Ændret holdning til vores dagpleje...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
9 svar
4 synes godt om
9. august 2014

Anonym trådstarter

Vi har ellers altid være okay glade for vores dagpleje, vores datter har gået der i snart to år og i mandags havde vores lille søn første dag hos hende

Men

Jeg har en mistanke om at hun er træt af sit job, jeg var med i dagplejen mandag, tirsdag og onsdag, fra kl 8.00 til 9.30 så tog jeg begge unger med hjem igen for den mindste skulle hjem og sove formiddagssøvn.

Hun virkede bare ikke særlig imødekommende overfor hverken min søn eller mig, jeg følte lidt vi var der på tålt ophold, torsdag skulle min søn så være der i ca 40 min alene og da jeg kom tilbage var han helt opløst af gråd, han var spændt fast i en barnevogn og var helt ulykkelig, og dp stod og snakkede med sin voksne datter 10 meter væk.

Hun så ikke jeg kom og så mig vist først da jeg var ved at tage min søn op af barnevognen, (han er 11 måneder) jeg blev vred og såret på hende og det kunne hun godt se.

Fredag holdt jeg begge unger hjemme, jeg er desværre ledig men skal jo skrive ansøgninger så jeg kan ikke bare holde dem hjemme for altid

Min datter er glad for dp og de andre børn, jeg er bare ikke tryg ved at den dame skal passe mine unger, jeg har snakket med min mand om det og han syntes jeg overdriver min skepsis overfor hende.

Er jeg for krævende, jeg er sgu lidt ude at balance for tiden, har i forvejen svært ved at have ungerne passet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Malene76

Det havde jeg simpelthen reageret på. Enten havde jeg taget snakken med dagplejemoderen direkte, hvilket nok er det mest rigtige og ellers var jeg gået til den øverste dagplejepædagog. Jeg tror altså også jeg så i den kommende tid ville komme og hente børn på meget forskellige tidspunkter, så hun ikke kan gennemskue hvornår, hun skal få tingene til at se godt ud. Hvis jeg stadig efter kort tid har en dårlig fornemmelse, så ville jeg få mit barn flyttet. 

Kh. Malene 

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Det havde jeg simpelthen reageret på. Enten havde jeg taget snakken med dagplejemoderen direkte, hvilket nok er det mest rigtige og ellers var jeg gået til den øverste dagplejepædagog. Jeg tror altså også jeg så i den kommende tid ville komme og hente børn på meget forskellige tidspunkter, så hun ikke kan gennemskue hvornår, hun skal få tingene til at se godt ud. Hvis jeg stadig efter kort tid har en dårlig fornemmelse, så ville jeg få mit barn flyttet. 

Kh. Malene 

Jeg ville også gerne kontakte dp overordnede, problemet er bare de er pot og pande og har kendt hinanden i mange år og har fælles venner, jeg har før haft kontakt til hende pga andre problemer, og der fejede hun mig totalt af og forsvarede dp.

Anmeld

9. august 2014

Malene76

Anonym skriver:

Jeg ville også gerne kontakte dp overordnede, problemet er bare de er pot og pande og har kendt hinanden i mange år og har fælles venner, jeg har før haft kontakt til hende pga andre problemer, og der fejede hun mig totalt af og forsvarede dp.

Så tror jeg at jeg havde forsøgt at skifte til vuggestue. Jeg ville lidt miste tilliden tror jeg til DP-systemet. 

Anmeld

9. august 2014

fnuggi

så må du gå højer op end hinde da dette ikke kan være rigtig 

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Så tror jeg at jeg havde forsøgt at skifte til vuggestue. Jeg ville lidt miste tilliden tror jeg til DP-systemet. 

Vi har desværre ingen vuggestuer herude, vi bor i en lille landsby men pga børnemangel herude er der flere dagplejere der har ledige pladser, men hold fast jeg er træt af hende, hvordan kan man bare stå og snakke med sin voksne datter imens en lille dreng ligger og græder hjerteskærende.

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

fnuggi skriver:

så må du gå højer op end hinde da dette ikke kan være rigtig 

Ja, det burde bare ikke være sådan, hader når ens personlige relationer ødelægger den professionelle tilgang til sit arbejde.

Anmeld

9. august 2014

Stumpen

Hvad med en privat plads hvis dette er muligt?

Anmeld

9. august 2014

Malene76

Anonym skriver:

Vi har desværre ingen vuggestuer herude, vi bor i en lille landsby men pga børnemangel herude er der flere dagplejere der har ledige pladser, men hold fast jeg er træt af hende, hvordan kan man bare stå og snakke med sin voksne datter imens en lille dreng ligger og græder hjerteskærende.

Så havde jeg skiftet dagpleje i håbet om at det så blev bedre. Håber du får tillid til dagplejesystemet igen.

Kh. Malene  

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Hvad med en privat plads hvis dette er muligt?

Vi har kun en privat dagpleje, det har vi ikke lyst til, når jeg kommer i job har vi nemlig behov for at kunne få en gæstedagpleje når dp er syg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.