Termins dato

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. august 2014

Louise-Nicki-buddi

Hej alle sammen 

Jeg er helt nye herinde så ved ikke helt om det er det rigtig sted jeg skriver men nu må vi se 

Jeg er i uge 11+5 uge 

Jeg er sat til den 26/2-15

Nu er mit spørsmål hvor præcis er sådan termins dato altså tænker godt man kan tage fejl med et par dage men kan man tage fejl om en hel måned ?

knus Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Kay

Louise-Nicki-buddi skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er helt nye herinde så ved ikke helt om det er det rigtig sted jeg skriver men nu må vi se 

Jeg er i uge 11+5 uge 

Jeg er sat til den 26/2-15

Nu er mit spørsmål hvor præcis er sådan termins dato altså tænker godt man kan tage fejl med et par dage men kan man tage fejl om en hel måned ?

knus Louise 

når du først har været til nf, og de har målt baby og alt det de skal laver de en beregning på hvor stor den er og hvpr langt hende du er... der kan terminen godt blive rykket... i nogle få tilfælde med et par uger eller mere... 

men når først den termin er udregnet så er det, det den er... 

men terminen er jo ikke den dag du føder terminen er 40+0 men alt fra 37+0 til 42+0 er betragtet som normalt og inden for termin...

før uge 37 er barnet fortidligt født, men fra uge 34+0 og frem vil hospitalet ikke gøre noget for at stoppe en evt. fødsel... 

så ja selvom din termin ligger midt i februar, kan du sagtens føde midt i januar 

Anmeld

12. august 2014

Tranebaer

Det kan man sagtens. Datoen er nok ret præcis for, hvornår baby er "færdigbagt" men det sker, at man føder en måned før tid (og nogle gange tidligere). Til gengæld vil du ikke føde mere end max to uger efter datoen - for der bliver fødslen sat i gang på hospitalet, hvis ikke du allerede har født af dig selv.

Anmeld

12. august 2014

Louise-Nicki-buddi

Okay mange tak for svar

Skal til nf her den 22/8 har allerede været til en scanning og det var der længe regne min termins dato ud

Ved godt man kan føde før den dato men tænker mere på om det kunne lade sig gøre man var blevet gravid en måned før de har sat mig til? 

Anmeld

12. august 2014

Kløver

Både og, når først man er sat ved nf ligger datoen fast, men det er bare en dato, og børn født fra uge 37+0 hedder at man har født til termin (med få undtagelser)  

Anmeld

12. august 2014

Tranebaer

Louise-Nicki-buddi skriver:

Okay mange tak for svar

Skal til nf her den 22/8 har allerede været til en scanning og det var der længe regne min termins dato ud

Ved godt man kan føde før den dato men tænker mere på om det kunne lade sig gøre man var blevet gravid en måned før de har sat mig til? 

En hel måned vil jeg tvivle på.. Men datoen passer ikke nødvendigvis med hvornår du blev gravid - den er baseret på babys størrelse ved NF...

Anmeld

12. august 2014

LJMNA

Jeg kender en hvor de havde sat termin 1,5 forsent, så jo kan det godt men tror ikk det er noget man ser ofte

Anmeld

12. august 2014

Louise-Nicki-buddi

Okay jamen så må jeg vente og se helt præcis hvad datoen er mår jeg skal til nf 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.