Mebach skriver:
Jeg ville helt klart vælge ikke at få baby under bacheloren, det trækker max. tænder ud!
Tror du det bliver lettere på kandidaten Bacon???

Jeg ville prøve at planlægge mig til et sommerbarn, og tage et års barsel mellem bachelor og kandidat. Det var min egen plan engang i sin tid - blev gravid med termin i juli, men dumpede "desværre" en af mine sidste eksamener. Det betød dog at jeg kunne være studerende et år mere, uden at gå på barsel, og få dobbeltklip, og så tage den sidste eksamen året efter i maj. Derudover kunne jeg tage barsel fra mine jobs, da jeg havde funktionærlignende job i minimum 8 timer om ugen - så der fik jeg lidt over 2000 kr udbetalt om måneden i barselsdagpenge ved siden af den dobbelte SU

Held og uheld.
Jeg har ladet mig fortælle at man har meget mere tid til små børn som studerende. Jeg læser selv på kandidaten, men arbejder også fuld tid, og det kan jeg fortælle er hårdt. Men altså, uden jobbet - eller bare arbejde i 20-25 - ville det gå meget lettere, tror jeg. Der er jo perioder med eksamener, og det kan være træls, men det går jo alligevel..
Med hensyn til hvad der er smartest økonomisk, så er det bare at vente til man er færdig og kommer ud og tjener en ordentlig løn. Men hvis i vil have barnet snart, er det jo en dum mulighed, og jeg ville helt sikkert selv gå efter sommerbarnet og tage de 85% dagpenge jeg kunne få

Held og lykke med projektet!
Lise
Anmeld