Ren elendighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
4 svar
1 synes godt om
1. august 2014

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg må simpelthen bare ud med det. 

Jeg er uddannet pædagog og er ledig - ergo kommer lig fra barsel. Og så har jeg haft nogle vikartimer som skulle suppleres med dagpenge, men det viser sig at vikartimerne er med i næste lønningsperiode. Derfor har jeg kun fået penge for de supplerende dagpenge, altså ikke for vikartimerne. 

Vi sidder allerede stramt i det, og det er i den her måned min søn fylder 1 år, og så har jeg kun fået 4500 kr udbetalt. 

Min kæreste har heldigvis fuldtidsarbejde, men det er alle vores madpenge vi mangler :-( 

Oven i hatten skal jeg begynde i rotationsprojekt i 5 mdr, som i de første to kun giver dagpenge, men efterfølgende giver overenskomstmæssig løn på 37 timer. 

Det hele bliver bare al for meget for mig! 

1. Min søn har fødselsdag (har inviteret gæster til fødselsdag)

2. Starter i rotationsarbejde, som ikke tæller for optjente timer, så min mand ikke får forsørger pligt over mig i 2016. 

3. Vi leaser en bil, som udløber feberuar 2015, og aner ikke hvor vi skal finde penge til en "rigtig bil". Og min mand skal bruge bil for at komme på arbejde. 

Jeg havde bare brug for at få det ud - har tudet hele dagen, imens jeg har sendt ansøgninger afsted.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej! 

Jeg er uddannet pædagog og er ledig - ergo kommer lig fra barsel. Og så har jeg haft nogle vikartimer som skulle suppleres med dagpenge, men det viser sig at vikartimerne er med i næste lønningsperiode. Derfor har jeg kun fået penge for de supplerende dagpenge, altså ikke for vikartimerne. 

Vi sidder allerede stramt i det, og det er i den her måned min søn fylder 1 år, og så har jeg kun fået 4500 kr udbetalt. 

Min kæreste har heldigvis fuldtidsarbejde, men det er alle vores madpenge vi mangler :-( 

Oven i hatten skal jeg begynde i rotationsprojekt i 5 mdr, som i de første to kun giver dagpenge, men efterfølgende giver overenskomstmæssig løn på 37 timer. 

2. Starter i rotationsarbejde, som ikke tæller for optjente timer, så min mand ikke får forsørger pligt over mig i 2016. 

3. Vi leaser en bil, som udløber feberuar 2015, og aner ikke hvor vi skal finde penge til en "rigtig bil". Og min mand skal bruge bil for at komme på arbejde. 

Jeg havde bare brug for at få det ud - har tudet hele dagen, imens jeg har sendt ansøgninger afsted.. 

Ring til banken og forklar situationen, de har flere muligheder at tilbyde, så det skal nok gå

Anmeld

1. august 2014

klmf

Det er så hårdt at kæmpe med økonomien Er banken en mulighed, evt. en kassekredit? Ang. fødselsdag, så kunne I jo melde rent ud til gæsterne at I er kommet i bekneb med penge, så i stedet for gaver ønsker I jer et sammenskudsgilde så I kan have en hyggelig aften med jeres gæster. Håber I finder en god løsning

Anmeld

1. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er altid rigtig øv med manglende penge...

mht. fødselsdagen så overvej en kassekredit på mindstebeløbet og når du så får dine penge eller din første løn så tilbagebetal igen. Bankerne har forskellige regler på dette område så snak med banken og hør om mulighederne.

overvej at fremfor at lease så køb en ny bil hos forhandler uden udbetaling til fast rente og afdrag fra ca. 1.000 kr. pr. mdr for en stor Ford personbil hvis den finanseres gennem Ford Credit og kaskoforsikres (hos Jeres egen forsikringsselskab eller billigt hos IF da de samarbejder).

Vi er lige blevet færdige med vores afdrag på 1935 kr. pr. mdr for vores dengang nye Fiesta fra 2006, vi valgte selv løbetiden og fast rente samt udbetaling. Vores afdrag blev sat op da vi skiftede bilen til mit navn fremfor kærestens, fordi de faktisk lavede et helt nyt lån for os uden at straffe os for det...

Anmeld

11. august 2014

Meandu

Anonym skriver:

Hej! 

Kan virkelig godt forstå dig. Vi sidder i den samme situation. Jeg er også pæd og skal til at starte i rotationsvikariat. Og økonomien er stram. Vi har faktisk lige holdt min datters føds. Det kom ikke til at koste meget. Vi havde 22 gæster og kom med ca 500 kr. Jeg lavede alt selv. Det er så træls når økonomien fylder så meget. Mht rotationsvikariat så er det bedre end at være på dagpenge. Hvorfor får du ikke løn for det første to mdr? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.