Lille update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
2 svar
4 synes godt om
11. august 2014

charthys

Så tænkte jeg at jeg ville komme med en lille update.

Jeg er nu i fuld gang med mit projekt ægdonation.

Jeg skal faktisk have taget æg ud torsdag. Dog ikke så mange æg, som jeg havde regnet med, da de kun har givet mig en lille dosis. Men tre fine æg, ser det ud til at der er.

Skulle jeg vælge at gøre det igen, tror jeg nu nok jeg vil bede dem og at give mig en normal dosis, - skal man ulejligheden igennem, kan man lige så godt få nok ud til at man måske kunne hjælpe to familier på en gang. :-)

Bortset fra det, syntes jeg at reglerne for godtgørelse til en ægdonor er, nåhja, tåbelige. 500 kr. for al den tid jeg har brugt på det her, foreløbigt 3 rejser til klinikken, den 4 på torsdag, og det er 100 km hver vej. Godt nok får vi dækket benzinen, men 500 kr. for tiden omregnet i tabt arbejdsfortjeneste slår hverken helt eller halvt til, og så snakker vi slet ikke om ubehag ved alt det stikkeri og smerterne ved æg udtagningen som jeg endnu har til gode. Nej, jeg syntes de regler er tossede.

Jeg har det rigtigt godt med at hjælpe nogle, men jeg syntes faktisk at kompensationen er lidt at gøre grin med folk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

esioul

charthys skriver:

Så tænkte jeg at jeg ville komme med en lille update.

Jeg er nu i fuld gang med mit projekt ægdonation.

Jeg skal faktisk have taget æg ud torsdag. Dog ikke så mange æg, som jeg havde regnet med, da de kun har givet mig en lille dosis. Men tre fine æg, ser det ud til at der er.

Skulle jeg vælge at gøre det igen, tror jeg nu nok jeg vil bede dem og at give mig en normal dosis, - skal man ulejligheden igennem, kan man lige så godt få nok ud til at man måske kunne hjælpe to familier på en gang. :-)

Bortset fra det, syntes jeg at reglerne for godtgørelse til en ægdonor er, nåhja, tåbelige. 500 kr. for al den tid jeg har brugt på det her, foreløbigt 3 rejser til klinikken, den 4 på torsdag, og det er 100 km hver vej. Godt nok får vi dækket benzinen, men 500 kr. for tiden omregnet i tabt arbejdsfortjeneste slår hverken helt eller halvt til, og så snakker vi slet ikke om ubehag ved alt det stikkeri og smerterne ved æg udtagningen som jeg endnu har til gode. Nej, jeg syntes de regler er tossede.

Jeg har det rigtigt godt med at hjælpe nogle, men jeg syntes faktisk at kompensationen er lidt at gøre grin med folk.

Kan kun give dig ret i at det ikke er meget. Desværre. 

Men tænk på den lykke du er med til at give en anden familie, måske det opvejer det 

Anmeld

14. august 2014

tarkoflen

Det er så langt ude at vi får det samme som en mand der skal levere en klat sæd på 10 minutter! Tror desværre også det er det der afholder en del fra at gøre det!

Super flot at du gør det, jeg er sikker på du gør en lille familie meget lykkelig!

Jeg har selv været i behandling og havde mine æg kunne bruges havde jeg også taget turen igen, selvom det var virkelig ubehageligt for mig at få taget æg ud. Det er den størreste glæde man kan give

Jeg kan se din ægudtagning gik godt, hvor er det skønt! Jeg håber der kommer en dejlig lille spire ud af dit hårde arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.