Hvor må jeg amme i København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.337 visninger
8 svar
16 synes godt om
31. juli 2014

Mor til F

Hej piger,

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet,  men synes ikke,  at jeg bliver ret meget klogere. 

Sagen er den, at jeg er blevet inviteret til fødselsdag, hvor det er planen, at vi skal ud at spise på restaurant/cafe. 

Jeg ammer, og har til den tid - om en uge - en datter på knapt 5 uger.  Hun skal med mig, hvis jeg skal afsted. 

Spørgsmålet er så: hvor må jeg amme min datter i København? 

Findes der nogle gode steder til formålet - gerne med pusle faciliteter? 

Gerne steder hvor man kan spise en hyggelig middag/aftensmad, med sin kæreste og single veninder som ikke har børn.

Håber i kan hjælpe mig ?

Kh Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2014

sne190810

Der er (heldigvis!) ganske få steder du IKKE må amme, end hvor du gerne må.

Jeg er aldrig stødt på et sted, hvor de har sagt nej, til at jeg måtte amme, da jeg ammede min datter i sin tid.
Erfaring siger mig, at med ganske alm høflighed med at spørge på forhånd om det er ok på cafeen/restauranten, når man langt :-)

Men kan dog ikke lige på stående fod, komme med forslag til decideret gode og babyvenlige steder, da jeg lige er vågnet og min hjerne vidst er gået lidt i ferie-mood :-p

Anmeld

31. juli 2014

Mor til F

sne190810 skriver:

Der er (heldigvis!) ganske få steder du IKKE må amme, end hvor du gerne må.

Jeg er aldrig stødt på et sted, hvor de har sagt nej, til at jeg måtte amme, da jeg ammede min datter i sin tid.
Erfaring siger mig, at med ganske alm høflighed med at spørge på forhånd om det er ok på cafeen/restauranten, når man langt :-)

Men kan dog ikke lige på stående fod, komme med forslag til decideret gode og babyvenlige steder, da jeg lige er vågnet og min hjerne vidst er gået lidt i ferie-mood :-p

Tak for dit svar Det er helt okay - dejligt med sommerferie Den skal nydes. 

Anmeld

31. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg bor godt nok ikke i Kbh, men jeg vil bare fortælle dig at selvom der har været sindsygt meget oppe i medierne om det her med offentlig amning, så ER det altså de færreste steder de ikke vil have det! Jeg er personligt aldrig stødt på et forbud, sære blikke eller lign 

Anmeld

31. juli 2014

modesty

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet,  men synes ikke,  at jeg bliver ret meget klogere. 

Sagen er den, at jeg er blevet inviteret til fødselsdag, hvor det er planen, at vi skal ud at spise på restaurant/cafe. 

Jeg ammer, og har til den tid - om en uge - en datter på knapt 5 uger.  Hun skal med mig, hvis jeg skal afsted. 

Spørgsmålet er så: hvor må jeg amme min datter i København? 

Findes der nogle gode steder til formålet - gerne med pusle faciliteter? 

Gerne steder hvor man kan spise en hyggelig middag/aftensmad, med sin kæreste og single veninder som ikke har børn.

Håber i kan hjælpe mig ?

Kh Karina

Du må amme stort set alle steder. Har kun hørt om én veninde som én gang er blevet sendt væk fra en Riccos kaffebar. Restauranterne er generelt rigtig søde mht amning.

Anmeld

7. august 2014

AnnieBogensen

De reklamerer med deres ammevenlighed på Café Gavlen på Nørrebro, det var måske en mulighed Synes dog ikke, at du skal bekymre dig unødigt, jeg har altså heller aldrig oplevet noget ubehageligt, og sådan en lille baby, skal selvfølgelig have mad, hvor og når hun er sulten

Anmeld

7. august 2014

SandraXOXO

Jeg synes bare du skal amme hvor du vil, når du vil. Det er heldigvis de færreste der har noget imod spisende babyer. :-)

Anmeld

7. august 2014

Pinkypie

Jeg vil også sige, at så længe du lige husker at spørge på cafeerne/resturanterne inden,så burde der(de fleste steder) ikke være nogle problemer!

God fornøjelse!

Anmeld

7. august 2014

Sniks86

Pinkypie skriver:

Jeg vil også sige, at så længe du lige husker at spørge på cafeerne/resturanterne inden,så burde der(de fleste steder) ikke være nogle problemer!

God fornøjelse!

Ville da aldrig spørge om den slags først 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.