Kræve su lån og KH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
17 svar
11 synes godt om
6. august 2014

Anonym trådstarter

Okay, min mand er studerende, og får almindelig su, fik så at vide ved en samtale at de krævede han søgte su lån før de kunne udregne hvad jeg var berettiget til i kontanthjælp (rettelse uddannelseshjælp)

en kort forklaring på vores situation, han studere, jeg er på KH, vi er begge forsørgere til vores fælles barn og jeg er gravid, forbi 12. Svangerskabsuge, vi er gift og begge under 30 uden færdiggjort uddannelse

jeg skulle så have haft 10.500 kr før skat her 30.6, men fik kun ca 6.200 pga min mand får su lån, som de sagde han skulle søge før jeg kunne få udregnet min kontanthjælp, må de virkelig kræve vi stifter gæld også trække i min kontanthjælp, før skat, især når su lån jo ikke er skattepligtige, og jo kun et lån!? 

Føler mig lidt røvrendt af kommunen lige nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Michella2

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men umiddelbart burde de da ikke trække dig når han ikke får mere? 

Anmeld

6. august 2014

SandraXOXO

Det lyder lidt som om i bliver snydt. De kan godt sige at i først og fremmest skal forsørge jer selv og ta SU lån, Det gør alle vi andre også, så hvorfor skal i ha lov at slippe bare fordi du er på kh? Nej vel :-)

Men han tjener jo ikke nok til at i skal modregnes så vidt jeg kan forstå? Så hvorfor gør de det? Hmm. Jeg ville nok ringe og hører om der var sket en fejl.

Anmeld

6. august 2014

dpb

Anonym skriver:

Okay, min mand er studerende, og får almindelig su, fik så at vide ved en samtale at de krævede han søgte su lån før de kunne udregne hvad jeg var berettiget til i kontanthjælp (rettelse uddannelseshjælp)

en kort forklaring på vores situation, han studere, jeg er på KH, vi er begge forsørgere til vores fælles barn og jeg er gravid, forbi 12. Svangerskabsuge, vi er gift og begge under 30 uden færdiggjort uddannelse

jeg skulle så have haft 10.500 kr før skat her 30.6, men fik kun ca 6.200 pga min mand får su lån, som de sagde han skulle søge før jeg kunne få udregnet min kontanthjælp, må de virkelig kræve vi stifter gæld også trække i min kontanthjælp, før skat, især når su lån jo ikke er skattepligtige, og jo kun et lån!? 

Føler mig lidt røvrendt af kommunen lige nu 

Syntes det lyder yderst mærkeligt da SU lån alle andre steder i deres system ikke tæller som indkomst

Mindes heller ikke det SU lån jeg havde kørende (her i første halvår) med i den beregning de lavede for at se om herren her i huset skulle modregnes i kh efter den nye regel for samlevende.

Tror nok jeg ville gå dem lidt på klingen og forhøre mig, for det burde jo ikke ændre noget.

Qnuz

Anmeld

6. august 2014

Morjanne76

Nu kan jeg ikke slette det, men det er fra 2011. Men jeg ville nu stadig klage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. august 2014

stjernehimmel

Morjanne76 skriver:

Nu kan jeg ikke slette det, men det er fra 2011. Men jeg ville nu stadig klage

den kan du slet ikke bruge da reglerne jo er lavet gevaldigt om....

Anmeld

6. august 2014

Morjanne76

den kan du slet ikke bruge da reglerne jo er lavet gevaldigt om....

Ja muligvis. Men kender du reglerne, som de ser ud nu? 

og klage over afgørelsen kan man altid.

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men umiddelbart burde de da ikke trække dig når han ikke får mere? 

Han får omkring 11.000 efter skat MED lån 

Synes bare det virker så forvirrende ...

før lån ville han få 6.500 ca 

Anmeld

6. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Han får omkring 11.000 efter skat MED lån 

Synes bare det virker så forvirrende ...

før lån ville han få 6.500 ca 

han vil få på su som samboende

Su: ca 5800  kr før skat

lån: hvis han har børn ca 4500 kr

Anmeld

6. august 2014

stjernehimmel

Morjanne76 skriver:

Ja muligvis. Men kender du reglerne, som de ser ud nu? 

og klage over afgørelsen kan man altid.

jeg tror godt at der kan regnes med at lån tæller med... man kan heller ikke få KH hvis man kan låne i banken...

har man mulighed for indkomst på anden måde en kh om det så er lån eller ej så vil det ha indflydelse derpå... og jeg er ret sikker på de forlanger der bliver taget lån og det vil tælle med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.