Svamp i underlivet :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej alle i gravide kvinder

Er jeg den eneste der har fået svamp i underlivet, som følge af graviditeten? 

Øv hvor er det træls! 

Nogle gode råd, eller noget det kan behandles med, som man gerne må bruge som gravid? 

Er anonym da jeg kender flere herinde, og vi ikke har fået fortalt alle jeg er gravid endnu :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2014

Julemusen

Jeg havde svamp to gange i min sidste graviditet. Det er simpelthen så træls!
Jeg ringede til lægen i deres telefontid og han udskrev en recept på Canesten, som jeg skulle indføre og smøre i og omkring skeden med i 14 dage. Man må ikke bruge indføringshylstre, da de kan beskadige livmoderåbningen. Men man kan sagtens bruge en finger, selvom det kan være noget besværligt sidst i en graviditet.

DU skal have noget behandling, men efterfølgende kan en korrekt kost forebygge at du ikke får svamp igen. Man skal helst holde sig fra sukker, da det kan få ph værdien i skeden til at ændre sig og så begynder svampen at gære. I hvert fald i følge min læge Drikkeyoghurt uden sukker fik min kløe til at forsvinde mens jeg var i behandling, og det anbefales da der er en bestemt bakterie kultura i, som forebygger og modarbejder svamp.

Ellers er der ikke så meget andet at gøre en at affinde sig med, at man er mere udsat for svamp under graviditet og søge læge hver gang det kommer.

God bedring!

Anmeld

29. juli 2014

Anonym trådstarter

Øv bøv. Jeg må have fat i min læge så! 

Anmeld

29. juli 2014

Joan ( Smallie )

Da jeg ventet min dreng fik jeg det rigtig mange gange og jeg fik en pille ved lægen alle gangene. Han sagde det var ret alm når man var gravid og der ikke rigtig var noget at gøre ved det.

Min søster fik det også mange gange mens hun ventet hendes søn og ingen af os hvade det da vi ventet vores piger, så lidt underligt.

Anmeld

29. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg mener canesten kam købes i håndkøb. 

Anmeld

29. juli 2014

Julemusen

mor:) skriver:

Jeg mener canesten kam købes i håndkøb. 

Det kan det også, men der anbefales at man ikke behandler selv under graviditet uden en læges sammenråd

Anmeld

29. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kitty-Katten skriver:

Det kan det også, men der anbefales at man ikke behandler selv under graviditet uden en læges sammenråd

Vigtig detalje

Anmeld

29. juli 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Har haft ringet til min læge, og han sagde god for at jeg bare købte canesten som håndkøb. Han sagde at hvis det ikke virkede, måtte jeg en tur ind og se om jeg skal have nogle piller. 

Har kun haft svamp en gang før, i forbindelse med at jeg fik penicillin, men det stoppede ligeså snart jeg ikke tog penicillin mere. 

Men en øv hvor er det bare træls..... 

Anmeld

29. juli 2014

CharlotteA

Carsten og intimsæbe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.