Hagesmække

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.743 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

camillawp1982

Hej

Har man brug for hagesmække til en nyfødt? Det står her på en liste, som jeg har fået udleveret, men er det ikke først senere de skal bruge dem? Jeg mener når de skal begynde at spise selv og sådan?

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Villa

Jo, man bruger dem som regel først senere :) En savlesmæk kan måske tage lidt gylp. Men stof ble'er er nu alfa omega synes jeg. Begynd bare allerede nu at øve dig i at gå med en stofble på skulderen :P Min den første var et gylpebarn, og det var frygteligt. Han kunne snildt spolere en nattesøvn efter en nat bøvs. Det var så væggen over hovede gærdet, begge vores hovede puder, vores dobbeltdyne og lagen + han's egen lille babydyne. Som var sjask ad efter et gylp. Ala poltergeist, hvis du forstår hvad jeg mener :P Der går vel lige 1 måneds tid eller 2, før de begynder at savle en del. Savleklud kunne være ok? En hagesmæk kan nok godt vente til de er 3 - 3½ mdr.

Anmeld

28. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Camilla...

Vi brugte ikke hagesmæk til Mikkel, (han var ikke gylpebarn) Først da han begyndte at få tænder brugte vi hagesmæk, fordi han kom til at savle meget i den periode..
Men jeg tror godt man kan bruge hagesmæk, fra nyfødt, hvis man vil det.. For den der har gylpebørn og børn der savler meget tror jeg det er en god ide, for at beskytte tøjet, men jeg vil give Villa ret i at en stofble er alfa omega...

Knus fra Camilla.

Anmeld

28. marts 2008

Muffinmus

Tja, vi brugte hagesmæg meget tidligt da han gylpede en del og hagesmækken kunne så lige redde hans trøjer lidt. Ellers kunne jeg skifte hans trøje 6-10 gange om dagen og det var lige rigeligt synes jeg:)

Anmeld

28. marts 2008

camillawp1982

Hej

Jamen når man giver sutteflaske (jeg kommer ikke til at amme af medicinske årsager) vil man vel typisk bruge en stofble eller noget lignende til at have ved hånden hvis barnet gylper. Og jeg kender skam godt det med at gå med en stofble på skulderen - min søster har 3 børn som jeg har hjulpet med at passe. Det er en dreng på 11 og tvillingepiger på 9½ år, så de var alle tre blebørn på samme tid, så der var nok at se til, rigeligt brug for mormor og moster (mig) til at passe dem.

MVH Camilla

Anmeld

28. marts 2008

MrsMartens

MariaE skriver:

Tja, vi brugte hagesmæg meget tidligt da han gylpede en del og hagesmækken kunne så lige redde hans trøjer lidt. Ellers kunne jeg skifte hans trøje 6-10 gange om dagen og det var lige rigeligt synes jeg:)

Kan kun give Maria ret!!!
Det kommer helt an på hvormeget babyen gylper, og selv om man har en stofble ved hånden, er det ikke altid man liiiiige er hurtig nok.....
:)

Anmeld

28. marts 2008

Tullebobs

Her havde vi et bigtime gylpebarn, og brugte vel ca. 40-50 svalesmække om ugen... Stofbleen er osse uundværlig, men sikrer jo ikke barnets tøj, når det fx. ligger og leger på gulvet, så er de små smække rigtig smarte...

Trine

Anmeld

28. marts 2008

Tynen

Også MAJOR gylpe-barn her!
Men det var vist først omkring 2 mdr´s. alderen at det kulminerede :)

Men nej, brugte dem ikke i starten - Havde istedet er overforbrug af stofbleer!

Trine

Anmeld

3. april 2008

Skovurt

Jamen jeg tilslutter mig flokken - det er ikke et must lige i den første tid, men derefter kan de være nok så praktiske.

Herhjemme fik vi - hurtigere end forventet - brug for et par savlesmække, da Leander gav sig til at savle i store mængder når han undersøgte sine hænder - med munden.

Og nu hvor han får skemad er det er stor forbrug af hagesmække, stofbleer og ja... vaskepulver :P

Anmeld

13. april 2008

NejaJ

Hejsa....

Tror det er meget forskelligt hvornår man kan have brug for en hagesmæk....
Vi brugte ik nogen til Lærke før huun var 1-1½ måned... Så begyndte hun og savle helt vildt!!!
Så nu bruger vi altid hagesmække på hende.. Og har faktisk gjort det lige siden...

Men havde jeg vidst hvor hurtigt vi kom til at bruge dem, havde jeg nok valgtg at købe dem fra starten.....

Hilsen Neja...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.