Gravid - ondt i højre side

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.627 visninger
10 svar
4 synes godt om
13. august 2014

Højgaard

Hej.. 

Jeg skriver fordi de seneste to dage har jeg haft så forfærdelig ondt i højre side lige ved siden af hoften. Det er sådan en bidende smerte. Jeg kan ikke mærke den 24/7 men mærker ofte til den.

Jeg har tænkt, at det kunne være ligamentsmerter, men det undrer mig, at det kun er i højre side, derfor har jeg også tænkt om det kunne være blindtarmsbetændelse??

Nogen der har prøvet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

Chevro

Højgaard skriver:

Hej.. 

Jeg skriver fordi de seneste to dage har jeg haft så forfærdelig ondt i højre side lige ved siden af hoften. Det er sådan en bidende smerte. Jeg kan ikke mærke den 24/7 men mærker ofte til den.

Jeg har tænkt, at det kunne være ligamentsmerter, men det undrer mig, at det kun er i højre side, derfor har jeg også tænkt om det kunne være blindtarmsbetændelse??

Er det første graviditet?

Anmeld

13. august 2014

Chevro

Højgaard skriver:

Hej.. 

Gør det ondt når du rejser dig op, når du vender dig i sengen, når du skal tisse meget osv?

Anmeld

13. august 2014

Højgaard

Chevro skriver:

Gør det ondt når du rejser dig op, når du vender dig i sengen, når du skal tisse meget osv?

Ja det er første graviditet. 

Det kan godt gøre ondt når jeg vender mig i sengen eller rejser mig, men ellers kan jeg mærke det sådan længe efter. Det gør ikke ondt når jeg tisser.

Anmeld

13. august 2014

Chevro

Højgaard skriver:

Ja det er første graviditet. 

Det kan godt gøre ondt når jeg vender mig i sengen eller rejser mig, men ellers kan jeg mærke det sådan længe efter. Det gør ikke ondt når jeg tisser.

Det er ligaments smerterne så. Hvor langt er du henne? For det er oftest i starten af graviditeten at de er værst!

Jeg havde SÅ ondt der, og i lænden hver gang jeg gjorde det mindste, jeg faldt næsten sammen når jeg rejste mig fra seng, stol, sofa osv...

Så måtte jeg til lægen, for efter en måned var det ret træls :/ Men så spurgte de om jeg var gravid - nej?

Lægen grinte á mig og sagde at vi nok skulle tage en test. Og 2 min efter var jeg bragende gravid hehe.. Den største dag! Shit jeg græd :') Havde aldrig regnet med at det kunne være en årsag.. ;-)

Men det var virkelig smertefuldt!
Er gravid med nr 2 nu, dog ikke så langt henne endnu - men har ikke haft helt så ondt denne gang (:

Anmeld

13. august 2014

Højgaard

Chevro skriver:

Det er ligaments smerterne så. Hvor langt er du henne? For det er oftest i starten af graviditeten at de er værst!

Jeg havde SÅ ondt der, og i lænden hver gang jeg gjorde det mindste, jeg faldt næsten sammen når jeg rejste mig fra seng, stol, sofa osv...

Så måtte jeg til lægen, for efter en måned var det ret træls :/ Men så spurgte de om jeg var gravid - nej?

Lægen grinte á mig og sagde at vi nok skulle tage en test. Og 2 min efter var jeg bragende gravid hehe.. Den største dag! Shit jeg græd :') Havde aldrig regnet med at det kunne være en årsag.. ;-)

Men det var virkelig smertefuldt!
Er gravid med nr 2 nu, dog ikke så langt henne endnu - men har ikke haft helt så ondt denne gang (:

Hm ok, jeg synes bare det er underligt at smerten kun er i højre side.. Jeg er 18+5 i dag. 

Men hvor langt var du så henne da du var til lægen og fandt ud af, at du var gravid med smerterne?

Anmeld

13. august 2014

Chevro

Højgaard skriver:

Hm ok, jeg synes bare det er underligt at smerten kun er i højre side.. Jeg er 18+5 i dag. 

Men hvor langt var du så henne da du var til lægen og fandt ud af, at du var gravid med smerterne?

Nå okay. Ja så er du jo snart halvvejs.

Det var inden NF, så tror jeg var 8-10 uger henne.

Men ring til lægen, så du lige kan få lidt ro i hovedet. Jeg havde det sjældent i begge sider, og har denne gang mest haft i venstre.

Men synes du er langt henne til at have så meget af det! Så ja, hør lige lægen! For det er træls at gå og spekulere.

Anmeld

13. august 2014

Højgaard

Chevro skriver:

Nå okay. Ja så er du jo snart halvvejs.

Det var inden NF, så tror jeg var 8-10 uger henne.

Men ring til lægen, så du lige kan få lidt ro i hovedet. Jeg havde det sjældent i begge sider, og har denne gang mest haft i venstre.

Men synes du er langt henne til at have så meget af det! Så ja, hør lige lægen! For det er træls at gå og spekulere.

Ok, ja jeg har godt overvejet at ringe til lægen, så det tror jeg da jeg vil gøre!

Tak for dine svar

Anmeld

13. august 2014

Chewy

Højgaard skriver:

Hej.. 

Det kan også være begyndende bækkenløsning så jeg ville gå et smut forbi læge. Tænker du er lidt for langt henne til at det er ligamentsmerter...

Anmeld

13. august 2014

stjernehimmel

Højgaard skriver:

Hej.. 

Jeg er 15+6 og har akkurat det samme...

jordmoder kunne fortælle at det simpelthen "bare" bækkenet, der laver plads....

Jeg er ekstrem obs på det grundet jeg oveni har bækkenløsning.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.