Minipiller ... gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.540 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. august 2014

ØnskeSpir...

Det er første gang jeg skriver herinde, men håber på lidt afklaring alligevel. Måske er der nogen, der har været ude for det samme som mig?

Nå, men til sagen: Jeg er på minipiller og ikke p-piller, som jeg ellers helst vil have, og det skyldes en mikroskopisk chance for forhøjet risiko for blodpropper.
Jeg har altid haft mange problemer i forbindelse med min menstruation (uren hud, smerter, ømme bryster, oppustethed, hovedpine og uregelmæssig cyklus). Derfor ville jeg gerne have p-piller i stedet for minipiller, da de måske kunne afhjælpe bare nogle af problemerne. Men det kunne som sagt ikke lade sig gøre.

Minipillerne har dog givet mig en meget uregelmæssig cyklus: Den ene gang kan der være 12 dage imellem og andre gange helt op til 46 (hvor jeg altså godt kan nå at blive lidt nervøs). 
Derfor fik jeg lægen til at skrive mig en recept på mini-pe med mindre dosis hormon i, da det har hjulpet på min søster. Og dem skulle jeg så begynde på, når jeg fik min menstruation igen. 

... Sagen er så bare den, at jeg stadig venter på, den skal begynde. Nu er jeg så på dag 53 og stadig ingenting. Jeg har i et godt stykke tid i ny og næ kunnet mærke en murren i maven som om, at nu kommer det! ... men nej.

Er det normalt på minipilller? 

(Beklage af det blev så langt, men tænkte, det gav mening at få lidt baggrundsviden med)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

SHERO

Det skulle være helt normalt. Jeg har været på minipiller i 4 måneder nu, og kun haft en mens jeg efter jeg startede, har altså ikke haft skyggen af mens i 3,5 måneder. Jeg måtte også lige tage en test for at udelukke graviditet, men lægen siger det sker for mange, et og er helt ufarligt

Anmeld

4. august 2014

SussieThyssen

RG4 skriver:

Det er første gang jeg skriver herinde, men håber på lidt afklaring alligevel. Måske er der nogen, der har været ude for det samme som mig?

Nå, men til sagen: Jeg er på minipiller og ikke p-piller, som jeg ellers helst vil have, og det skyldes en mikroskopisk chance for forhøjet risiko for blodpropper.
Jeg har altid haft mange problemer i forbindelse med min menstruation (uren hud, smerter, ømme bryster, oppustethed, hovedpine og uregelmæssig cyklus). Derfor ville jeg gerne have p-piller i stedet for minipiller, da de måske kunne afhjælpe bare nogle af problemerne. Men det kunne som sagt ikke lade sig gøre.

Minipillerne har dog givet mig en meget uregelmæssig cyklus: Den ene gang kan der være 12 dage imellem og andre gange helt op til 46 (hvor jeg altså godt kan nå at blive lidt nervøs). 
Derfor fik jeg lægen til at skrive mig en recept på mini-pe med mindre dosis hormon i, da det har hjulpet på min søster. Og dem skulle jeg så begynde på, når jeg fik min menstruation igen. 

... Sagen er så bare den, at jeg stadig venter på, den skal begynde. Nu er jeg så på dag 53 og stadig ingenting. Jeg har i et godt stykke tid i ny og næ kunnet mærke en murren i maven som om, at nu kommer det! ... men nej.

Er det normalt på minipilller? 

(Beklage af det blev så langt, men tænkte, det gav mening at få lidt baggrundsviden med)

Jeg vil da sige som ovenstående.....tag en test bare for at være sikker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. august 2014

sulo

Jeg havde også udebleven mens, mens jeg tog dem, det er en normal bivirkning ved mini piller, i indlægssedlen står der at man bør teste for graviditet hver 6 uge når mens udebliver.

Synes du bør snakke med din læge igen hvis du stadig tager de "gamle" mini piller, der kan gå måneder inden mens dukker op, så spørgsmålet var om du ikke burde stoppe med dem for at få mens igen.

Anmeld

4. august 2014

ØnskeSpir...

Okay, tak for jeres svar. Det et gør mig lidt mere rolig 

Men! Jeg undre mig stadig. Jeg har været på minipiller i godt halvandet år, og det er første gang, der er gået så lang tid, før mens er startet. Der er tidligere højest gået 46 dage. Den er aldrig udebleven helt før, så hvorfor skulle den så pludselig gøre det nu  Jeg besluttede mig for i går at stoppe med pillerne, og så må vi se, om den mens har tænkt sig at melde sin ankomst.

Under alle omstændigheder så tager jeg en test her en af dagene, og så må vi se, hvad den siger.

Anmeld

4. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har været på mini piller i 20 år! Vh stine

Anmeld

4. august 2014

ØnskeSpir...

StineW79 skriver:

Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har været på mini piller i 20 år! Vh stine

Det er vidst også meget forskelligt, hvordan man reagere på pillerne. Det er også kun - ifølge min læge - ca 40% hvis menstruation helt udebliver.

Anmeld

6. august 2014

ØnskeSpir...

Lige en lille update.

Jeg nåede ikke at tage en test. Her dag 56 i min cyklus, 3 dage efter jeg stoppede med pillerne, begyndte min menstruation.

Jeg synes stadig, det er underligt, men nu kan jeg da begynde på de nye piller, og håbe på, jeg ikke kommer ud for noget lignende igen.  

Tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.