(juni) Hvor længe er jeres vågne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. august 2009

SaNiNa

Nicklas på 2.5 måneder sover rigtig meget mellem 4-8 timer i træk og i alt 10 timer om natten. så er han vågen 1 time om dag og så sover ham alt fra 30min til 4 timer

syntes godt han snart må l ave det lidt om for nøj hvor han bare sover meget.

Hvor meget sover jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

JustAnotherName

Celina er 3 måneder om en uge.

Det veksler en del i dagstimerne hvor meget/lidt og hvor længe ad gangen hun sover.

På dårlige dage bliver det 10 min. hér og 20 min. dér....
Og på bedre dage sover hun godt om formiddagen indtil eftermiddag/tidlig aften. Så er hun meget vågen om aftenen!! - Det er hun faktisk altid!

Men hun sover altid godt om natten.
Som regel ammer jeg hende ved (plus/minus) 3 tiden og ved 5 tiden og ved 8 tiden. Og før og efter hver amning om natten, der sover hun bare videre....

Men i dagstimerne ser vi da en del til hende, synes jeg....

Jeg ved ikke hvad der er "normalt" ....for det er jo nok også meget forskelligt fra barn til barn. Men ellers sker der jo ikke noget ved at spørge sundhedsplejersken til råds om det.

Anmeld

17. august 2009

Mca<3

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas på 2.5 måneder sover rigtig meget mellem 4-8 timer i træk og i alt 10 timer om natten. så er han vågen 1 time om dag og så sover ham alt fra 30min til 4 timer

Hvor meget sover jeres?

Det lyder af meget syntes jeg , kan du holde øjenkontakt med ham når han er vågen ???  Tror jeg ville høre sp .. Alex har aldrig sovet så meget , så gerne han sov lidt mere men ak ,

Anmeld

17. august 2009

mor_sabina

Hvor meget sover jeres?

Altså hvor mange timer er han vågen om dagen i alt? For jeg synes faktisk det lyder som en god kopi af min Phillip. Min sp siger at de små ikke skal være vågen mere end 1-2 timer ad gangen de skal jo  bearbejdet de indtryk de får og de får mange sådan nogle små pus. Men hør da hvis du synes det er alt for meget. Synes nu også der er stor forskel på børn og i perioder siges det jo også at de sover mere.

Anmeld

17. august 2009

Amelia<3

Amelisa blier 9 uger på torsdag. Hun sover 8-9 timer i træk om natten, så falder hun i søvn igen efter hun har spist og der sover hun 2-3 timer.

Hun sover maks 1 time om dagen

Anmeld

17. august 2009

SaNiNa

Tanja.. skriver:

Det lyder af meget syntes jeg , kan du holde øjenkontakt med ham når han er vågen ???  Tror jeg ville høre sp .. Alex har aldrig sovet så meget , så gerne han sov lidt mere men ak ,

Ja vi har rigtig god øjnkontakt med ham og pjatter meget når han er vågen... han er bare ikke mere vær når der er gået 1-1½ time hvis der 1½ time så er han meget svær at få til at sove da han så er blevet overtræt.

sp ved god han sover så meget som han gør da jeg syntes det virker som rigtig mange timer

Anmeld

17. august 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Altså hvor mange timer er han vågen om dagen i alt? For jeg synes faktisk det lyder som en god kopi af min Phillip. Min sp siger at de små ikke skal være vågen mere end 1-2 timer ad gangen de skal jo  bearbejdet de indtryk de får og de får mange sådan nogle små pus. Men hør da hvis du synes det er alt for meget. Synes nu også der er stor forskel på børn og i perioder siges det jo også at de sover mere.

ja ved faktisk ikke præcist hvor mange timer han er vågen lige nu har han været vågen i 1½ time og han er ved at være godt træt (overtræt) han bliver lagt efter 1-1½ time og så sover han jo så mellem 30min og nogle timer og så er han vågen igen en times tid.

har snakket med min sp om det og hun syntes ikke jeg skal være nervøs når vi har så fin øjnkontakt med ham og han pluder rigtig meget med os.

Anmeld

18. august 2009

mor_sabina

ja ved faktisk ikke præcist hvor mange timer han er vågen lige nu har han været vågen i 1½ time og han er ved at være godt træt (overtræt) han bliver lagt efter 1-1½ time og så sover han jo så mellem 30min og nogle timer og så er han vågen igen en times tid.

har snakket med min sp om det og hun syntes ikke jeg skal være nervøs når vi har så fin øjnkontakt med ham og han pluder rigtig meget med os.

Næ vær du bare glad for at han sover Phillip sover også meget og har altså ikke hørt om at de kan sove for meget så længe de vågner når de skal spise og er i godt humør.
Held og lykke med det hele han ser skøn ud

Anmeld

18. august 2009

Mca<3

Ja vi har rigtig god øjnkontakt med ham og pjatter meget når han er vågen... han er bare ikke mere vær når der er gået 1-1½ time hvis der 1½ time så er han meget svær at få til at sove da han så er blevet overtræt.

sp ved god han sover så meget som han gør da jeg syntes det virker som rigtig mange timer

Så længe der er god kontakt når han er vågen ville jeg ikke være specielt nervøs

Anmeld

18. august 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Næ vær du bare glad for at han sover Phillip sover også meget og har altså ikke hørt om at de kan sove for meget så længe de vågner når de skal spise og er i godt humør.
Held og lykke med det hele han ser skøn ud

Tak.

Er skam heller ikke rigtig nervøs syntes bare han sover så meget, og den tid ville jeg jo rigtig gerne have sammen med ham.

Har haft min sp indover det, men hun sagde som jeg skrev at så ænge vi havde så fin kontakt med ham skulle vi ikke være nervøse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.