Ja som overskriften siger er jeg i tvivl om min dreng skal til at droppe den ene lur. Han er lige knap 11 måneder og er ved at blive kørt ind i dagplejen.
Han sover normalt to lure om dagen, en formiddagslur på ca 1,5 timer og middag/eftermiddagslur mellem 1-1,5 time.
Han er begyndt at være sværere at putte til lur (Ikke altid, men ofte) og tænker om det er fordi jeg putter ham for tidligt, men hvis han skal have to lure synes jeg ikke rigtig jeg kan strække den længere.
Det største problem er egentlig at i dagplejen sover de fra 8-9, så de kan lave aktiviteter mellem 9 og 12, og så bliver de puttet igen 12-12.30. Min dreng er begyndt først at vågne kl 7 om morgenen, og så kan han altså ikke sove igen kl 8. og hvis han ikke sover formiddagslur kommer han først ud og sove til middag. Det synes jeg er mange timer at gå, når man kun er vant til at være oppe i ca 2 timer. På den anden måde sker der mere i dagplejen, og han kan måske bedre holde sig vågen.
Alternativet er at jeg skal vække ham kl 6 om morgenen, så han kan sove igen kl 8. Synes bare det er lidt træls at skulle vække ham, når nu han kan sove til kl 7, og det kun er for at han kan få sin formiddagslur. (Som han også bliver vækket fra, hvis han sover meget mere end en time) Når nu han alligevel er ved at ha alderen hvor han burde kunne nøjes med en lur.
Hvad ville i gøre, og hvordan kunne i mærke på jeres børn, at de var ved at være klar til at droppe en lur?
Håber i kan finde hoved og hale i det 
Anmeld