Hejsa
Er anonym, da jeg nødig vil ende med at dette bliver læst af folk, der kender evt. Kollegaer eller lign.
Jeg er uddannet lærer, og arbejder på et socialpædagogisk opholdssted med intern skole frem til d. 31./12. Hvor min kontrakt udløber. Jeg er helt vildt glad for mit job!
Men sagen er den, at jeg i min graviditet lider forfærdelig meget af træthed (er i 2. Triumester og tager dagligt jerntilskud)
Jeg har på jobbet relativt lange vagter, mellem 10-32 timer pr. Vagt. Deriblandt også aften/nattevagter.
Når jeg har haft en nattevagt (14:00-8.30) er hele min næste dag, som jo så er min fridag, ødelagt. Jeg bruger hele dagen på at sove og blive udhvilet til endnu en vagt. Jeg når nærmest intet herhjemme.
Jeg overvejer at gå til min læge, og forklare hvordan jeg har det. Jeg ville være ærgerlig over at blive sygemeldt, da jeg simpelthen er så glad for mit job. At gå ned i tid er ikke en mulighed, fra arbejdsgiverens side.
Jeg kan gå på barsel 6 uger før termin, men der er jo stadigvæk mange måneder til. Har døjet med trætheden siden jeg fandt ud af, at jeg var gravid, og tør næsten ikke håbe det går over..
Hvad vil i råde mig til at gøre??
Har nogle af jer prøvet at blive sygemeldt i jeres graviditet? Hvordan foregår sådan en proces og hvor meget skal der overhovedet til, før man kan sygemeldes?
Vh. Frustreret Og træt gravid
Anmeld