Hvilken størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.104 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

camillawp1982

Hej

Hvilken størrelse skal man købe til en nyfødt?
Hvis man vil tørretumble tøjet skal man vel købe det så det kan krympe lidt?
Jeg har ikke forstand på det...

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Villa

Umuligt at svarer på ;) Alt hvad jeg køber får 40 grader og en tur i tørren, næsten da :D Jeg ville nemlig godt ha' at det skulle være så blødt som muligt til den lille ny :P Havde dog købt en uldhue, som dog ikke kom i tørren (C) Første gang havde jeg str. nyfødt med til den lille. Str.50 Det viste sig så at være for småt, så jeg kunne slet ikke bruge noget af det :( Noget andet var, at alt det tøj jeg havde var lyserødt og pink. Fik så underligt nok 1 dreng (?) Lidt krise der, men mest for farmand som nægtede at han fik lyserødt på. (et eller andet panik bøssetrame) Jeg måtte så sidde med et blødt håndklæde og en dyne om vores lille dreng, men vi ventede på at farmand kom hjem med noget knap så piget :)) Denne gang havde jeg så str.56 med, og havde helgarderet mig med noget hvidt og råhvidt. Det var så ALT for stort >( Synes faktisk at alt var for stort, også str.50 Det ikke alt der kryber efter vask og tørring. Men det meste gør jo nok :) Noget kryber også mere end andet. Jeg synes ikke at det i rib er så slemt til at krybe. Men body'er i alm. glat bomuld kryber ofte rimligt meget. f.eks. bruger min pige nu Str.74 i bukser, men str.80/86 i body'er og natdragter. Så...? ;) Jeg prøver lige at trylle dig et eksempel mere på, hvorfor det med størrelser er komplet umuligt :D BRB

Anmeld

28. marts 2008

Villa

28. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Camilla..

Det kommer jo an på hvor stor babyen er når han/hun bliver født... Nogle starter i str 50 - 56, (som er nyfødt) andre starter i 62 elller en større endnu.. Det kommer an på hvor stor barnet er... og hvilket tøj mærke man køber...

Mikkels tøj de første 6 uger af hans liv var dukketøj, fordi str 50 var alt for stort.. Så jeg gik i fætter BR og købte babyborn dukketøj til ham :$ Fedt at man også kan få derngetøj til dukker...

Knus fra Camilla.

Anmeld

28. marts 2008

Heidi B

Hej..
Som udgangspunkt er de fleste nyfødte omkring 50 cm når de bliver født, og vokser ret hurtigt... Så jeg ville købe str. 56... Så kan de også tumbles... men hav en lille potion 62 klar. Jeg fik selv tvillinger, og havde en aftale med en veninde om at hvis de skulle komme før, og altså være små, ville hun gerne gå ud ogkøbe mindre tøj. Det blev ikke nødvendigt.... Og vores forlod hospitalet i str 50, og har ikke brugt det siden... Men det første år går de fra 50/56- 80/86. Men året after går det lidt langsommere. Mine er nu halvandet, og bruger 86 i bukser, de har ikke verdens længste ben, og 92 i bluser, bodyer og nattøj....

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

28. marts 2008

Muffinmus

Svært at sige. Men hav da lidt i str 50, lidt i 56 og mere i 62:)
En del babytøj f.eks. fra HM kryber kun meget lidt da det er beregnet til tumbleren, men andet kryber en hel str.
William passede str 50 i 4 ugers tid kan jeg huske så var da glad for at jeg havde lidt tøj til ham, han kunne godt bruge 2-3 sæt om dagen fordi han var gylpebarn:)

Anmeld

28. marts 2008

Sørensen

Hej Camilla

Det er så forskelligt, men som hovedregel. siger man str. 56, det passer de fleste.

Min den første var 2 dage i str. 56 og derefter i str. 62

nummer 2 var i str.50/56 i 1½ måned og så i str. 62

Skal man tørretumble tøjet, sakl man købe det en str. større.
Det krymper ikke en fuld str. den første gang, men krymper lidt for hver gang.
Jeg kan kun anbefale at tørretumble tøjet, det er hurtigere, nemmere og tøjet bliver blødere og pænere - men det er bare min mening. :D

Det kommer også meget an på hvilke mærker man vælger, da der er stor forskel.
H&M (som jo er det de fleste køber i starten) er meget alderssvarende
Katvig - en str. større
IdaT - en str- større
Hollys - en str. større
Molo - har ingen erfaring med småbørnstøj, men fra 74 er de i hvert fald store i str. så jeg vil gætte på alderssvarende
Bilka/Føtex/osv. - alderssvarende, måske lidt lille i str.

En anden ting jeg altid har undret mig over at mine drenge altid har brugt en str. større i body end resten af tøjet. derfor har vi ikke haft ret meget i str. 56, men startet i str. 62

Håber det kunne hjælpe lidt. :)

/Tina mor til to dejlige drenge

Anmeld

28. marts 2008

camillawp1982

Hej

Ok. Jeg vil se efter noget i str. 56 og opefter så. Det gør jo ikke noget at man køber for stort, så kan det bare gemmes til senere. Værre hvis det er for småt. Jeg er jo ikke gravid endnu, men vil gerne, så falder jeg over nogle gode tilbud allerede nu så ved jeg så hvad jeg skal gå efter.

MVH Camilla

Anmeld

17. april 2008

K&M

Min søn vejede 3350g og var 53cm da han blev født. Han kunne bruge 50, men 56 var også fint, så var det bare med opsmøgede ærmer. Synes ikke det gør noget, at det jeg giver ham på er lidt stort, bare undertøjsbodyerne sidder tæt og ordentligt op i halsen. Jeg er fan af Bilkas billige bodyer (20kr, eller 10kr på tilbud) De sidder vildt godt på Marcus, som er en slank baby. De er lidt tynde og er en str mindre end de kalder dem, men holder form og tåler alt jeg udsætter dem for. Og så et tip... alle mine bluser i str 56 ligger ubrugt hen. Det blev enten til heldragter eller langærmede bodyer uden ben og et par bukser. Når man skal lære at håndtere sådan en lille sprællemand og få lagt ham rigtigt og styre brysterne samtidig, så får man altså stress, når de skiller på midten :'(

Anmeld

17. april 2008

Pia.

str. 56 det har passet til mine 3 børn - det kommer også lidt an på hvad mærke du køber nogen størrelser er meget små hvor i mod andre er meget store... og så igen hvor store børn man får, nogen får jo små 3 kilos babyer og andre 4-5 kilos babyer...

Så alt imellem 50-62 tror jeg vil passe bedst....

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.