Spm. Ang. Tidlig Scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

NGV

7+3 er i uge 7, men i 8.(ottende) uge.

Ligesom at man er 25 år gammel, men i sit 26. år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Når man måler et foster ved scanning,måler man dets faktiske alder,altså fra ÆL af,da det langt fra er alle kvinder der har en 28 dags cyklus med ÆL på 14.dagen ( størrelsen på den lille kan så variere en smule,da nogle vokser hurtigere end andre).

Så hvis du ved præcis hvornår ÆL har været,var du 2+0 den dag,også er det bare at regne frem. 

Anmeld

14. august 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har i dag været til tidlig scanning og se hjerteblink

Ud fra sidste mens, burde jeg være i uge 9 (8+1)

Men da hun scanner og jeg ser bebs, siger den skønne scannings dame at baby svarer til 6 + et par dage.....
Hun siger også at det er svært at måke fordi det er så lille....

Da jeg så går der fra, kommer jeg lige pludselig i tvivl..... Det er vel fosterets alder hun mener, regnet ud fra undfangelsen (uden de 2 uger fra mens til ÆL)

Da jeg kun har haft sex 1 gang inden for de sidste 10 mdr. Er jeg ikke i tvivl om hvornår baby er undfanget. Og at det ligger 4-5 dage efter hvor ÆL skulle have lagt.
Derved vil jeg være i uge 8 (7+3).... Så at hun siger 6+ gør mig da lidt nervøs. Selv om jeg så hjerteblink.... Vil det så betyde at baby ikke vokser som den skal?

Hvad er jeres oplevelser ved tidlig scanning?

Jeg blev scannet 7+4 og der sagde de også at jeg kun var 5+4. 

Da jeg kom til NF blev jeg rykket 14 dage frem igen.  

Så stol ikke altid på det 

Anmeld

15. august 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg har i dag været til tidlig scanning og se hjerteblink

Ud fra sidste mens, burde jeg være i uge 9 (8+1)

Men da hun scanner og jeg ser bebs, siger den skønne scannings dame at baby svarer til 6 + et par dage.....
Hun siger også at det er svært at måke fordi det er så lille....

Da jeg så går der fra, kommer jeg lige pludselig i tvivl..... Det er vel fosterets alder hun mener, regnet ud fra undfangelsen (uden de 2 uger fra mens til ÆL)

Da jeg kun har haft sex 1 gang inden for de sidste 10 mdr. Er jeg ikke i tvivl om hvornår baby er undfanget. Og at det ligger 4-5 dage efter hvor ÆL skulle have lagt.
Derved vil jeg være i uge 8 (7+3).... Så at hun siger 6+ gør mig da lidt nervøs. Selv om jeg så hjerteblink.... Vil det så betyde at baby ikke vokser som den skal?

Hvad er jeres oplevelser ved tidlig scanning?

Hejsa :-)

Jeg havde en tryghedscanning for knap 14 dage siden. Der skulle jeg mht mins osv. Være 7+0, men hun siger også at baby er meget lille og hvis jeg var kommet dagen før, var det slet ikke sikkert noget kunne ses derpå! :O
Jeg havde testet positiv 4+0, dvs ca 2+X ... Det er jo også sindssygt!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.