10 mdr og vuggestue hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

min datter har fået plads

men er bar i tvivl om jeg gør det rigtige ...

ingen vil forstå hende da hun er så lille ..

er hun ikk for lille ? Eller er det godt for hende og hvorfor er det godt ?

skal man ik vente til de er 1 år ?

har en lille baby som hen de ik behov for sin mor hele tiden og trøst af sin mor eller far ? ....

det at de græder en hel dag efter deres forældre når de bli afleveret er det ik dårligt for hende ?

hvorfor skal vi få vores børn til at græde og næsten tvangs aflevere i vuggestue ??

Jeg tror du skal tage en rigtig dyb indånding og liiiiiige få ro på..

De fleste skal tilbage på arbejde når barnet er omkring 8-11 måneder gammelt, og de fleste er nødt til at vælge vuggestuen..

Min søn kom i vuggestue da han var 9½ måneder gammel, og han har siden da (17 måneder nu) grædt sammenlagt 10 gange - hvor jeg kunne høre, at når døren var lukket bag mig stoppede han igen..

For os har nøgleordet været en god indkøring, altså en man tager sig tid til - jeg havde sat en hel måned af til det, just in case.. Efter 2 dage sammen med mig var han der fra lidt i 9 til 15.15, fordi han SOV fra 11.30-15.00.. Han græd første gang da jeg afleverede ham efter 3 ugers sygdom, hvor vi havde været meget tætte selvfølgelig, fordi han var pyller osv., men før det, og han havde altså været i VS i 3 uger da han blev syg - havde han ikke grædt på et eneste tidspunkt, af savn..

Hvis du får kørt din datter ordentlig ind, så vil du også opleve en pige der, forhåbentlig, er glad for at komme der, fordi du har vist hende, at det er trygt, at lege der, imens mor ikke er med..

Men hvis du har mulighed for, at holde mere barsel, så stræk den da til det yderste, så du kan have hende hjemme så længe som muligt

Håber I finder ud af den bedste løsning for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Pigent

Anonym skriver:

min datter har fået plads

men er bar i tvivl om jeg gør det rigtige ...

ingen vil forstå hende da hun er så lille ..

er hun ikk for lille ? Eller er det godt for hende og hvorfor er det godt ?

skal man ik vente til de er 1 år ?

har en lille baby som hen de ik behov for sin mor hele tiden og trøst af sin mor eller far ? ....

det at de græder en hel dag efter deres forældre når de bli afleveret er det ik dårligt for hende ?

hvorfor skal vi få vores børn til at græde og næsten tvangs aflevere i vuggestue ??

Børn under 1 år er nemmere at indkører i daginstution fordi de ikke er så bevidste som børn over 1 år. Har selv oplevet det er børnene over 1 år der oftes græder ved aflevering og det dem der har det sværest ved at starte

Anmeld

9. august 2014

Sjwf

Som alle andre skriver, hvis du er så usikker og har mulighed for mere barsel så synes jeg da du skal holde det

Ellers så vil jeg lige fortæller at jeg selv har arbejdet i vuggestue, har dog ikke været med til at køre noget barn ind da det kun var på deltid da jeg studer ved siden af, men har fået lidt af vide om hvordan det foregår
Vi har to faste voksne, en pædagog og en pædagog medhjælper som er primærrer.
Der holder også et for møde så man lige ved lidt om barnet inden det starter som sove vaner, hvad det kan lide osv.
Og så er forældrene jo velkommende til at være der i opstarten, man efterlader jo ikke bare barnet den første dag til fremmede
Og pædagogerne efterlader jo heller ikke din lille guldklump til sig selv ofte så er de meget rigtig meget sammen med barnet i starten så det føler sig trykt.
Der hvor jeg har oplevet problemer med et barn som har været meget ked af det har faktisk været når mor eller far ( oftes mor) har været utrykke eller gjort et stort nummer ud af afleveringen.

Venter selv barn når som helst, som jeg regner med at skal starte i privat dagpleje når han bliver 6 mdr. Men vil heller ikke have noget problem med vuggestue, men privat er bare billigere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.