D-dråber og dårlig søvn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.466 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. august 2014

Mor til Ella

Hvad er sammenhængen mellem D- dråber og dårlig nattesøvn?

Jeg har en pige på 6 uger som har sovet fantastisk indtil inat! Var til 5 ugers undersøgelse igår og da jeg har dårlig erfaringer med D- dråber har jeg ikke givet hende dem, lægen sagde at der jo er født millioner af børn som ikke har fået dem, så hun skulle nok overleve, men at jeg da kunne give det et forsøg.

Det gjorde jeg så igår, og allerede i nat har hun sovet ganske forfærdeligt, og været voldsom utilfreds.

Grunden til at jeg ikke har givet hende dem er at storesøster fra den dag jeg startede ikke sov om natten før hun faktisk begyndte at få det i vitamin pille.

Den lille bliver fuldammet, hvis det har betydning for hvad i tænker

Er panisk angst for at skal igennem de samme 17 mdr igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

Sandratoft

Har du prøvet flere forskellige slags, den med jordnøddeolie, eller lactocare?

Anmeld

13. august 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mor til Ella skriver:

Jeg har en pige på 6 uger som har sovet fantastisk indtil inat! Var til 5 ugers undersøgelse igår og da jeg har dårlig erfaringer med D- dråber har jeg ikke givet hende dem, lægen sagde at der jo er født millioner af børn som ikke har fået dem, så hun skulle nok overleve, men at jeg da kunne give det et forsøg.

Det gjorde jeg så igår, og allerede i nat har hun sovet ganske forfærdeligt, og været voldsom utilfreds.

Grunden til at jeg ikke har givet hende dem er at storesøster fra den dag jeg startede ikke sov om natten før hun faktisk begyndte at få det i vitamin pille.

Har hørt at de kan få meget ondt i maven af apotekets D-dråber med kokosolie.

Herhjemme får Zilke på 8 uger sine D-dråber blandet med brystmælk, da det skulle skåne maven. 

Og min datter sover 6-8 timer i træk hver dag, og sover igen når hun har fået mad og somme tider en ren ble. 

Anmeld

13. august 2014

Mor til Ella

Sandratoft skriver:

Har du prøvet flere forskellige slags, den med jordnøddeolie, eller lactocare?

Jeg prøvede alle slags jeg lynne få fat i til min første, og fandt ud af at livol var den hun fungerede bedst på.

Startede først igår, så her her jeg få kun prøvet livol.

Sikkert heller ingen sammenhæng, men det er da underligt at begge piger reagere FØRSTE dag jeg giver dem

Anmeld

13. august 2014

Mor til Ella

Clgh skriver:

Har hørt at de kan få meget ondt i maven af apotekets D-dråber med kokosolie.

Herhjemme får Zilke på 8 uger sine D-dråber blandet med brystmælk, da det skulle skåne maven. 

Og min datter sover 6-8 timer i træk hver dag, og sover igen når hun har fået mad og somme tider en ren ble. 

Jeg ammer altid lige efter hun har fået dem...

Bruger livol.

Magter bare ikke 17 mdr uden søvn igen

Anmeld

13. august 2014

Ayasmor

Mor til Ella skriver:

Har du prøvet ACD-dråber i stedet for D-dråberne?

Anmeld

13. august 2014

Mor til Ella

Ayasmor skriver:

Har du prøvet ACD-dråber i stedet for D-dråberne?

NEJ...

Fortæl fortæl fortæl

Anmeld

13. august 2014

Ayasmor

Mor til Ella skriver:

NEJ...

Fortæl fortæl fortæl

Nogle børn kan åbenbart bare ikke så godt med d-dråber, oftest pga. kokosolien, der generer maven. Du kan evt. forsøge med ACD-dråber, som egentlig bare er dråber, der indeholder både A, C og D vitamin, men er lidt mere skånsomme for maven. Præmature børn får normalt ACD frem for D-dråber, da de har lidt andre behov ift. vitaminer, men det skader ikke at give dråberne til børn født til tiden. Du kan altid lige vende problematikken med din sundhedsplejerske eller egen læge, hvis du gerne lige vil være på den sikre side.

Håber det kan hjælpe lidt til at give nattesøvnen tilbage igen. Kan godt forstå, hvis det er frustrerende med manglende søvn, hvis det udelukkende er pga. D-dråberne.

Hilsen Sara

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.