Egentlig synes jeg ikke, at man er decideret "ung mor" efter, man har rundet de 20. Jeg tænker altid 15-17 årige, når jeg hører udtrykket. Det er klart, at når gennemsnitsalderen for hvornår kvinder får deres første barn i dag er omkring 29 år, så er 20 år da i den unge ende. Men i mine øjne er det ikke "unormalt" ungt. Man er jo sådan set allerede i gang med sit voksne liv. Nå, det var lige en side bemærkning.
Jeg venter første barn nu som 20 årig og min kæreste er 22. Hans forældre tog det meget afslappet, min svigermor var selv 19 første gang. Mine forældre tog det lidt mere anspændt, min far er vidst stadig ved at komme sig over nyheden
på trods af, at der nu er gået 4 måneder. Jeg er dog ikke i tvivl om, at han vil elske sit barnebarn utrolig højt. Min mor havde nok forventet det, fordi hun har en teori om, at når man først er flyttet sammen, så går der ikke længe før, der kommer børn. Og så er hun bare glad for, at jeg ikke ventede til, jeg var over 30, hvilket hun synes er alt for gammelt.
Der er ingen, der på noget tidspunkt har sagt, at vi var for unge eller stillet spørgsmål til vores livssituation. 
Anmeld