Opdragelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juli 2014

Mor til Ella

Nå damer....

Nu fik jeg så mange gode råd ang putning af min lille djævel

Og så har jeg da lige en problemstilling mere

Ella har i en periode smidt ting på gulvet når vi leger, og når vi så irettesætter hende ( i alle situationer hvor vi irettesætter ) slår eller sparker hun og når vi igen siger " Ella vi sparker og slår ikke " så slår vi lige hovedet på sømmet og laver denne spytteagtige ting med munden " ppp " .

Før hen har vi kunne aflede, det er ikke nok mere

Hvordan takler i en lignende situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2014

L&V

Mor til Ella skriver:

Nå damer....

Nu fik jeg så mange gode råd ang putning af min lille djævel

Og så har jeg da lige en problemstilling mere

Ella har i en periode smidt ting på gulvet når vi leger, og når vi så irettesætter hende ( i alle situationer hvor vi irettesætter ) slår eller sparker hun og når vi igen siger " Ella vi sparker og slår ikke " så slår vi lige hovedet på sømmet og laver denne spytteagtige ting med munden " ppp " .

Før hen har vi kunne aflede, det er ikke nok mere

Hvordan takler i en lignende situation?

Jeg ville gå min vej. Nu ved jeg ik hvor gammel hun er men min egen bliver snart 3 år og forstår ikke altid nej og forklaringer ikke fordi hun ikke kan men fordi hun ik vil. Også virker handling bare ofte. Så jeg ville sige jwg vil ikje lege med dig når du slår, du ka komme igen når du er go igen.

Anmeld

29. juli 2014

Mor til Ella

L&V skriver:

Jeg ville gå min vej. Nu ved jeg ik hvor gammel hun er men min egen bliver snart 3 år og forstår ikke altid nej og forklaringer ikke fordi hun ikke kan men fordi hun ik vil. Også virker handling bare ofte. Så jeg ville sige jwg vil ikje lege med dig når du slår, du ka komme igen når du er go igen.

Hun er lige knap 2,5 år.

Det er også det vi gør, og vi går også ind i et andet rum og siger vi først går ud igen når hun kan opføre sig ordenligt.

Men ved ikke om det er for hårdt?

Anmeld

29. juli 2014

isabellasmor

Mor til Ella skriver:

Hun er lige knap 2,5 år.

Det er også det vi gør, og vi går også ind i et andet rum og siger vi først går ud igen når hun kan opføre sig ordenligt.

Vi gør det samme. Vi går væk fra hende og fortæller hende at det gør vi fordi hun gør noget hun ikke må. Så nej jeg synes ikke det er hårdt.. I "ekstreme" situationer er det dog hende der bliver flyttet, så kommer hun ind på sit værelse med samme besked. Der går som regel ikke længe før hun kommer ud igen og på den måde viser hun har forstået nu. Jeg / vi har det nemlig sådan at når hun så kommer ud fra værelset eller vi vælger at påbegynde legen igen/gå tilbage til hende, så er episoden også glemt. Så "vader" vi ikke mere i det. Har hun så ikke forstået det til trods, så starter vi blot forfra, for så er det en ny situation .. Hvis du forstår ? 

Anmeld

29. juli 2014

Mor til Ella

isabellasmor skriver:

Vi gør det samme. Vi går væk fra hende og fortæller hende at det gør vi fordi hun gør noget hun ikke må. Så nej jeg synes ikke det er hårdt.. I "ekstreme" situationer er det dog hende der bliver flyttet, så kommer hun ind på sit værelse med samme besked. Der går som regel ikke længe før hun kommer ud igen og på den måde viser hun har forstået nu. Jeg / vi har det nemlig sådan at når hun så kommer ud fra værelset eller vi vælger at påbegynde legen igen/gå tilbage til hende, så er episoden også glemt. Så "vader" vi ikke mere i det. Har hun så ikke forstået det til trods, så starter vi blot forfra, for så er det en ny situation .. Hvis du forstår ? 

Ja, præcis....

Er hun samme alder?

Går i med på værelset, eller følger i hende ind og lukker døren?

Anmeld

29. juli 2014

isabellasmor

Mor til Ella skriver:

Ja, præcis....

Er hun samme alder?

Går i med på værelset, eller følger i hende ind og lukker døren?

Hun fylder 3 til okt . Hvis hun er helt ustyrlig og smider sig rundt, hvilket sker engang imellem, så bærer vi hende derind og siger til hende at på værelset må man gerne skabe sig (f.eks) og så lukker døren og går. Hvis hun bare er "flabet" og ikke smider rundt med sig eller med ting osv, så tager vi hende i hånden og går ind på værelset og lukker døren og går ... Som sagt går der for det meste ikke længe før hun er "færdig" og kommer så stille og roligt ud til os igen. I få tilfælde har vi sat ved siden af hende på hendes seng, men normalt går vi derfra (det er selvfølgelig kun en af os der tager os af det, vi står ikke begge 2 over hende) 

Anmeld

29. juli 2014

L&V

Mor til Ella skriver:

Hun er lige knap 2,5 år.

Det syntes jeg ik. Det er en måde at stoppe situationen på så den ik eskalere og vise at sådan gør man ikke. Det giver jo os hende en chance for at selv melde sig på banen igen når hun er klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.