Bristningers efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
11 svar
14 synes godt om
12. august 2014

Blop2

Jeg fødte igår og blev syet 2 sting indvendigt og 3 udvendigt.

jeg frygter helt vildt for at skal af med afføring. Nogen der kan fortælle om det gør ondt? 

Del gerne jeres oplevelser med mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Kamilla-m

Blop2 skriver:

jeg frygter helt vildt for at skal af med afføring. Nogen der kan fortælle om det gør ondt? 

Jeg sys ikke det gjorde forfærdelig ondt -
Mere ubehageligt , men husker din frygt.

Ta det roligt, og selvf skal du ikke presse alt for hårdt.. Men forsigtigt.

- tillykke med baby

Anmeld

12. august 2014

modesty

Blop2 skriver:

Jeg fik en 3. grads bristning, så blev syet markant mere end dig, og derfor er min erfaring noget lidt andet, men...

Med så få sting burde det slet ikke være et problem. Du skal selvfølgelig ikke presse alt hvad du kan, og det er en god idé at spise og drikke så afføringen ikke bliver hård. Og så ellers vente på at dét deroppe er klar til at komme ud rimelig nemt.

Anmeld

12. august 2014

Sahara82

Blop2 skriver:

Blev selv syet mega meget både indvendigt og udvendigt og havde forventet det gjorde voldsomt ondt at skulle på toilet, men sådan var det heldigvis ikke. Jeg tog det stille og roligt og gik på toilet med det samme jeg kunne mærke jeg skulle for ikke at udskyde det, og det var rigtig fint at få det overstået og finde ud af at det slet ikke var så slemt.

Anmeld

12. august 2014

modesty

Nå ja - det gjorde slet ikke ondt. 

Anmeld

12. august 2014

Mor Christa

Åh kan tydeligt huske hvor panisk jeg var for at lave stort! Begge gange har jeg så gået i over en uge før jeg kom af med noget :-( men!! Fandt ud af, at hvis jeg tog et bind og ligesom støttede mellemkødet ved skeden imens jeg pressede hjalp det psykiSk og så kunne jeg godt presse :-)

Anmeld

12. august 2014

Tulle28

Tag det roligt, giv dig god tid og lad være med at presse. Og så kan jeg varmt anbefale sveskejuice og magnesium (hvis du ikke allerede har fået det med hjem). Jeg fik en 3. grads bristning og var voldsomt forstoppet en uge efter fødslen, så kan i den grad sætte mig ind i det med at være bange for at gå på toilettet

Anmeld

12. august 2014

Clisolka

Blop2 skriver:

Uhhh jeg føler med dig! 

Min 2 fødsel endte med en 2. grads bristning med 8 sting, så jeg var rædselslagen for at gå på toilettet 

Du skal give dig rigtig god tid! Tag den tid det tager og lad være med at presse for meget 

Anmeld

12. august 2014

Sitrani

Blop2 skriver:

Jeg blev syet med tre sting udenpå.. Jeg ku ikke rigtig komme af med noget de første par dage, så fik noget magnesium, og det hjalp lidt.. Var lidt nervøs da jeg sku på toilet første gang, men der var intet at mærke!
Tror betyder meget, hvor man er syet! Men generelt har jeg ikke hørt, at man skal ku gå i stykker el.lign. når man skal lave stort efter en fødsel

Anmeld

12. august 2014

christina92

Mor Christa skriver:

Åh kan tydeligt huske hvor panisk jeg var for at lave stort! Begge gange har jeg så gået i over en uge før jeg kom af med noget :-( men!! Fandt ud af, at hvis jeg tog et bind og ligesom støttede mellemkødet ved skeden imens jeg pressede hjalp det psykiSk og så kunne jeg godt presse :-)

Den lavede jeg også første gang  foreslået af min JM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.