Hjælp til du regl omkring sygemeldning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
19 svar
1 synes godt om
7. august 2014

Anonym trådstarter

Så går den desværre ikke længere - jeg skal derfor sygemeldes grunden slem bækkenløsning - jeg går normalt i skole og modtager derfor su, kan jeg få su mens jeg er sygemeldt og på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Så går den desværre ikke længere - jeg skal derfor sygemeldes grunden slem bækkenløsning - jeg går normalt i skole og modtager derfor su, kan jeg få su mens jeg er sygemeldt og på barsel?

Det kommer an på hvor længe du har til termin.... 

Jeg fik af vide, at var jeg sygmeldt specielt længe ville jeg ryge på for meget fravær og derved skulle jeg på sygedagpenge og derefter dagpenge/kontanthjælp...

Jeg står selv og nok bliver sygmeldt, så skal ha undersøgt 100 % hvad fagforeningen siger...

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det kommer an på hvor længe du har til termin.... 

Jeg fik af vide, at var jeg sygmeldt specielt længe ville jeg ryge på for meget fravær og derved skulle jeg på sygedagpenge og derefter dagpenge/kontanthjælp...

Jeg står selv og nok bliver sygmeldt, så skal ha undersøgt 100 % hvad fagforeningen siger...

Jeg har termin i januar

Anmeld

7. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg har termin i januar

Det har jeg også...

Så tror altså du vil ryge ud pga fravær, det er ihvertfald den besked jeg har fået....

men prøv at kontakt skolen for de må kunne hjælpe dig...(selvom de ikke altid er super til det su-regler) men ved at de skal underrette SU, om at man er sygmeldt..

sidste år blev jeg sygmeldt godt nok pga noget andet, den eneste grund til jeg ikke røg pga fravær var at det var i læseferien hvor jeg ikke gik glip af undervisningen.....

Jeg har os allerede selv bækkenløsning, som hastigt bliver værre, så tror os jeg ender i samme situation... Rigtig øv 

er du DP berette?

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Det har jeg også...

Så tror altså du vil ryge ud pga fravær, det er ihvertfald den besked jeg har fået....

men prøv at kontakt skolen for de må kunne hjælpe dig...(selvom de ikke altid er super til det su-regler) men ved at de skal underrette SU, om at man er sygmeldt..

sidste år blev jeg sygmeldt godt nok pga noget andet, den eneste grund til jeg ikke røg pga fravær var at det var i læseferien hvor jeg ikke gik glip af undervisningen.....

Jeg har os allerede selv bækkenløsning, som hastigt bliver værre, så tror os jeg ender i samme situation... Rigtig øv 

er du DP berette?

Nej det er jeg ikke :/

Anmeld

7. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Nej det er jeg ikke :/

ØV.... 

Jeg vil skynde mig at ringe til skolen.... og høre hvad de siger.... så du ved hvordan du står :-( 

Anmeld

7. august 2014

fresia

Profilbillede for fresia
Jeg blev sygemeldt fra studie i start marts, med termin start oktober. Jeg skulle bare aflevere en lægeerklæring til skolen.

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

fresia skriver:

Jeg blev sygemeldt fra studie i start marts, med termin start oktober. Jeg skulle bare aflevere en lægeerklæring til skolen.

Altså i år?
Og kan du få su i barsel?

Anmeld

7. august 2014

stjernehimmel

Dejligt hvis man ikke skal smide ud pga sygmelding... 

Men husk at der er kommet nye SU regler pr 1 juli/august iår... 

Men lad os  for at den regl ikke er ændret 

Anmeld

7. august 2014

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Altså i år?
Og kan du få su i barsel?

Ja i år.
Ja, jeg skal bare aflevere vandrejournal her når skolen starter op igen, så får jeg 12 fødselsklip

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.