Langtidsholdbar mælk...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. august 2014

Mamalu

Hej til alle mødre

Jeg er gravid (første gang) og er 13+2 uger henne. Jeg har efterhånden fundet ud af alle de ting jeg ikke må indtage. Mit spørgsmål er må jeg heller ik drikke mælk hvis den er langtidsholdbar?? Det er nemlig det jeg plejer at drikke, blir bare forvirret med hva der er past. Og upast...? Og det samme gælder fetaost. 

Håber der nogen som ka hjælpe mig med et svar :-)

Vh Lulu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2014

Chris86

Mamalulu skriver:

Hej til alle mødre

Jeg er gravid (første gang) og er 13+2 uger henne. Jeg har efterhånden fundet ud af alle de ting jeg ikke må indtage. Mit spørgsmål er må jeg heller ik drikke mælk hvis den er langtidsholdbar?? Det er nemlig det jeg plejer at drikke, blir bare forvirret med hva der er past. Og upast...? Og det samme gælder fetaost. 

Håber der nogen som ka hjælpe mig med et svar :-)

Vh Lulu

Det sku da gerne stå på tingene om de er pasteuriseret eller ej..

Anmeld

16. august 2014

Mamalu

Det står nemlig ikke på, derfor jeg er itvivl..

Anmeld

16. august 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Så længe du har købt det i en butik, så er det helt sikkert pasteuriseret. Det er ikke lovligt at markedsføre upasteuriseret mælk i Danmark. Man kan købe det, men så skal det være direkte fra en gård eller lignende. 

Det er lidt det samme med oste. Danske oste er næsten udelukkende baseret på pasteuriseret mælk. Fetaost... Ja så er det ikke produceret i Danmark og kan være upasteuriseret. Det er et beskyttet produkt, så hvis der står feta på pakken er det ikke dansk. Man kan jo finde danske alternativer i stedet, hvis man vil være sikker. 

Anmeld

16. august 2014

Mamalu

Demosan skriver:

Så længe du har købt det i en butik, så er det helt sikkert pasteuriseret. Det er ikke lovligt at markedsføre upasteuriseret mælk i Danmark. Man kan købe det, men så skal det være direkte fra en gård eller lignende. 

Det er lidt det samme med oste. Danske oste er næsten udelukkende baseret på pasteuriseret mælk. Fetaost... Ja så er det ikke produceret i Danmark og kan være upasteuriseret. Det er et beskyttet produkt, så hvis der står feta på pakken er det ikke dansk. Man kan jo finde danske alternativer i stedet, hvis man vil være sikker. 

Ok det var en stor hjælp tak for svaret :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.