Nygravid og smerter i underliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
9 svar
4 synes godt om
30. juli 2014

SanJose

Jeg er gravid 5+2 og oplever lige nu nogle ret intense mavesmerter. Det føles lidt som menstruationssmerter, altså det niver og jager i specielt venstre side af maven.

Har haft noget lignende de sidste par aftenen, hvor det ligeledes bare niver ret meget.

Er det normalt, eller er der grund til bekymring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Hullabullabulla

SanJose skriver:

Jeg er gravid 5+2 og oplever lige nu nogle ret intense mavesmerter. Det føles lidt som menstruationssmerter, altså det niver og jager i specielt venstre side af maven.

Har haft noget lignende de sidste par aftenen, hvor det ligeledes bare niver ret meget.

Det er helt normalt, har det selv (er 2. gangs , 4+2), og havde det også da jeg ventede min søn..

Anmeld

30. juli 2014

SanJose

Britt88 skriver:

Det er helt normalt, har det selv (er 2. gangs , 4+2), og havde det også da jeg ventede min søn..

Tænkte jeg nok, men man bliver jo alligevel lidt bekymret, når først man går i gang med at google et svar.  Synes bare det er virkelig ubehageligt. Ved du noget om hvorfor det er?

Anmeld

30. juli 2014

Hullabullabulla

SanJose skriver:

Tænkte jeg nok, men man bliver jo alligevel lidt bekymret, når først man går i gang med at google et svar.  Synes bare det er virkelig ubehageligt. Ved du noget om hvorfor det er?

Det er ligamentsmerter sandsynligvis. Ledbånd der giver sig og gør plads til graviditeten

Anmeld

30. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er ligamentsmerter. Simpelthen det hele der allerede nu begynder at give sig så der kan blive plads til baby  

Anmeld

30. juli 2014

SanJose

Britt88 skriver:

Det er ligamentsmerter sandsynligvis. Ledbånd der giver sig og gør plads til graviditeten

Jeg troede bare at det først var langt senere i graviditeten, altså andet trimester eller sådan noget. Nå, så blev man da det klogere  Tak for svar!

Anmeld

31. juli 2014

Clisolka

SanJose skriver:

Desværre er de dumme ligamentsmerter meget normalt, og kan faktisk gøre ret ondt  Jeg mærkede dem tydeligt da jeg var gravid 2. gang, øv det var ikke sjovt 

Anmeld

31. juli 2014

*Mor Til Albert*

SanJose skriver:

Lad generelt være med at google ting og sager på nettet angående helbredet og graviditeten. 

Bare et godt råd.

Anmeld

31. juli 2014

CL1

Jeg har det på samme måde som dig. Vågner endda om natten fordi jeg bare har ondt.  Og det plejer jeg ikke at gøre når det bare var mens. Ligeledes er det også meget i lænden hvilket jeg heller aldrig har prøvet. Så føler med dig,  det kom også helt bag på mig at det kom så tidligt! Jeg er 3+6 i dag, så det er tidligt det starter!

Anmeld

31. juli 2014

Chevro

SanJose skriver:

Det er altid på den måde jeg har opdaget jeg var gravid

Ligamentsmerter.. og første gang aner man jo intet om hvad det er! så gik til lægen med smerter i underlivet, og i lænden hehe..

Denne gang var jeg ret overbevist, og jeg mærker dem næsten et par dage efter jeg er blevet gravid. Så det er noget mærkeligt noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.