Tandfrembrud og sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. august 2014

mchip

Jeg er lidt i 7 sind da min dejlige lille søn på 5 mdr lige har fået 2 tænder i undermunden. Han har siden han var 2 mdr tygget meget i sutteflasken så de har været længe undervejs men nu er vi dér hvor han mildest talt ikke tager noget på flasken og heller ikke vil have skemad. Han snører munden helt sammen. I månederne op til har han også drukket en del mindre end hans behov, men har taget ok på da jeg i samarbejde med min læge har givet ham beriget mme på hans putteflaske. Han vejer 8 kg og er 72 cm lang, så er ikke fordi han er i "fare", men jeg undrer mig over at han reagerer så voldsomt og så længe med nedsat appetit og generede gummer.. Nogen der har oplevet noget lign og hvad gjorde I??? Min læge og sp er ikke bekymrede, men synes også det er en noget voldsom reaktion på at få tænder.. Han er aldrig kommet over 800 ml på et godt døgn hvoraf han tager de største flasker om natten da han er letafledelig om dagen og i øjeblikket ligger han og roder rundt på 5-600 ml, som er nok til at han ikke dehydrerer, men han skal jo gerne til at indtage noget mere.. Nogen der har oplevet noget lign i så ekstrem en grad???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

hmmm.. jeg ved ikke om det er det samme. min pige på 10 mdr vil meget gerne have sin flaske, men hun spiser næsten intet almindelig mad fortiden.. hun er så en meget stor pige på 14 kg og 80 cm, men jeg tænker nemlig også om hun er ved at få tænder igen. Hun har fået 4 foroven og 4 forneden, så tænker måske kindtænder der driller.. 

Men jeg syntes heller ikke det err sjovt at hun kun tager 3 skefulde og så vender hovedet væk og vil ikke have mere.. 

Mælk skal vi passe på med, da det er det hun er blevet lige rigeligt stor af.. 

men ja det er ikke sjovt når de ikke vil spise :-( 

Anmeld

16. august 2014

mchip

Det tror jeg nu er meget normalt at de i perioder går lidt tilbage til sutteflaske eller bryst enten pga tænder, sygdom eller tigerspring.. Måske kan du prøve med yoghurt eller andet der er køligt hvis det er tænderne, men bare hun drikker sutteflasken, så får hun da væske.. Min søn har aldrig været glad for flasken så håber han bliver glad for skemaden. Har bare aldrig hørt at de kan finde på at miste appetitten og sjatspise helt ekstremt på sutteflasken. Er helt nedenom byde ham hver 2. time af enten skemad eller flaske, men det er godt nok begrænset hvad han vil have.. Men ok, hvis jeg havde ammet ham havde jeg ko ikke vidst hvor mange ml han havde fået..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.