er virkelig træt af dagplejekontoret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
27 svar
2 synes godt om
12. august 2014

Anonym trådstarter

Ja undskyld jeg skriver ano, men jeg gør det af hensyn til dagplejerne som har været SÅ søde og skønne, men det er dagplejekontoret jeg er hamrende røv træt af

nu starter jeg fra start så i kan følge mig hvad jeg vil frem til her

min søn startede i dagpleje som 9 måneders hos min anden søs dagplejer da han kom i børnehaven, så han tog faktisk hans plads
der gik lige knap 2 måneder, da blev dagplejemoren skilt fair nok, det kan ske og hun sygemeldes på ubestemt tid. min søn bliver så kastet lidt rundt hos 2 daplejemødre, og var hos den ene MEGET glad for DP mor efter 2 måneder ringer DP kontoret at min DP mor har sagt op suk, ok, hvor skal min søn så være?
for får så besked på han ikke må være hos hende han så godt kan lide da hun kun er gæstedagplejer
han når så at komme ud til 4! andre dagplejere i gæstepleje før de ENDELIG finder en fast dagplejer (nu hans 8 DP mor)
han er nu 16 måneder gammel på det tidspunkt..
NU er han knap 28 måneder gammel, altså 2 år og 4 måneder ca . når DP har været syg eller haft ferie har han mødt 3 nye dagplejere igen.. nu oppe på 10 forskellige..
og for 2 uger siden ringede DP kontoret igen til mig, hans DP mor har langtidssygemeldt sig med stress!!!
og det resultat er at han derefter har været hos en ny DP sidste uge og en ny i denne uge!! eller det skulle han, for jeg fik NOK!! ringede til DP kontoret og bad dem om at han kunne få en han KENDTE, men de siger det ikke kan lade sig gøre, og han må skifte rundt hos de forskellige DP ere HVAD!!! så denne uge kunne han heldigvis være hjemme pga min mand har fri, men næste uge aner jeg ikke hvad jeg skal gøre jeg er så ked af det for min stakkels dreng der tydeligt er mærket af det han nægter at slippe mine ben, og vil helst ikke lade mig ud af syne, han skriger og græder når han skulle afleveres i sidste uge og mit moderhjerte kan ikke mere
ved virkelig ikke hvad jeg skal sige eller gøre for at hjælpe min stakkels dreng <3
dagplejekontoret siger det ikke er et problem de kan løse og at det må være sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Sujan

Hold da op han er blevet kastet rundt.. Stakkels dreng.
Synes selv vi har haft mange forskellige gæsteplejer men heldigvis den samme faste... Og det gør jo hele forskellen...

Kæmpe til dig.. Må virkelig være hårdt og man kan ikke gøre andet end at gøre hvad de siger..

Måske du skulle finde en privat dagplejer.. Men er jo kun kort til inden han skal i børnehave.

Anmeld

12. august 2014

Lukas&Liam<3

Hvad med at få ham i vs? Så er du sikker på han ikke bliver rykket før han skal i bh.. Og det skal han jo også hvis han kommer i anden dp

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Hold da op han er blevet kastet rundt.. Stakkels dreng.
Synes selv vi har haft mange forskellige gæsteplejer men heldigvis den samme faste... Og det gør jo hele forskellen...

Kæmpe til dig.. Må virkelig være hårdt og man kan ikke gøre andet end at gøre hvad de siger..

Måske du skulle finde en privat dagplejer.. Men er jo kun kort til inden han skal i børnehave.

tak for krammet

vi har ringet til nogen private dagplejere i området hvor vi bor, men ingen plads

Anmeld

12. august 2014

Mor1986

I februar fire mdr før min datter fyldte to kom hun i kommunal dagpleje. Vi er rigtig glade for hende og der har intet være. I staren af juni skal hun have en uges ferie og min datter kommer i gæste dagpleje. Det går også godt. Men så kommer vi til juli og dagpleje skal have tre uger feie. Min datter kommer først i gæste huset (vuggestue). Her er hun halvanden uge om at falde til. Jeg ringer til dp kontoret og beder om hun må blive der den sidste uge. Men nej. Nå okay den hun skal være ved den sidste uge havde hun været ved i juni så gik nok, men nej. Synes jeg det var slemt at aflevere i vuggestuen så blev det kun værre. Da den sidste ferie uge afsluttes så får vi besked om at hendes normale dp mor er sygemeldt så vores datter skulle endnu en uge ud til den anden dp mor og hvis vores egen dp fortsat var sygemeldt skulle hun igen i gæstehus. Det var så i sidste uge hun skulle være ved anden dp og jeg nægtede at aflevere, det kan ikke være rigtig de skal skifte sådan. Og jeg gjorde klogt i at nægte. For i denne uge er hun i vuggestue. Men det er en kamp. I morges skreg hun i vilden sky og ville ikke lade mig gå. Pædagogen sagde efterfølgende at der var gået lidt fær hun var faldet ned. Jeg var rasende på kommunen og har været efter dem flere gange og nu er jeg så lovet at hun må blive i vuggestuen til vores dagplejemor er klar igen. 

Men jeg frygter sådan at de her uger har ødelagt hende fuldstændig. For hun har aldrig været sådan før. Og kun takket være dem og deres kasten rundt med børnene. Og det er under al kritik de ikke kan sørge for at de børn må blive et bestemt sted frem for at komme 10 forskellige steder. Der bliver på ingen måde tænkt på børnene i de her situationer,

jeg eg kan nok desværre ikke bidrage med noget andet end at fortælle du ikke er ene om at sådan i en lorte situation 

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Hvad med at få ham i vs? Så er du sikker på han ikke bliver rykket før han skal i bh.. Og det skal han jo også hvis han kommer i anden dp

VS er desværre ikke en mulighed som han kan komme ind på pt, de siger på DP kontoret der er 4 måneders ventetid hvis han er heldig at kan komme ind også selvom vi har 3 i vores område

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

I februar fire mdr før min datter fyldte to kom hun i kommunal dagpleje. Vi er rigtig glade for hende og der har intet være. I staren af juni skal hun have en uges ferie og min datter kommer i gæste dagpleje. Det går også godt. Men så kommer vi til juli og dagpleje skal have tre uger feie. Min datter kommer først i gæste huset (vuggestue). Her er hun halvanden uge om at falde til. Jeg ringer til dp kontoret og beder om hun må blive der den sidste uge. Men nej. Nå okay den hun skal være ved den sidste uge havde hun været ved i juni så gik nok, men nej. Synes jeg det var slemt at aflevere i vuggestuen så blev det kun værre. Da den sidste ferie uge afsluttes så får vi besked om at hendes normale dp mor er sygemeldt så vores datter skulle endnu en uge ud til den anden dp mor og hvis vores egen dp fortsat var sygemeldt skulle hun igen i gæstehus. Det var så i sidste uge hun skulle være ved anden dp og jeg nægtede at aflevere, det kan ikke være rigtig de skal skifte sådan. Og jeg gjorde klogt i at nægte. For i denne uge er hun i vuggestue. Men det er en kamp. I morges skreg hun i vilden sky og ville ikke lade mig gå. Pædagogen sagde efterfølgende at der var gået lidt fær hun var faldet ned. Jeg var rasende på kommunen og har været efter dem flere gange og nu er jeg så lovet at hun må blive i vuggestuen til vores dagplejemor er klar igen. 

Men jeg frygter sådan at de her uger har ødelagt hende fuldstændig. For hun har aldrig været sådan før. Og kun takket være dem og deres kasten rundt med børnene. Og det er under al kritik de ikke kan sørge for at de børn må blive et bestemt sted frem for at komme 10 forskellige steder. Der bliver på ingen måde tænkt på børnene i de her situationer,

jeg eg kan nok desværre ikke bidrage med noget andet end at fortælle du ikke er ene om at sådan i en lorte situation 

det er jo vanvittigt det skal være sådan de tænker ihvertfald ikke på børnenes tarv

Anmeld

12. august 2014

Tulle28

VUGGESTUE!!

Vi havde vores ældste i vuggestue, men valgte dagpleje til den yngste, fordi vi tænkte det ville give lidt mere ro (ikke fordi vuggestuen var urolig - tværtimod, set i bakspejlet).

Vi havde en forfærdelig indkøring, hvor dp moderen først havde barn syg efter et par dage, så lagde hun sig selv syg ugen efter, ugen efter igen blev hun langtidssygemeldt... Så indkøringen foregik hos vores gæste dp og så blev hun kørt ind igen på ny hos vores "rigtige" dp mor efter 3 uger... Hverdagen var præget af meget uro, synes jeg, da hun skulle aflevere hendes egen dreng i børnehave hver morgen og det foregik altid når børnene var blevet afleveret kl. 08.30.
Og den der legestue de var i 1 gang om ugen (og ved sygdom i dp gruppen)... 7 voksne og 21 børn i et lillebitte lokale. Gudskelov er min datter ret robust, men min ældste er sensitiv og havde ikke kunne kapere det cirkus
DP mor havde ofte barn syg og her i foråret blev hun langtidssygemeldt igen og vi kunne ikke få lov til at have vores datter i gæstedp, når det drejede sig om en langtidssygemelding... Det fik vi lov til alligevel, fordi jeg skabte mig så meget Og derefter valgte vi simpelthen at tage konsekvensen og flytte hende til en vuggestue. Det er vi så glade for! Det er en langt mere rolig, forudsigelig hverdag og det er trygt, fordi det er de samme personer, som er i vuggestuen hver dag.

Anmeld

12. august 2014

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

VS er desværre ikke en mulighed som han kan komme ind på pt, de siger på DP kontoret der er 4 måneders ventetid hvis han er heldig at kan komme ind også selvom vi har 3 i vores område

Ej hvor er det altså bare synd! Kan ikke være rigtigt han skal have det så hårdt, og være så ked af det når i går fra ham

I har ikke nogle bedsteforældre der kan være sammen med ham?

Anmeld

12. august 2014

Mor1986

Anonym skriver:

det er jo vanvittigt det skal være sådan de tænker ihvertfald ikke på børnenes tarv

Ja det er det godt nok. Og jeg har raset til dem flere gange. Men det handler som regel om økonomi. Den sidste jeg snakkede med sagde at børnene kom først ig det var vigtigt de havde det godt. Så måtte jeg lige påpege at hendes kollega mente pengene var vigtigere. Der blev hun pænt stille. Næste gang så får de at vide at min datter rykkes til en anden kommune. Jeg vil ikke betale penge til en plads hvor hun rykkes rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.