Hvornår sker fødselen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
9 svar
3 synes godt om
1. august 2014

Sjwf

Jeg er lidt nysgerrig omkring noget jeg har læst, som jeg tænkte jeg vil høre jer andre omkring
Jeg læste nemlig i libero's app for uge 38 at hvornår barnet bliver født er genetisk bestemt fra mor og far, så tænker jeg okay så kan der snart ske noget hos mig, da både kæresten og jer er født omkring 14 dage før tid og jeg er 37+6 i dag (er førstegangsfødende)

Men hvad med jer andre der har født før, hvordan passede det hos jer?

Ved godt at man siger at størreste dele at førstegangs går overtid, og det gør jeg sikkert også, er nok bare begyndt at blive lidt utålmodig, så "leder" efter noget der siger at der snart sker noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Ayasmor

Det kunne da være sjovt nok at se, hvor ofte den teori holder stik. Personligt tror jeg dog mere på, at baby kommer når den er klar frem for, hvornår man selv blev født.

Jeg er i skrivende stund gravid i uge knap 34. Min kæreste er født 3 uger før tid og jeg 3 uger over tid, hvilket ville give et ret stort vindue for fødslen, hvilket jeg sandsynligvis også rammer :p

Med min datter fødte jeg 9 dage over termin (1. fødte) mens jeg som sagt selv blev født 3 uger over

Hilsen Sara 33+6

Anmeld

1. august 2014

Mettefpigen

Min mor fødte mig 10 dage over tid, ved ikke med min eks og jeg fødte 38+1 :-)

Anmeld

1. august 2014

Clisolka

Sjwf skriver:

Jeg er lidt nysgerrig omkring noget jeg har læst, som jeg tænkte jeg vil høre jer andre omkring
Jeg læste nemlig i libero's app for uge 38 at hvornår barnet bliver født er genetisk bestemt fra mor og far, så tænker jeg okay så kan der snart ske noget hos mig, da både kæresten og jer er født omkring 14 dage før tid og jeg er 37+6 i dag (er førstegangsfødende)

Ved godt at man siger at størreste dele at førstegangs går overtid, og det gør jeg sikkert også, er nok bare begyndt at blive lidt utålmodig, så "leder" efter noget der siger at der snart sker noget

Jeg selv er født 14 dage over termin, hvor min mor blev sat i gang. Min kæreste er født i uge 26, så jeg frygtede godt nok at de ville før ud. 

Med min ældste blev jeg sat i gang 39+4 pga. graviditetsdiabetes, så jeg måtte ikke gå over termin - hun er født dagen efter ved et akut kejsersnit, dvs. 39+5 

Ved lillebror skulle jeg også have været sat i gang 39+4 kl. 13 (diabetes 2) - han valgte selv at komme om morgenen ved en helt normal fødsel 

Anmeld

1. august 2014

Dorthe1986

Tja, jeg blev født 6 dage før termin,Emils far en måned inden termin. Emil blev født 9 dage over termin, ved igangsættelse - han havde det åbenbart lige lovligt hyggeligt derinde ??

Anmeld

1. august 2014

De3Guldklumper

Sjwf skriver:

Min mor fødte nr 1 & 2 før termin og nr 3 over termin

Jeg fødte nr 1 & 2 før termin og med nr 3 gik jeg en uge over.

Udover det så føder vi begge inden for kort tid når vandet er gået.

Anmeld

1. august 2014

M (:

Sjwf skriver:

Jeg selv er født 4 dage før termin (igangsættelse) og min kæreste er født ca 10 dage over tid. 

Vores søn blev født 36+3. Så herhjemme holder teorien ikke stik (: 

Anmeld

1. august 2014

Kamulla

Jeg er født 3 uger før tid og min mor har max gået til uge 38 med os alle... Jeg gik 4 dage over tid, og min søster er nu 9 dage over.. Mm. Hun er ved at føde dette øjeblik

Anmeld

1. august 2014

SussieThyssen

Sjwf skriver:

Jeg ved at mine forældre begge blev født nogenlunde til tiden..det blev jeg også..men jeg gik noget så meget over med mine børn..såe..jeg giver ikke rigtigt noget for den teori.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. august 2014

Sjwf

Kan godt se at det libero skriver med det genetiske måske ikke rigtig holder, i hvert fald ikke i langt de fleste tilfælde, så må heller finde lidt mere tålmodighed frem, for det virker ikke som om at bettemanden har travlt med at komme ud og selv om faren lokker med is

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.