Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
4 svar
1 synes godt om
1. august 2014

Blop2

Har under hele min graviditet døjet med bækkenløsning og et meget ømt haleben.

i dag har jeg voldsomt ondt i lænden og på indersiden af mine lår.

det gør mest ondt i lænden når jeg står og går, og bliver bedre når jeg sidder ned. Lårene gør kun ondt når jeg ligger ned og helt vildt slemt når jeg skal vendes eller ud af sengen. 

Bliver lidt nervøs for den kommende fødsel, om min krop kan holde til det når jeg allerede har så ondt.

nogen der har prøvet noget ligende eller hvad ville i tro/gøre? 

Jeg er i dag 39+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Rockertand

Blop2 skriver:

det gør mest ondt i lænden når jeg står og går, og bliver bedre når jeg sidder ned. Lårene gør kun ondt når jeg ligger ned og helt vildt slemt når jeg skal vendes eller ud af sengen. 

Bliver lidt nervøs for den kommende fødsel, om min krop kan holde til det når jeg allerede har så ondt.

Jeg er i dag 39+0

Har du fuld kontrol over urin og afføring?
Jeg synes, at du skal kontakte din læge for lige at høre hans vurdering.

Anmeld

1. august 2014

Blop2

Rockertand skriver:

Har du fuld kontrol over urin og afføring?
Jeg synes, at du skal kontakte din læge for lige at høre hans vurdering.

Ja, det har jeg ingen problemer med. 

Min læge har lukket til mandag. Har ikke flere aftaler ved min læge og min jordemor vil først se mig efter termin. 

Anmeld

1. august 2014

SussieThyssen

Blop2 skriver:

Jeg er i dag 39+0

Du har en rigtig slem gang bækkenløsning, ingen tvivl om det.
Stakkels lille du!
Men jeg kan trøste dig med, at du slet ikke får tid til at tænke på det, når fødslen først går i gang, og du vil have den kæmpe fordel at elastikken i bækkenbunden er så slap og løs at den kan give sig smukt og flot, så du kommer ret så sandsynligt til at føde let. Så jo du skal nok holde til det.
Dog vil det faktisk være lettere for dig at føde stående eller på alle fire, netop aht. dit bækken.

Bækkenløsning er overproduktion af det løsnehormon, der skal løsne især bækkenbundens store samle-sene, men også de andre sener og muskler i og omkring bækkenet, så det hele lettere kan give sig under fødslen.
Desværre er der så nogle kvinder, der producerer for meget af det hormon, og de kan så komme til at døje rigtigt meget, som du nu gør.
Nogle havner endda i kørestol, så det er utroligt vigtigt du passer på dit bækken fra nu af.
For selvom du ret hurtigt vil komme dig efter fødslen (det er et helt lille mirakel, så hurtigt det går) så vil dit bækken altid være lidt løst efter graviditeten.
Desuden har bækkenløsning det med at blive værre for hver graviditet, og nogle kvinder kan slet ikke holde op med at producere for meget af det hormon, og må leve med at det bliver en lille smule værre gennem årene.

Men..hvis du træner musklerne omkring dit bækken og din bækkenbund, så kan du holde det smidigt og i orden.

Så..pas på dit bækken..og lige nu kan varmtvandsbassin hjælpe, og at du lægger dig ned på ryggen med benene oppe på en stol, så du knækker i knæhaserne og får trykket lænden ned mod gulvet.
Gør dette flere gang om dagen. det virker guddommeligt når man først ligger der

Det hjælper også at lægge sig på siden med en pude mellem benene, så det ben der ligger øverst kommer til at ligge vandret og ikke synker ned mod det underliggende ben.
Læg evt en pude under maven, så den ikke bliver tynget ned mod madrassen.

Sørg for at du ikke sidder blødt.
Bløde lænestole og sofaer er no-go, så hellere en stiv spisestuestol.
Sæt dig evt på en lille badering for at beskytte dit haleben

Sidst men ikke mindst, så skal du huske at alle bevægelser foregår med samlede ben, som om du har en elastik rundt om knæene.

Held og lykke

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. august 2014

Blop2

SussieThyssen skriver:

Du har en rigtig slem gang bækkenløsning, ingen tvivl om det.
Stakkels lille du!
Men jeg kan trøste dig med, at du slet ikke får tid til at tænke på det, når fødslen først går i gang, og du vil have den kæmpe fordel at elastikken i bækkenbunden er så slap og løs at den kan give sig smukt og flot, så du kommer ret så sandsynligt til at føde let. Så jo du skal nok holde til det.
Dog vil det faktisk være lettere for dig at føde stående eller på alle fire, netop aht. dit bækken.

Bækkenløsning er overproduktion af det løsnehormon, der skal løsne især bækkenbundens store samle-sene, men også de andre sener og muskler i og omkring bækkenet, så det hele lettere kan give sig under fødslen.
Desværre er der så nogle kvinder, der producerer for meget af det hormon, og de kan så komme til at døje rigtigt meget, som du nu gør.
Nogle havner endda i kørestol, så det er utroligt vigtigt du passer på dit bækken fra nu af.
For selvom du ret hurtigt vil komme dig efter fødslen (det er et helt lille mirakel, så hurtigt det går) så vil dit bækken altid være lidt løst efter graviditeten.
Desuden har bækkenløsning det med at blive værre for hver graviditet, og nogle kvinder kan slet ikke holde op med at producere for meget af det hormon, og må leve med at det bliver en lille smule værre gennem årene.

Men..hvis du træner musklerne omkring dit bækken og din bækkenbund, så kan du holde det smidigt og i orden.

Så..pas på dit bækken..og lige nu kan varmtvandsbassin hjælpe, og at du lægger dig ned på ryggen med benene oppe på en stol, så du knækker i knæhaserne og får trykket lænden ned mod gulvet.
Gør dette flere gang om dagen. det virker guddommeligt når man først ligger der

Det hjælper også at lægge sig på siden med en pude mellem benene, så det ben der ligger øverst kommer til at ligge vandret og ikke synker ned mod det underliggende ben.
Læg evt en pude under maven, så den ikke bliver tynget ned mod madrassen.

Sørg for at du ikke sidder blødt.
Bløde lænestole og sofaer er no-go, så hellere en stiv spisestuestol.
Sæt dig evt på en lille badering for at beskytte dit haleben

Sidst men ikke mindst, så skal du huske at alle bevægelser foregår med samlede ben, som om du har en elastik rundt om knæene.

Held og lykke

Kærligst
Sussie

Tusind tak for de gode råd;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.