19 liters akvarie - Hvilke fisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.864 visninger
13 svar
3 synes godt om
14. august 2014

MorDk

Min søn får et 19 liters akvarie af min veninde. Men det er jo ikke så stort, så det er jo begrænset, hvilket fisk der kan gå i det. Hvilke fisk der kan sammen, hvor mange osv. 

Tænker en gruppe Kilifisk (1 han & flere hunner) eller måske bare en enkelt HAN-kampfisk?

Nogle akvarister der kan hjælpe her. Er newbie i "akvarieland" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Sheenalarsen

Gubbier de er gode, de parre sig. Ved ikke helt om jeg har stavet det rigtig

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Sheenalarsen skriver:

Gubbier de er gode, de parre sig. Ved ikke helt om jeg har stavet det rigtig

Ja men så står man der med 1000 fisk lige pludselig hihi...

Hmm... men det er vel begrænset hvor mange man kan ha gående...

Anmeld

14. august 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

5-10 rejer, de er super fine at se på, især hvis du finder nogen RCS rejer de har ikke behov for så meget plads og de er meget livlige.

lidt planter og lidt hyggeligt reje liv

ellers en enkelt kamp fisk, den kan bare bedst lide der ikke er for meget røre i vandet (filter pumpe), det kan den blive stresset af. 

Ellers er akvariet ikke stort nok til andre fisk, de vil helst have plads til at bevæge sig

Anmeld

14. august 2014

EnGodMor

MorDk skriver:

Min søn får et 19 liters akvarie af min veninde. Men det er jo ikke så stort, så det er jo begrænset, hvilket fisk der kan gå i det. Hvilke fisk der kan sammen, hvor mange osv. 

Tænker en gruppe Kilifisk (1 han & flere hunner) eller måske bare en enkelt HAN-kampfisk?

Jeg vil hvertfaldt anbefale en eller to sugeMaller, og så forhører mig hos fiskehandleren om hvilke fisk der kan svømme sammen. 

Det ville være super ærgerlig at sætte de forkerte fiske sammen, så de går til angreb på hinanden. 

Anmeld

14. august 2014

Masig

Vi havde et lille akvarie på et tidspunkt, hvor vi havde en kampfisk i. Vi prøvede at sætte nogle enkelte andre fisk i, bl.a. en sugemalle og nogle små (kan ikke helt huske hvad det var for nogle) men de døde altså, tror det var for småt til dem, men kampfisken levede ganske fint i et år 

Så jeg ville nok bare nøjes med en enkelt kampfisk og et par pæne planter, sten og evt en lille pynte ting..... Det er også en super flot fisk i sig selv jo 

Anmeld

14. august 2014

Mama85

MorDk skriver:

Et par slørhaler 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Masig skriver:

Vi havde et lille akvarie på et tidspunkt, hvor vi havde en kampfisk i. Vi prøvede at sætte nogle enkelte andre fisk i, bl.a. en sugemalle og nogle små (kan ikke helt huske hvad det var for nogle) men de døde altså, tror det var for småt til dem, men kampfisken levede ganske fint i et år 

Så jeg ville nok bare nøjes med en enkelt kampfisk og et par pæne planter, sten og evt en lille pynte ting..... Det er også en super flot fisk i sig selv jo 

Hvad ligger prisen på? 

Vi ved ikke rigtig om vi gør det... for det skal passes og plejes. Fisken skal ha det godt. Hvad med ferie og sådan.. nogen skal jo passe den eller komme og give den mad. Men kunne nu godt tænke mig en kampfisk. De er flotte!

Anmeld

14. august 2014

merethe

Profilbillede for merethe
MorDk skriver:

Jeg ville vælge rejer. 

Det er svært at finde fisk der egner sig til et så lille akvarie

Anmeld

14. august 2014

MorDk

merethe skriver:

Jeg ville vælge rejer. 

Det er svært at finde fisk der egner sig til et så lille akvarie

Ja det har jeg fundet ud af. Vil helst have fiskene trives. Hmm... Fedt nok... hvilke kæledyr har du min ven? Rejer! haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.