Andre end mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
2 synes godt om
30. juli 2014

missehxx

Er der andre end mig som kan blive helt frustreret over at læse i de bøger eller apps, som fortæller om barnets udvikling, og hvad barnet kan i den alder det er nu?

Jeg købte i sin tid Helens babydagbog som jeg har været glad for, men bliver mere og merefrustreret hver uge når jeg slår op på en ny side for at læse om hvad baby kan nu, for hver gang er der bare nogen af de ting Marius ikke kan endnu! Han har altid været lidt bagud og hver gang bliver jeg bekymret og tænker "hvorfor kan han ikke det, lærer han det nu aldrig?". Det er super træls. Specielt fordi vi har været tilknyttetbørneafdelingen og så sent som i fredags fik vi af vide at han var super fin og vi ikke skulle være bekymret for ham. Han er ikke den hurtigste men han kan det han skal han er bare i den sene ende. Alligevel bekymrer jeg mig!

For eksempel i dag kom jeg til at læse en uge frem (dumt, jeg ved det) og der stod: (13 uger) Nu kan din baby bruge sine hænder, og vil, hvis du giver den en rangle, selv række ud efter den og tage fat i den. Det er Marius slet ikke tæt på!!!!

Så stod der også: Nu kan dit barn holde hovedet højt og støtte på albuerne når det ligger på maven. Ja okay, Marius kan så ikke engang løfte selve hovedet endnu!!

iiih.. Er der nogen der har samme frustrationer, eller bare kan berolige mig lidt? Føler jeg er den eneste hvis barn ikke lige kan det som alle andre kan i den alder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Karina84

Ih de er SÅ dumme sådan nogle bøger!!

Har aldrig læst dem, men det kan være svært ikke at falde over "hvad kan dit barn i den og den måned" artikler, eller debatter herinde f.eks. Og man skal virkelig prøve at ignorere det.

BØRN ER FORSKELLIGE og udvikler sig i forskelligt. Nogle er ikke så hurtige motoriske, men gode til andre andre ting. 

Man må altså ikke sammenligne... 

Det er fint at der er nogle retningslinjer, men er du i tvivl, så snak med din SP 

Anmeld

30. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Stop med at læse i de bøger. Det er så forskelligt hvornår babyer kan hvad. 

Det er nok du læser om hvordan man stimulerer sit barn bedst, så skal alt det andet nok komme 

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

missehxx skriver:

Er der andre end mig som kan blive helt frustreret over at læse i de bøger eller apps, som fortæller om barnets udvikling, og hvad barnet kan i den alder det er nu?

Jeg købte i sin tid Helens babydagbog som jeg har været glad for, men bliver mere og merefrustreret hver uge når jeg slår op på en ny side for at læse om hvad baby kan nu, for hver gang er der bare nogen af de ting Marius ikke kan endnu! Han har altid været lidt bagud og hver gang bliver jeg bekymret og tænker "hvorfor kan han ikke det, lærer han det nu aldrig?". Det er super træls. Specielt fordi vi har været tilknyttetbørneafdelingen og så sent som i fredags fik vi af vide at han var super fin og vi ikke skulle være bekymret for ham. Han er ikke den hurtigste men han kan det han skal han er bare i den sene ende. Alligevel bekymrer jeg mig!

For eksempel i dag kom jeg til at læse en uge frem (dumt, jeg ved det) og der stod: (13 uger) Nu kan din baby bruge sine hænder, og vil, hvis du giver den en rangle, selv række ud efter den og tage fat i den. Det er Marius slet ikke tæt på!!!!

Så stod der også: Nu kan dit barn holde hovedet højt og støtte på albuerne når det ligger på maven. Ja okay, Marius kan så ikke engang løfte selve hovedet endnu!!

iiih.. Er der nogen der har samme frustrationer, eller bare kan berolige mig lidt? Føler jeg er den eneste hvis barn ikke lige kan det som alle andre kan i den alder...

Alt det havde man ikke før i tiden.
Der var det sundhedsplejersken, der havde styr på de dele, og kun hvis hun synes der var noget at nævne, så gjorde hun det.

Det der præstationsræs er jo til at få ondt i maven over
Når det kommer til stykket, så ligger langt de fleste børn alligevel inden for normalbegreberne.

Børn udvikler sig forskelligt, men i den sidste ende, så kommer de alle sammen nogenlunde lige langt i deres eget tempo.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
missehxx skriver:

Udfra egne erfaringer kan jeg kun sige hvis du er bekymret så sørg for at det står MANGE steder hvad du har prøvet at gøre ved det og snak med SP om det..

RÅB alt hvad du kan om at du er nervøs for der er noget galt...

sørg for at opmuntre ham til at udvikle sig, og det er supersvært I know, fremfor at blive skuffet når han ikke er med...

Positiv stemme når han gør det rigtige, og opmuntrende stemme når han prøver men fejler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.