snaks og aktiviteter til køretur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
12 svar
2 synes godt om
28. juli 2014

Kay

Vi kører på ferie fredag og skal ud på en 4-5 timer lang køretur, med Elna på (næsten) 2 år 

Har i nogle gode råd til snaks og aktiviteter?

Som er nemt i en bil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

De3Guldklumper

Kay skriver:

Vi kører på ferie fredag og skal ud på en 4-5 timer lang køretur, med Elna på (næsten) 2 år 

Som er nemt i en bil?

Da mine de ældste var på den alder og vi kørte sydpå der havde vi pizzasnegle eller pølsehorn med, agurkestave og kiks (hvis man gider krummerne)

De havde et par bøger med til at læse i ellers deres dvd maskiner

Anmeld

28. juli 2014

isabellasmor

Kay skriver:

Som er nemt i en bil?

herhjemme har Isabella fået en dvd maskine til bilen som bliver flittigt brugt ved længere køreture. Så har vi altid en drikkedunk med vand med, og så ellers fx klap sammen leverpostej eller noget bolle værk, nogengange har hun fået en pølse fra tanken oveni.. Ellers en banan eller lign hun spiser pænt nok så det sviner ikke vildsomt

Anmeld

28. juli 2014

sne190810

Snacks ville jeg tage noget af det, jeg normalt ville betegne som mellemmåltid. Alt efter hvornår på dagen i rejser? Ellers ville jeg lave en madpakke, sådan et lidt mere solidt måltid.

Af aktiviteter ved jeg ikke rigtig .. 2 år, jeg mener er det ikke bare at køre i bil? Kigge lidt ud af vinduerne, slappe af, tage en lur og ellers så kede sig lidt.

Tror ikke jeg ville tænke så meget over det, børn har nu meget godt af at slappe lidt af, opleve at ting tager lidt tid og kede sig lidt så kreativiteten skabes.

God ferie

Anmeld

28. juli 2014

Kay

Pylle3 skriver:

Da mine de ældste var på den alder og vi kørte sydpå der havde vi pizzasnegle eller pølsehorn med, agurkestave og kiks (hvis man gider krummerne)

De havde et par bøger med til at læse i ellers deres dvd maskiner

Ja pølsehorn og pizzasnegle er en del af planen men tak for tippet om grønsagsstave

Vi har ingen dvd afspiller til bilen så det må vi undvære og håber hun kan sove en lur undervejs... 

Anmeld

28. juli 2014

LinLin

sne190810 skriver:

Snacks ville jeg tage noget af det, jeg normalt ville betegne som mellemmåltid. Alt efter hvornår på dagen i rejser? Ellers ville jeg lave en madpakke, sådan et lidt mere solidt måltid.

Af aktiviteter ved jeg ikke rigtig .. 2 år, jeg mener er det ikke bare at køre i bil? Kigge lidt ud af vinduerne, slappe af, tage en lur og ellers så kede sig lidt.

Tror ikke jeg ville tænke så meget over det, børn har nu meget godt af at slappe lidt af, opleve at ting tager lidt tid og kede sig lidt så kreativiteten skabes.

God ferie

Har aldrig "underholdning" med - bortset fra vi hører børnemusik når vi kører en længere tur så vælger de hver en cd vi tager med

Anmeld

28. juli 2014

Kay

isabellasmor skriver:

herhjemme har Isabella fået en dvd maskine til bilen som bliver flittigt brugt ved længere køreture. Så har vi altid en drikkedunk med vand med, og så ellers fx klap sammen leverpostej eller noget bolle værk, nogengange har hun fået en pølse fra tanken oveni.. Ellers en banan eller lign hun spiser pænt nok så det sviner ikke vildsomt

Vi har ingen dvd afspiller til bilen så leder lidt efter et andet alternativ,

Masser af drikke her i varmen tjek

Og frugt

Anmeld

28. juli 2014

Kay

sne190810 skriver:

God ferie

Altså hun klare normalt en tur på 1 time uden de store problemer, og jeg håber da hun også sover en lur... vi køre ved 10 tiden og hun plejer at sove fra 12 til 14 

Men jeg ved at hvis vi ikke har en backup så skal vi sidde og synge børnesange hele vejen til Fanø

Anmeld

28. juli 2014

Kay

LinLin skriver:

Har aldrig "underholdning" med - bortset fra vi hører børnemusik når vi kører en længere tur så vælger de hver en cd vi tager med

Er ik sikker på at der er cd afspiller i bilen, vi skal køre med mine forældre i deres folkevogn transporter bus... men ellers et godt forslag

Anmeld

28. juli 2014

bøllen

Kay skriver:

Som er nemt i en bil?

Nu er vores lidt større men jeg plejer at lave en snack pose til lidt længere turer

indeholder gerne vindruer , agurk stave , gulerodsstave , kiks , små rosin pakker , ostehaps , figenstang , æble & pære både . 

Frokost indtages på rasteplads med legeplads så der bliver brændt krudt af.

underholdning - vi har skærm i nakkestøtterne så film eller iPad med spil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.