Griner ved irettesættelse! 2 år!! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.296 visninger
6 svar
3 synes godt om
2. august 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 2 år og to måneder.

Han er begyndt at smide rundt med ting, han slår på alt muligt, hvis man prøver at irettesætte ham,  så skrald griner han og løber rundt som i en æresrunde!!! han er normalt den mest søde og kærlige dreng.

Jeg har prøvet at give ham en timeout, har prøvet at sætte ham i et andet rum osv. Hvad gør i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han er begyndt at smide rundt med ting, han slår på alt muligt, hvis man prøver at irettesætte ham,  så skrald griner han og løber rundt som i en æresrunde!!! han er normalt den mest søde og kærlige dreng.

Jeg har prøvet at give ham en timeout, har prøvet at sætte ham i et andet rum osv. Hvad gør i??

Slet ingen!?

Anmeld

2. august 2014

SussieThyssen

Timeout og lade en anden tage ham væk.
Stoppe hans renden rundt og grinen ved at tage ham væk til andre aktiviteter.
Grineriet er tegn på usikkerhed fordi han ikke rigtig ved hvordan han skal forholde sig.
Så hold ud.
Det skal nok komme.
Tal med DP/VS hvordan de takler det så I ikke får forskellige metoder til at løse det på...det vil nemlig kun forvirre ham mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. august 2014

Dorthe1986

Jeg har ikke problemer med at han griner,men at min søn bare fortsætter. Jeg er begyndt at fjerne ham og så sige du må komme tilbage når du kan opføre dig pænt. Det virker !

Anmeld

2. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvis han rejser sig op, stopper du ham og sætter ham ned igen. rejser sig han sig igen, gør du det igen, han skal vide at du mener det. Hvis du bare lader ham løbe rundt, er det jo bare en leg for ham. 

Griner han??? Ja, det er fordi han synes det er sjovt, og det ignorer du egentlig bare. Som Dorthe siger, fjern ham og sig at han kan komme tilbage når han er sød, kommer han tilbage, gør du det igen. 
Hvis du stopper og lader ham styre det, vil han styre det. Du skal vise at du mener det, og bliver ved med at gøre det ind til han forstår det. 

Hvis du laver time-out, og han rejser sig, så tilbage til time-out, ind til han bliver siddende, vent to minutter(fra han bliver siddende), hvis han kan sige undskyld, siger han det eller så bare et kram. 

Det samme med værelset, hvis han kommer ind og fortsætter, så sig nej, gå tilbage, du kan komme ud når du er sød. 

Anmeld

2. august 2014

Mor1986

Hvis vores datter gør noget siger vi bestemt nej. Fortsætter hun siger vi nej og bærer på værelset. Det er som om at hvis vi kommer med forklaring så tror hun vi leger

Anmeld

10. august 2014

Thalia

Man bør da aldrig nogensinde give en 2 årig en time out? (Eller noget barn nogensinde)

De forstår jo ikke sammenhængen mellem handling og konsekvens i den alder. Det er deres hjerner slet ikke udviklet til.

Herhjemme er den 2 årige også inde i en fase hvor han slår og kaster med ting, og her bliver han ganske enkelt flyttet fra situationen med et klart "Nej det må du ikke". Altid på en måde der matcher situationen. Vi skælder ikke ud og vi straffer ikke.

Når han griner ved irettesættelser, handler det ikke om at han vil provokere eller at han nødvendigvis tror det er en leg. Det handler om at han bliver forlegen, og det er en følelse han ikke har lært at håndtere endnu. Grinet er altså en ren naturlig reaktion og ikke noget vi skælder ud over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.