forældre med 7/7 ordning, hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.661 visninger
9 svar
4 synes godt om
12. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Har brug for hjælp. Jeg har en søn på 6år og mig og hans far køre 7/7 ordning (7dage hos mig, 7dage hos ham).

I dag ringer han med et surt opstød at han vil have halvdelen af de børnepenge Jeg får hver 3.måned fra kommunen.

Han betaler ikke børnepenge, da vi hver især køber tøj osv. Til ham.

Hvordan gør i? Deler i de som kommer hver 3måned?

Jeg må indrømme jeg blev noget vred, jeg er på SU. Han har et job og bor med sin kone som også arbejder. Plus at jeg syntes jeg har gjort rigtig meget for ham.

Her ses et overblik over vores situation:

18.5.08 Oliver er født.

10.07.09 vedkender han sig faderskabet.

09.02.11 kommer vi til enighed om samvær hver anden weekend, efter at jeg har brugt næsten to år på at overtal ham til at se sin søn.

09.02.11 skriver jeg under på fælles forældremyndighed efter hans ønske.

01.10.12 går jeg med til 7/7 ordning efter hans ønske.

Oliver havde kolik første 9måneder plus en meget slem infektion i knoglerne som gjorde jeg de første to år røg ud og ind af sygehuset (hvor jeg stod selv med ham) Han har fået dræn i 18 gange (hvor jeg stod selv med ham) Han har fået fjernet mandler (hvor jeg stod selv med ham) astmatisk bronkitis (hvor jeg stod selv med ham)

Er det så ikke fair nok at jeg nu sætter foden i og siger at de penge beholder jeg? Han har trods alt adresse hos mig.

Knus en sur og skuffet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Newsence

reglerne er således at han ingen krav på de penge har.

det gør dog at du selv skal betale alle udgifter til institution samt hvis faren vil have det tøj, sko . faren skal selv betale mad bleer osv.

jeg syntes ærlig talt det lyder som om at fordi du var alene med dit barn for længe siden vil du nu ikke.. Det er en efter min mening dårlig grund. Syntes du skal lægge fortiden bag dig..

MEN jeg syntes bestemt ikke du blot skal give ham halvdelen af pengene hvis du betaler ting faren ikke gør som eks. institution eller fritidsinteresser osv.. Men hvis I deler ALLE udgifter lige, ja så kan jeg godt forstå faren... Det ville jo betyde du fik en masse penge for blot at have en adresse som iøvrigt giver dig masser af fordele økonomisk i forvejen da du jo kan søge en masse tillæg...

At du er på SU er jo egentlig ikke relevant for faren...

og han har som sagt ikke ret til pengene men du har heller ikke ret til at han så betaler andet end det tøj, da det jo er aftalen frem for at han betaler børnepenge..

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Selvfølgelig tænker jeg også på fortiden. Dengang stod jeg med alle udgifter selv.

Han gav mig sit ord på at hvis vi indgik 7/7 ordning og han slap for at betale børnepenge hver måned ville han ikke have dem jeg fik hver 3.måned

Anmeld

12. august 2014

SandraXOXO

Hvis det er dig der primært søger for tøj osv, betaler sfo, sport, medicin, mobil tlf, børneopsparing, frisør, skoletasker osv osv så skal han da ikke have dem. Jeg kan godt forstå hans tankegang. Men jeg ville sige blankt nej.

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg står for over tøj sko medicin skoletaske og sport.

Anmeld

12. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg står for over tøj sko medicin skoletaske og sport.

Hvad betaler han for? Udover tøj og mad hos dem,

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Han betaler ikke for andet, da vi har friplads til sfo

Anmeld

12. august 2014

stjernehimmel

Er du enlig? for får du ekstra bidrag hver 3 måned vil de jo også bortfalde hvis i deler...

han kan intet kræve, medmindre han så skal ha bopælsretten

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Er du enlig? for får du ekstra bidrag hver 3 måned vil de jo også bortfalde hvis i deler...

han kan intet kræve, medmindre han så skal ha bopælsretten

Ja jeg er enlig.

Anmeld

12. august 2014

Newsence

Anonym skriver:

Selvfølgelig tænker jeg også på fortiden. Dengang stod jeg med alle udgifter selv.

Han gav mig sit ord på at hvis vi indgik 7/7 ordning og han slap for at betale børnepenge hver måned ville han ikke have dem jeg fik hver 3.måned

Fortiden er en dum ting... Hvis du stadig er bitter og bliver ved grundet du var alene vil det kun gøre jeres samarbejde besværligt.. Du bliver nød til for dit barns skyld at komme videre...

Derudover jamen så har du jo ret til at beholde pengene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.