Fordomsfulde og sige til sine forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.159 visninger
10 svar
15 synes godt om
4. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Vil gerne hører om I har oplevet at folk er fordomsfulde overfor det at man er ung mor? Hvad har de forskellig sagt? 

Hvordan fortalte I jeres forældre at I var gravide? Og hvordan reagerede de? 

Håber I vil dele lidt af jeres historie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

Anna2706

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Vil gerne hører om I har oplevet at folk er fordomsfulde overfor det at man er ung mor? Hvad har de forskellig sagt? 

Jeg fortalte min mor som 19 årig (min kæreste 22), at min kæreste og jeg prøvede at blive gravide, det tog hun meget pænt. Hun blev ihverfald glad  Da jeg så endelig fandt ud af at jeg var gravid, stod jeg en morgen alene hjemme hos min kæreste da han var på arbejde. Ringede til min mor men hun tog den ikke, så ringede jeg til min far, og han blev simpelthen så gladHar aldrig fået nogle negative kommentarer om at vi var unge eller lignende. Der har været et par stykker som har spurgt om jeg har fortrudt at jeg har fået barn så tidligt, nej selvfølgelig ikke... Vi elsker vores søn og selvfølgelig fortryder vi ingenting 

Det var min lille historie 

Anmeld

4. august 2014

Louisejulia

Jeg var 17 år og kæresten var 23 år.  kæresten og jeg fortalte det til begge vores forældre face to face, min far blev rigtig glad for at hører at han skulle være morfar for 12 gang  og min mor har jeg desværre mistet. 

Hans mor var lige omvendt, hun var stik tosset, synes vi var alt for unge, vi havde ingen uddannelse gjort færdig eller noget. 

Jeg bestod derefter min uddannelse som højgravid 

Og kæresten er på sit sidste år på hans uddannelse, og han kan fortsat arbejde der hvor han er i lærer når han er udlært. 

Da jeg fødte, den 27. Januar i år, kunne hans mor ikke modstå sit barnebarn og nu Eeeeelsker hun hende helt op til skyerne og forkæler hende Maks! 

Så hun er vendt 110 %

Blev 18 år, 5 dage efter fødslen og kæresten blev 24, 3 uger efter fødslen 

Anmeld

4. august 2014

MorTilSnartFire <3

Jeg var 18 årog var nervøs for at fortælle det til mine forældre, men de tog det flot og min mor var ellevild! Min kærestes forældre var derimod meget tvivlende, men det ændrede sig meddet samme, da vi stod med vores søn. I dag har vi 2 drenge på hhv. 4 og 3 år og har termin med en pige om 7 uger Jeg er selv 23

Min søster er dog ikke inde i billedet længere, da hun ikke mente det var en god ide - folk tager det forskelligt, det er bare med at komme ud med det og se hvad der sker

Anmeld

4. august 2014

SussieThyssen

Hej alle sammen 

Nu er det jo temmeligt mange år, jeg stod i den situation, men jeg synes ikke folk var fordomsfulde, bare bekymrede for om det nu også ville gå.
Vi var jo også meget unge (18 og 20 år) men vi havde da mod på tingene.
At det så ikke blev til noget dengang er en anden historie.

Det var ikke noget problem at fortælle det, for det var min mor, der regnede det ud
Og min svigermor tog det også roligt. Jeg kan huske at hun sad der med hænderne for munden og sagde:
- Nej er det rigtigt, er det virkeligt rigtigt, jamen søde børn dog.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Var 20 da jeg blev gravid med den første (21 til fødslen) pg kæresten 24. Mine forældre vidste godt vi prøvede, og min mor tudede af glæde da jeg fortalte det. Så ja, de blev meget glade da testen viste positiv kort tid efter det samme med kærestens mor

har heller aldrig oplevet noget negativt eller fordomsfuldt ude i offentligheden. Lægen spurgte kort indtil vores arbejde/uddannelses situation, og dét var det. Og jm og andet personale på sygehuset har kun rost os for at "komme igang" i de mest fertile år  

Anmeld

4. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg kan huske en episode. Vi var lige flyttet i lejlighed og i opgangen boede der kun ældre mennesker. Jeg havde døren på klem da jeg skulle ud også kunne jeg høre mine naboer snakke om os. Børn kan da ikke få børn!!!! de kan umuligt være gode forældre! Men ! efter 10 år snakkede jeg med min overbo som sagde at hun aldrig har mødt så velopdragende børn som mine. Hun har aldrig hørt en lyd efter kl 20.00. Og måtte indrømme at vi gjorde det bedre end mange andre. Min mand og jeg var 20. Vi blev gift som 18årige og mødte hinanden som 14 Nu har vi 2 skønne unger som vi elsker overalt på jorden.

Anmeld

5. august 2014

mrhl

Jeg fik min datter da jeg var 20. Og jeg var meget nervøs for fordomme både da jeh var gravid og efter fødslen. Men synes faktisk ikke rigtig jeg har oplevet noget- heldigvis.
Der har været mange nysgerrige , men ingen negativitet, så vidt jeg har .

Min og kærestens familie tog det også rigtig fint og var meget glade :-)

Anmeld

5. august 2014

Babybrain

Egentlig synes jeg ikke, at man er decideret "ung mor" efter, man har rundet de 20. Jeg tænker altid 15-17 årige, når jeg hører udtrykket. Det er klart, at når gennemsnitsalderen for hvornår kvinder får deres første barn i dag er omkring 29 år, så er 20 år da i den unge ende. Men i mine øjne er det ikke "unormalt" ungt. Man er jo sådan set allerede i gang med sit voksne liv. Nå, det var lige en side bemærkning. 

Jeg venter første barn nu som 20 årig og min kæreste er 22. Hans forældre tog det meget afslappet, min svigermor var selv 19 første gang. Mine forældre tog det lidt mere anspændt, min far er vidst stadig ved at komme sig over nyheden på trods af, at der nu er gået 4 måneder. Jeg er dog ikke i tvivl om, at han vil elske sit barnebarn utrolig højt. Min mor havde nok forventet det, fordi hun har en teori om, at når man først er flyttet sammen, så går der ikke længe før, der kommer børn. Og så er hun bare glad for, at jeg ikke ventede til, jeg var over 30, hvilket hun synes er alt for gammelt. 

Der er ingen, der på noget tidspunkt har sagt, at vi var for unge eller stillet spørgsmål til vores livssituation. 

Anmeld

12. november 2014

Lilleblomst

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er 21 og når jeg fortæller andre mennesker at jeg godt kunne tænke mig at blive mor snart, så siger de altid at jeg er for ung og spørg mig om jeg bruger prævention og sådan.. 

På et tidspunkt var jeg over hos lægen for at snakke om min menstruation, fordi at det begyndte pludseligt efter sex (pga min kæreste åbenbart satte mentruationen igang fordi at han stødte hårdt i mig), så spurgte hun om jeg gerne ville blive gravid osv. Jeg sagde ja og hun opfordrede mig til at bruge prævention, men det gider jeg altså ikke, når jeg nu snart gerne vil i gang.  Synes det er smukt at blive forældre som ung 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.