Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
8 svar
3 synes godt om
16. august 2014

Anonym trådstarter

Godaften skønne kvinder! 

Jeg har brug for råd til en (for mig) lidt svær beslutning.

Jeg har idag testet positiv, så jeg er gravid for første gang. 

Men.. Graviditeten er ikke planlagt og er sket under brug af prævention. 

Sagen er den, at faderen er min nye kæreste, som jeg kun har været sammen med i et par måneder. Vi har kendt hinanden i mange år, men først henover sommeren er vi blevet kærester. Vi er begge for nylig kommet ud af længerevarende forhold. Han virker meget rolig omkring den positive test, og jeg har faktisk indtrykket af at han gerne vil beholde. Men han bor meget langt fra mig, og det har han det selvfølgelig svært med.

Men jeg skal starte som kontorelev pr. 1.9, og det har jeg glædet mig enormt meget til. Er der nogle af jer der kender reglerne på det område, hvis vi beslutter at beholde?

Jeg vil tilføje at både min kæreste og jeg er 24 år, jeg fylder dog 25 snart. Vi er meget glade for hinanden, men hvor er det dog dårlig timing :s 

Gode råd er velkomne!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Anonym trådstarter

???

Anmeld

17. august 2014

Røverdatter

Medmindre graviditeten er planlagt, så kommer den ofte med en lille smule dårlig timing.

Hvis der ikke er "andet end din uddannelse" som står i vejen (forstå mig ret), og hvis i er forelskede og gerne vil det SAMMEN, ser jeg ingen grund til at få abort

Man vil som oftest kunne tage orlov fra uddannelse, men ved ikke om man kan i din forbindelse

Men mærk først og fremmest efter i dig selv. Du har en alder, hvor baby ikke som sådan kommer "ubelejligt" efter min mening, især ikke når i nu er kærester..

Kender en, som var sammen med sin kæreste i 3 måneder da de blev gravide. Deres søn er nu 2 år og de er stadig sammen, lykkelige. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis det er det der er meningen

Anmeld

17. august 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Medmindre graviditeten er planlagt, så kommer den ofte med en lille smule dårlig timing.

Hvis der ikke er "andet end din uddannelse" som står i vejen (forstå mig ret), og hvis i er forelskede og gerne vil det SAMMEN, ser jeg ingen grund til at få abort

Man vil som oftest kunne tage orlov fra uddannelse, men ved ikke om man kan i din forbindelse

Men mærk først og fremmest efter i dig selv. Du har en alder, hvor baby ikke som sådan kommer "ubelejligt" efter min mening, især ikke når i nu er kærester..

Kender en, som var sammen med sin kæreste i 3 måneder da de blev gravide. Deres søn er nu 2 år og de er stadig sammen, lykkelige. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis det er det der er meningen

Tusind tak for svar. Dejligt at høre, at det ikke er helt umuligt at få det til at fungere 

Som sådan er der ikke 'andet' end min elevansættelse der står i vejen, der er nogle ting der er lidt bøvlet omkring bopæl osv., men jeg er overbevist om at al det praktiske nok skulle kunne løses. Derudover har vi begge et stærkt bagland som til hver en tid ville støtte os, og hjælpe til. 

Min kæreste og jeg skal snakke det hele igennem senere idag, så jeg håber vi har samme indstilling 

Anmeld

17. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Godaften skønne kvinder! 

Sagen er den, at faderen er min nye kæreste, som jeg kun har været sammen med i et par måneder. Vi har kendt hinanden i mange år, men først henover sommeren er vi blevet kærester. Vi er begge for nylig kommet ud af længerevarende forhold. Han virker meget rolig omkring den positive test, og jeg har faktisk indtrykket af at han gerne vil beholde. Men han bor meget langt fra mig, og det har han det selvfølgelig svært med.

Men jeg skal starte som kontorelev pr. 1.9, og det har jeg glædet mig enormt meget til. Er der nogle af jer der kender reglerne på det område, hvis vi beslutter at beholde?

Jeg vil tilføje at både min kæreste og jeg er 24 år, jeg fylder dog 25 snart. Vi er meget glade for hinanden, men hvor er det dog dårlig timing :s 

Gode råd er velkomne!!! 

Min veninde blev gravid kort efter opstart af sin kontoruddannelse. Hendes udd. Blev bare forlænget med barslen, dvs hun startede der hvor hun slap da hun gik på barsel

Tillykke med graviditeten

Anmeld

17. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Min veninde blev gravid kort efter opstart af sin kontoruddannelse. Hendes udd. Blev bare forlænget med barslen, dvs hun startede der hvor hun slap da hun gik på barsel

Tillykke med graviditeten

Nå, men det lyder jo rimelig enkelt så. Blev hun upopulær hos sin arbejdsgiver?? Er det jeg er mest bange for :s

Tusind tak 

Anmeld

17. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Nå, men det lyder jo rimelig enkelt så. Blev hun upopulær hos sin arbejdsgiver?? Er det jeg er mest bange for :s

Tusind tak 

Altså de ansætter jo ikke en elev for at hun skal være der i et år, og så på barsel et år, for at komme tilbage.. Så jo det blev hun lige i starten, men de kom sig over det

Hun blev ovenikøbet gravid med nr 2 da hun var kommet tilbage fra barsel, men nåede at færdiggøre uddannelsen til kontraktudløb og dernæst gå på barsel. Hun blev dog ikke ansat der igen

Anmeld

17. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Godaften skønne kvinder! 

Gode råd er velkomne!!! 

Sørg for at være i en fagforening, da du jo har 3 måneders prøvetid, og det vil være relativt nemt at opfinde et eller andet for at komme af med dig igen.

Anmeld

17. august 2014

Mumto3

Jeg kender to par, hvor de blev gravide inde for et par måneder, begge par beholdt barnet, og er super glade for deres valg  Der er masser af positive historier derude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.