Sygemelding på arbejdet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. august 2014

Anonym trådstarter

Hejsa

Er anonym, da jeg nødig vil ende med at dette bliver læst af folk, der kender evt. Kollegaer eller lign. 

Jeg er uddannet lærer, og arbejder på et socialpædagogisk opholdssted med intern skole frem til d. 31./12. Hvor min kontrakt udløber. Jeg er helt vildt glad for mit job! 

Men sagen er den, at jeg i min graviditet lider forfærdelig meget af træthed (er i 2. Triumester og tager dagligt jerntilskud) 

Jeg har på jobbet relativt lange vagter, mellem 10-32 timer pr. Vagt. Deriblandt også aften/nattevagter. 

Når jeg har haft en nattevagt (14:00-8.30) er hele min næste dag, som jo så er min fridag, ødelagt. Jeg bruger hele dagen på at sove og blive udhvilet til endnu en vagt. Jeg når nærmest intet herhjemme. 

Jeg overvejer at gå til min læge, og forklare hvordan jeg har det. Jeg ville være ærgerlig over at blive sygemeldt, da jeg simpelthen er så glad for mit job. At gå ned i tid er ikke en mulighed, fra arbejdsgiverens side. 

Jeg kan gå på barsel 6 uger før termin, men der er jo stadigvæk mange måneder til. Har døjet med trætheden siden jeg fandt ud af, at jeg var gravid, og tør næsten ikke håbe det går over.. 

Hvad vil i råde mig til at gøre?? 

Har nogle af jer prøvet at blive sygemeldt i jeres graviditet? Hvordan foregår sådan en proces og hvor meget skal der overhovedet til, før man kan sygemeldes? 

Vh. Frustreret Og træt gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa

Er anonym, da jeg nødig vil ende med at dette bliver læst af folk, der kender evt. Kollegaer eller lign. 

Jeg er uddannet lærer, og arbejder på et socialpædagogisk opholdssted med intern skole frem til d. 31./12. Hvor min kontrakt udløber. Jeg er helt vildt glad for mit job! 

Men sagen er den, at jeg i min graviditet lider forfærdelig meget af træthed (er i 2. Triumester og tager dagligt jerntilskud) 

Jeg har på jobbet relativt lange vagter, mellem 10-32 timer pr. Vagt. Deriblandt også aften/nattevagter. 

Når jeg har haft en nattevagt (14:00-8.30) er hele min næste dag, som jo så er min fridag, ødelagt. Jeg bruger hele dagen på at sove og blive udhvilet til endnu en vagt. Jeg når nærmest intet herhjemme. 

Jeg overvejer at gå til min læge, og forklare hvordan jeg har det. Jeg ville være ærgerlig over at blive sygemeldt, da jeg simpelthen er så glad for mit job. At gå ned i tid er ikke en mulighed, fra arbejdsgiverens side. 

Jeg kan gå på barsel 6 uger før termin, men der er jo stadigvæk mange måneder til. Har døjet med trætheden siden jeg fandt ud af, at jeg var gravid, og tør næsten ikke håbe det går over.. 

Har nogle af jer prøvet at blive sygemeldt i jeres graviditet? Hvordan foregår sådan en proces og hvor meget skal der overhovedet til, før man kan sygemeldes? 

30 visninger og ikke et eneste råd????

er det når man er anonym folk ikke gider hjælpe?? 

Anmeld

4. august 2014

Bak

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg tror ikke, folk ikke gider hjælpe. Tror bare, det er sjældent man sygemelder pga træthed alene. Det er selvfølgelig nogle rigtigt hårde vagter, lang tid ad gangen. Har du mulighed for at ændre dine tider? Jeg ved en af min mands kolleger slipper for nattevagter under sin graviditet for at skåne hende.

Anmeld

4. august 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Jeg tror ikke, folk ikke gider hjælpe. Tror bare, det er sjældent man sygemelder pga træthed alene. Det er selvfølgelig nogle rigtigt hårde vagter, lang tid ad gangen. Har du mulighed for at ændre dine tider? Jeg ved en af min mands kolleger slipper for nattevagter under sin graviditet for at skåne hende.

Det kunne jo være folk ville fortælle om deres sygemeldinger, for der må da være nogle der har været nødsaget til at sygemelde sig. 

Nej jeg har ikke mulighed for at ændre vagter. Vi arbejder i teams af fire personer, og har ligeligt fordelt dags/aften og nattevagten. Vi er to på job ad gangen. Hvis jeg bytter, ender det bare med at en af mine kollegaer skal sove flere gange i ugen, og det kan ingen holde til, med de unge mennesker vi har anbragt hos os. 

Anmeld

4. august 2014

LinLin

Anonym skriver:

30 visninger og ikke et eneste råd????

er det når man er anonym folk ikke gider hjælpe?? 

Man er jo nødt til at klikke ind på din tråd for at se hvad den "brede" overskrift dækker over - så ingen grund til at blive fornærmet

Har nu heller ikke hørt om nogen der blev sygemeldt ligefrem pga. træthed... Det er jo en ret almindelig del af at være gravid!

Du skal jo lave sådan et stykke papir sammen med din leder/chef ang. din graviditet og hvilke udfordringer der evt" kan være ifht at beholde dig på arbejdspladsen så længe som muligt indtil barsel (kan ikke lige huske hvad det hedder!)

Anmeld

4. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det kunne jo være folk ville fortælle om deres sygemeldinger, for der må da være nogle der har været nødsaget til at sygemelde sig. 

Nej jeg har ikke mulighed for at ændre vagter. Vi arbejder i teams af fire personer, og har ligeligt fordelt dags/aften og nattevagten. Vi er to på job ad gangen. Hvis jeg bytter, ender det bare med at en af mine kollegaer skal sove flere gange i ugen, og det kan ingen holde til, med de unge mennesker vi har anbragt hos os. 

Kære ven.
jeg har været sygemeldt på et eller andet tidspunkt i alle mine graviditeter og jeg har i den forbindelse KUN tænkt på mit barn og mig selv...så måtte arbejdsgiveren komme i anden række.
(Jeg er også gammel lærer)

Jeg kan også fortælle dig at jeg var dødsens mega træt i 2. trimester med den mellemste, men det skyldtes B12 mangel, så jeg synes, du skal blive testet for det.

Det er normalt at være træt og kunne sove meget under svangerskab, især hvis man har et belastende arbejde, så selvom du er glad for dit job, så burde du måske lytte til din krop..men snak med lægen, vedkommende kan meget bedre råde dig.
Held og lykke

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.