge 18 fik jeg det bedre og kunne trappe ud af den kvalme stillende medicin igen.
Hvis du endnu ikke har snakket med din læge, synes jeg helt sikkert du skal gøre det når du også går og taber dig. Det er bedst at blive fulgt lidt nøje og være sikker på bebs får det den skal når du nu ikke rigtig spiser noget lige pt.
Anmeld