Puha... Jeg sidder med tårer i øjnene lige nu og ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv. Jeg har altid følt der var noget "galt" med mig, og har altid haft problemer med meget voldsomme humørsvingninger, og har altid tænkt jeg følte mig psykisk ustabil.. Jeg har haft depression, men det er sådan lidt det, for jeg har aldrig rigtig talt med nogen om mit inderste, og da mine forhold til andre mennesker ofte er kortlevede er der ikke rigtig nogen der når at komme ind på livet af mig... Har gået til psykolog i et år men må med skam indrømme, at det er det overfladiske hun får. Hun får ikke det inderste og det hundrede procent ærlige, og hun ved jo ikke hvordan andre ser mig... Men efter jeg har læst om borderline, er det som at læse om mig. Og jeg er bange, nervøs, chokeret... jeg er nærmest ikke i tvivl, men vil self. snakke med min psykolog om det.. Jeg vil gerne høre fra andre der har den forstyrrelse, erfaringer, tanker og lign.
Mig ift. symptomerne:
For den impulsive type gælder det, at tre eller flere af følgende symptomer skal være tilstede, heraf altid nr. 2:
- Tendens til at handle impulsivt og uoverlagt
Jeg er meget impulsivt anlagt på den dårlige måde. Meget sådan forbrugsmæssigt fx: Vil jeg have noget, så skaffer jeg det, selvom jeg ikke har råd. Jeg får ofte impulsive idéer og storsindede ideer om alle mulige ting jeg vil, og så går jeg i gang med det, men det er meget kortsigtet. Tænker ikke så meget tingene igennem og handler bare. Handler først, tænker bagefter.
- Stridbarhed, især når personen møder modstand
Kan slet ikke håndtere modstand. Jeg bliver deprimeret, rasende, bliver ramt SÅ meget personligt selv over små ting. Jeg kan ikke tolerere når andre mener noget andet end mig, og det er ikke noget jeg kan styre, jeg tager det dybt personligt, selvom det er noget ligegyldigt. - Hurtige følelsesmæssige svingninger, voldsomme følelsesudbrud
Jeg kan svinge fra høj glæde til absolut rasende indenfor ekstremt kort tid, indenfor en time. Og når jeg er sur og stresset, dårligt humør, kan jeg ikke holde det inde. Raser og skælder ud på folk, som ikke har noget med sagen at gøre, eller som ikke fortjener det. Hver dag siger jeg til mig selv "i morgen bliver bedre, i morgen styrer jeg mine følelser og mit humør", men det lykkes aldrig. - Manglende udholdenhed
Jeps. - Ustabilt og lunefuldt humør
Ja, man ved aldrig hvor man har mig, det har mine forældre også altid sagt. At de meget ofte har været lidt bange for hvilket humør jeg nu var i, for det var ikke til at regne ud.
Derudover skal mindst to af følgende symptomer være til stede for borderline-typen:
- Forstyrret og usikker identitetsfølelse
Ja det var egentlig grunden til jeg startede til psykolog. Fordi jeg gerne vil finde mig selv, jeg kan ikke finde ud af hvem jeg er, hvad jeg vil, hvorfor jeg er, noget som helst... Svinger meget rundt i hvordan jeg lige er som person, og hvordan jeg ser mig selv. - Tendens til intense og ustabile forhold til andre
Ja, det er endnu ikke lykkes mig at fastholde nogen venskaber. Binder mig for meget for hurtigt, for derefter at vende på en tallerken og skabe konflikter og skubbe folk væk. Det er jo ikke med vilje, det er bare et dumt handlemønster
Mine tidligere parforhold har også været meget intense og stormfulde, og aldrig mig der slår op - jeg skræmmer fyrene væk. Pånær min nuværende kæreste som er den første jeg har holdt fast i længe. - Udtalt tendens til at undgå at blive ladt alene
Ja, hundrede procent. Jeg er altid blevet beskrevet som ekstremt klæbende, hvilket jo desværre altid ender med at have den forkerte effekt 
- Tendens til selvdestruktivitet
Ja, jeg saboterer altid mig selv, mine venskaber, kæresteforhold, hobbyer, glæde jeg får ved ting. Igen: Det er ikke bevidst, men kan jo godt se det når jeg tænker tilbage. - Kronisk tomhedsfølelse
Ja, jeg føler mig altid tom indeni.
Desuden tog jeg denne test: http://psychcentral.com/cgi-bin/borderline.cgi og scorede 41, hvilket er oppe i de højeste scorer man kan få, og kan oversættes til "Severe borderline personality disorder"
Ved godt man aldrig skal selvdiagnosticere, også derfor jeg vil tage det med til psykologen, men det giver så meget mening for mig og forklarer så meget. Hvordan jeg har været hele mit liv. Hvorfor jeg ikke kan holde fast i nogen, hvorfor mine følelser er så vilde og svingende.. Men er også så ked, for hvad fanden gør jeg nu, hvad hvis det aldrig bliver bedre
Anmeld