Socialrådgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej. Jeg kunne godt tænke mig at søge ind på socialrådgiver uddannelsen næste år. Jeg har en STX eksamen med er i meget i tvivl om jeg kan komme ind da gennemsnittet er lidt over 7. 

Kan dog læse inde på UG kan det "bare" kræver fire enkel- fag. (Har indsat det lidt længere nede og markeret med fed)
Vil det sige at jeg kan læse dem op inde på VUC og så søge med dem? Det er nemlig mine bedste fag og ved derfor at jeg vil kunne få gode karakter i dem.  

Du skal have én af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx, eux eller særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
  • Pædagogisk assistentuddannelsen samt dansk C, engelsk D og enten naturfag C eller samfundsfag C
  • Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, engelsk D og enten naturfag C eller samfundsfag C
  • Anden adgang med 4 gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B, samfundsfag B og  PSYKOLOGI C. Hvert enkeltfag skal være afsluttet, dvs. der skal enten være udstedt et prøvebevis eller et deltagerbevis, jf. eksamensbekendtgørelsens bestemmelser, og karakteren for enkeltfaget skal være mindst 02

Bemærk: Fag, som er  SPECIFIKKE adgangskrav, skal være bestået.

Fremmedsprogede ansøgere skal have danskkundskaber, der svarer til  studieprøven.

Hvis du ikke har en adgangsgivende eksamen, har du mulighed for at søge om optagelse via en individuel kompetencevurdering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Så vidt jeg kan se kan du godt søge med din studentereksamen. På Frederiksberg skal gennemsnittet være 7, 2 mens alle andre steder i landet er under 7. 

Prøv at kigge på ug igen under adgangskvotienter 2013. 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Ja. Kan godt søge med min STX men tror ikke jeg har et højt nok gennemsnit  

Anmeld

30. juli 2014

Mettefpigen

På VUC har de en socialrådgiver pakke hvor man kun får de 4 fag man skal bruge for at komme ind på selve uddannelsen :-)

Anmeld

30. juli 2014

anynom

Fejl

Anmeld

30. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja. Kan godt søge med min STX men tror ikke jeg har et højt nok gennemsnit  

Men hvis dit snit er lidt over 7, så er det jo nok 

Anmeld

30. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det enste sted der har en adgangskvotient over 7 (i 2013) er Frederiksberg. Hvis du stadig er nervøs, så søg kvote 2. 

Problemet er du jo allerede har en STX og derfor afsluttet i hvertfald dansk A og engelsk B, ikke? Du vil ikke være berettiget økonomisk støtte medmindre du tager niveauet over, hvilket slet ikke findes ved dansk. 

I stedet for at tage fag igen, som du formentlig slet ikke har brug for, så få noget erhvervserfaring, rejse eller gør noget andet, som forbedrer din chance for optagelse i kvote 2. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.