Hun vil sutte hele tiden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
2 svar
3 synes godt om
14. august 2014

Mor til Ella

Jeg er ved at blive skør

Asta er 7 uger. Bliver indtil videre fuld ammet.

Jeg har det i forvejen ikke særlig godt med amning, men har fået det til at fungere.

Problemet er at hun vil sutte hele tiden....

Hun bruger mig som sut, hun kan ikke lægges ned og sove i liften uden at vågne, hvilket gør at jeg nærmest 24 timer i døgnet har et Pat i munden på hende, da det jo er det hun beder om.... Kan intet lave eller lave noget med den store.

Sut kan jeg bare ikke få hende til at tage.

Jeg overvejer så meget at gå over til flasken, det eneste der holder mig tilbage er at Ella havde så mange mave problemer....

Hvad gør jeg, det er streng for psyken og mine bryster gør efterhånden så ondt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Røverdatter

Åh jeg husker frustrationen SÅ tydeligt! Det er super hårdt at være sut for sit barn.

Jeg har ammet min søn ret længe, og han blev fuldammet til han var 6 måneder. Jeg mener der er et tigerspring lige omkring de 7 uger
Ikke at det måske kan hjælpe dig, men når du får tiden her lidt på afstand tror jeg, at du vil være glad for at du blev ved.

Kender du til Ammenet på Facebook? Der er super søde LLL rådgivere (ammerådgivere) og en masse amme-mødre som bare har super gode råd.

Jeg kan give dig det råd, at få hvilet rigtig godt med din lille (eller bare for dig selv), sørg for at give dig selv nogle gode breaks (med hjælp fra far, måske?) og gør noget der gør dig glad. Ansigtsmaske, hårfjerning, frisør (uden farve, selvf.) eller få noget lækkert mad (farmand på banen igen? eller anden familie? eller simpelthen bare take-away).... Bag en god kage

Trøst dig selv med at det bliver bedre... For det gør det! Virkelig Da min søn var omkring 5-6 måneder blev alting lettere, selvom han satdig brugte mig som sut af og til.... Det er et trygheds-behov som i sidste ende vil gavne barnet utrolig meget.

Håber du holder gejsten oppe, selvom det med sikkerhed er pisse hårdt og udmattende. Kan godt forstå dig, håber dog du vil blive ved og give det en chance

Anmeld

14. august 2014

Chewy

Mor til Ella skriver:

Jeg er ved at blive skør

Asta er 7 uger. Bliver indtil videre fuld ammet.

Jeg har det i forvejen ikke særlig godt med amning, men har fået det til at fungere.

Problemet er at hun vil sutte hele tiden....

Hun bruger mig som sut, hun kan ikke lægges ned og sove i liften uden at vågne, hvilket gør at jeg nærmest 24 timer i døgnet har et Pat i munden på hende, da det jo er det hun beder om.... Kan intet lave eller lave noget med den store.

Sut kan jeg bare ikke få hende til at tage.

Jeg overvejer så meget at gå over til flasken, det eneste der holder mig tilbage er at Ella havde så mange mave problemer....

Hvad gør jeg, det er streng for psyken og mine bryster gør efterhånden så ondt

Du får lige en

Kan huske det - min søn havde også et stort suttebehov.

Sender dig en masse styrke til at være i det, for det er det bedste for din pige, selvom det er hårdt for dig. Det skal nok blive bedre når hun vokser sig større, men lige nu har hun brug for sin mor og nærvær med hende.

Ved min søn hjalp det at lægge ham ind til mig og give ham sutten, så han fik hud mod hud og så lærte han at acceptere sutten. Måske du kunne prøve det når du gir hende sutten? Måske vil hun sutte på din finger? Det ville min søn hellere end sutten.

Op mod humøret - det skal nok blive bedre og det er bedst for din pige at blive ammet af mor.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.