Anonym skriver:
Jeg har en lille hund, der lige er fyldt 7 år. Vi bor i lejlighed, og han er begyndt at gø meget, når han er alene hjemme. Vi har fået et barn for nylig og er bange for om han trives og får den opmærksomhed han har brug for nu. Hvad er jeres erfaringer med et nyt hjem til ældre hund? Jeg elsker ham meget højt og han er knyttet til mig. Kan han flyttes med succes? Eller vil han føle vi svigter ham?
Hvad med at starte med at aktivere ham lidt mere. Nogle flere gåture, nogle aktivitetslege m.m. Han gør formentlig fordi han er lidt understimuleret, da I nok ikke har samme tid til ham nu som før, men der er mange muligheder for aktivering af hunden uden det behøver at tage meget mere tid... Kast godbidder rundt i lejligheden som han skal søge efter, lav forskellige aktivititetsspil, hvor han skal bruge hjernen for at finde godbidderne, når I går tur med ham, så gå steder, hvor han også kan søge efter ting, fx hav et stykke legetøj med, som I gemmer for ham, og beder ham om at søge efter i en skov eller en park eller noget...
Personligt synes jeg det er skamløst bare at opgive hunden fordi den er begyndt at kede sig lidt. Det er jeres ansvar at sørge for at opfylde dens behov for aktivering og opmærksomhed og det kan man altså sagtens selvom man har et barn, det handler bare om at være kreativ hvis ikke lige tiden er der til de helt lange gåture og træning... 
Men ellers, ja hvis det er en fornuftig velfungerende hund rent mentalt, så burde den godt kunne flyttes, men det er nok ikke nemt at finde et godt hjem til så gammel en hund, men man har jo lov at forsøge... 
Anmeld