stjernehimmel skriver:
Stort tillykke med den kommende lillebror eller søster...
Jeg er gået fra eksen for mange år siden... men da jeg finder sammen med min kæreste begynder vi efter ca ½ år at overveje barn.. vi startede ud med at sige INGEN af os vil ha flere børn, eller bare børn.. min kæreste har ikke selv..
Min eks der forresten bor sammen med en er imod forholdet fra dag 1, men det måtte han om og gjorde det klart at jeg IKKE vil ha at han snakker negativ om mig eller vores liv til min datter (8 år) det kommer ikke ham ved og han bør sætte hende først...
Nå men da vi har været sammen i godt et år, køber han hus, og vi beslutter at vi gerne vil bo sammen og da han samme sommer er på en rejse skriver han hjem at han faktisk rigtig gerne vil ha at vi prøver at lave en lillebror(det ønsker min datter sig brændende)
Og da han kommer hjem, starter pb baby.. planlagt...
Og det får vores datter også af vide, og hun blir jo helt vild glad, og fortæller sin far det.. som bestemt IKKE er tilfreds...
Jeg blir gravid men mister, og min datter er SÅ ked af det.. men vi får en rigtig go snak(eller mange) om at det desværre kan gå sådan og hun tager det super flot. Men hendes far taler negativt når hun snakker om baby osv...
Der ringer jeg op og forklare ham, på en måde han IKKE kan misforstå, hvad FANDEN han bilder sig ind, og at han virkelig bør tænke på hende istedet for på ham selv...
En måned efter kommer min datter så hjem og fortæller at de har fortalt hende at de er startet på PB, og selvom jeg tænker JØSSES, siger jeg og viser at det bare er super fedt.. og jeg godt kan forstå at det bare er spændende...
Nu er jeg så gravid i uge 16, min datter er super lykkelig og deler ud af sin glæde... og viser scannings billeder til hendes far og ringede og fortalte ham at det er en lillebror hun skal ha.. men han er godt nok ikke go til at virkelig glad på hendes vegne...
SÅ jeg har slået i bordet og sat at han satme skal tag sig sammen og la vær at ødelægge hendes glæde og den søde ventetid for hende... og at det viser meget om HAM den måde som han ingen interesse viser eller lyder negativ...
hvis min kæreste havde været en nar, kunne jeg forstå at han åbner munder og ytre sig OVERFOR MIG..
MEN....
min kæreste er jordens skønneste, mest rolige mand, der behandler min datter som sin egen, han deltager 110% omkring hendes liv.. er med til møder på skolen osv(ikke mindst efter hendes far ALTID aflyser 1 time før vi skal være der, OGSÅ første skoledag)
Min kæreste bliver en helt fantastisk far, og jeg har ALTID sagt at jeg IKKE skulle ha flere børn, så folk omkring med VED at det er en meget speciel og god mand jeg har fundet mig og at ALT er overvejet inden vi gik igang med PB.....
Min eks, skal behandles ordentlig da han er en del af familien og vi viser hensyn... MEN det skal ikke ham der sætter vores dagordnen eller bestemmer vores lykke...
LYT til din mave og dit hjerte... og lad vær at la en eks ødelægge din/jeres lykke... for det er kun dig der taber på det i længden 
(det skal tilføjes at jeg har ringet og fortalt ham hvad der sker, mht graviditet osv inden min datter har samvær med ham så det ikke kommer som et chok eller at hun virker som budbringer... )
din besked hjalp rigtige meget og dejligt at vide at man ikke er den eneste i verden der har stået i den her situation . Jeg har aldrig ønsker flere børn da min eks mand var Et røvhuld under g efter graviditet men den her mand jeg har nu er så fanatisk og hjælpsom . :-) men ja min eks på blive voksen og være sur hvis det er det han ønsker at bruge sin tid på ! Virkelig virkelig mange tak fordi du delte ud af dine erfaringer