må man gerne lyve lidt? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
10 svar
19 synes godt om
11. august 2014

Anonym trådstarter

Er i dag 39+5 og har siden fredag morgen 5,30 haft menstruations smerter, hvor jeg har troet at nu var det snart nu.. lørdag aften går det i sig selv igen og starter igen søndag eftermiddag.. sent søndag aften tager ubehagen til men her til morgen er der ikk rigtig noget..
og må indrømme at jeg godt kunne finde på at ringe til fødegangen og enten sige at vandet måske er begyndt at sive eller at jeg ikk mærker så meget liv selvom det er løgn...
kan man godt være det bekendt uden at få ballade deri de? :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Er i dag 39+5 og har siden fredag morgen 5,30 haft menstruations smerter, hvor jeg har troet at nu var det snart nu.. lørdag aften går det i sig selv igen og starter igen søndag eftermiddag.. sent søndag aften tager ubehagen til men her til morgen er der ikk rigtig noget..
og må indrømme at jeg godt kunne finde på at ringe til fødegangen og enten sige at vandet måske er begyndt at sive eller at jeg ikk mærker så meget liv selvom det er løgn...

Du får sikkert ikke ballade, for de kan jo ikke bevise at det er løgn, du ikke har mærket liv. Men moralsk set, synes jeg det er vildt ufint, fordi du tager tid og ressourcer fra en gravid, som måske har mere brug for hjælp end dig. 

Anmeld

11. august 2014

Pinkrose

Altså de vil jo enten bede dig blive hjemme til der er et bestemt antal min mellem veerne eller få dig ud så de kan se på dig.
Og når du så rent faktisk ikke er i fødsel bliver du jo bare sent hjem

Så hvis det var mig ville jeg da spare mig selv turen frem og tilbage til fødemodtagelsen og vente til det går i gang

Anmeld

11. august 2014

lille-fisen

Så dårligt bemandede de er på fødegangen og med så få stuer og meget lidt pause til jordemødrene, så synes jeg faktisk det er lidt råddent at lyve på den måde. 

Kender flere jordemødre og er SÅ harm over deres arbejdsforhold.

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Ville bare inderst inde håbe de ville sætte mig igang. . Det blev jeg også i min første graviditet pga mistanke om at vandet sev og lidt højt blodtryk

Anmeld

11. august 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Ville bare inderst inde håbe de ville sætte mig igang. . Det blev jeg også i min første graviditet pga mistanke om at vandet sev og lidt højt blodtryk

Men hvis alt er fint, er det da langt bedre at vente til kroppen starter selv. Og det lyder jo til at din krop arbejder på at nærme sig en fødsel. Jeg ville helt klart give det tid. Og ja, det er pisse træls at høre, men jeg fødte henholdsvis 41+1 og 41+3, så det er ikke fordi jeg ikke forstår hvor surt det er at gå over tid. 

Anmeld

11. august 2014

Elgaard73

Altså, jeg forstår ikke helt hvad du vil have ud af det?

Vil du bare have et tjek? For så er det vel bare at ringe og fortælle dem hvordan du har det og at du er lidt urolig/nervøs. Og så vurdere de om du bør tjekkes.

Hvis det er fordi at du vil have dem til at sætte dig igang, så tror jeg altså ikke at den går. De kan jo hurtigt konstatere at dit vand ikke siver og at baby har det fint derinde.

Er helt enig med Janne T, det er ret umoralsk at "lyve" og evt. tage tid fra en som virkelig har brug for det.

Anmeld

11. august 2014

Isabella_mor

Jeg ville ikke gøre det... 

Dit barn skal nok komme ud. Nu har du jo ventet i mange måneder, nu er der højest HØJEST to uger tilbage, og de fleste går ikke så langt over termin.

tålmodighed er en dyd, og så er det jo i øvrigt ikke fair for den gravide der måske kommer ind og rent faktisk Har veer, eller som ikke har mærket liv eller lign, at der så ligger en som rent faktisk tager hendes plads. Det er utrolig dårlig stil. 

Anmeld

11. august 2014

SandraXOXO

Hvorfor ikke bare vente til din baby føler sig klar og ikke bliver unødigt ekstra stresset? Når der ikke er noget i vejen er det sundest at gå i fødsel af sig selv, når baby er klar. Det er ok at være utålmodig men lad nu være med at lyve og snyde.

Anmeld

11. august 2014

modesty

Hvad i alverden skulle du få ud af det?

Jeg tror helt bestemt at du ville få en røffel hvis du siger at vandet er begyndt at sive og de så finder ud af at det er løgn. Og hvis du påstår at du ikke mærker så meget liv, vil de vel maksimalt scanne dig, de sætter dig jo ikke i gang på grund af dét.

Det er IKKE det optimale, hverken for dig eller barnet at blive sagt i gang. Du bliver pumpet med kunstige hormoner for at kick-starte en proces der helt sikkert går naturligt i gang af sig selv om ikke så længe. Mange kvinder oplever det som voldsomt ubehageligt at blive sat i gang, og hele fødslen kan blive præget af ve-storm og generelt ubehag - også selvom det gik fint første gang.

Lad din krop blive klar selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.