At købe ventetøj for sine fødselsdagspenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
6 svar
1 synes godt om
28. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Er det fuldstændig dumt??  Jeg har snart fødselsdag og ved jeg får penge. Har tænkt at købe ventetøj for dem men er det ikke dumt når man kun kan bruge det i den tid man er gravid og så er det det?? Kan jo ikke købe alm. tøj da jeg ikke ved hvordan min vægt og kropsfacon er til den tid når jeg har født. Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

lineog4

vis du har behov for ventetøj er det vel ikke dumt - du kan jo ikke gå med numsen bar ;-) 

Jeg var dog en af de nærige så jeg brugte minimalt på ventetøj og købte mere kjoler med stræk,  gamacher og store bluser jeg også kunne bruge efter

Anmeld

28. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
lineog4 skriver:

vis du har behov for ventetøj er det vel ikke dumt - du kan jo ikke gå med numsen bar ;-) 

Jeg var dog en af de nærige så jeg brugte minimalt på ventetøj og købte mere kjoler med stræk,  gamacher og store bluser jeg også kunne bruge efter

Jeg var/er også nærig med ventetøj i min sidste graviditet så jeg købte kun et par graviditetsshort og ikke andet  Men denne her gang mangler jeg virkelig noget tøj der har plads til maven men god ide med dine forslag! Så kan man som du selv skriver bruge det bagefter også. 

Anmeld

28. juli 2014

Kay

Omsorgsgiver skriver:

Er det fuldstændig dumt??  Jeg har snart fødselsdag og ved jeg får penge. Har tænkt at købe ventetøj for dem men er det ikke dumt når man kun kan bruge det i den tid man er gravid og så er det det?? Kan jo ikke købe alm. tøj da jeg ikke ved hvordan min vægt og kropsfacon er til den tid når jeg har født. Hvad synes I?

Altså ventebukser og leggins er jo nærmest uuundværligt, men lad være med at give formuer for bluser og t-shirts... oftest kan du købe almindelige bare i lange modeller og et par str større end du plejer, kjoler skal du gå efter løse, hvis der er skæring, er det bedst hvis den skær lige under brystet 

Det kan også bruges i den første tid efter fødslen, indtil din krop finder sit nye jeg og nye form igen  

Jeg ønskede mig selv ventebukser da jeg havde fødselsdag da de er ret dyre, og jeg ved at de er så behagelige at havde på de første måneder efter fødslen også 

Anmeld

28. juli 2014

modesty

Jeg lånte det meste af veninder og købte meget billigt på loppemarkeder. Købte vist også en par lange tank-tops i h&m, de var rigtig gode sammen med løse bukser. Jeg havde to par i forvejen, lidt i samme stil som dem her, som jeg kunne bruge da jeg var helt stor og stadig efter fødslen  http://www.stylepit.dk/saint-tropez-monstret-m5016-237891-552?source=category  og http://www.stylepit.dk/day-birger-et-mikkelsen-cremefarvet-day-pinion-219579-452?source=category . Jeg havde et par med elastik og et par med snøre.

Det eneste dyre jeg købte, var en kjole med stretch som jeg brugte rigtig meget - men den var ubrugelig efter graviditeten fordi stoffet havde strakt sig så meget - så du kan altså ikke regne med at kunne bruge det senere, hvis det er stramt.

Anmeld

28. juli 2014

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Det er da ikke dumt hvis du har brug for det - og det får man jo mere maven vokser 

Lige pt. kan du sagtens hoppe i et par leggins, det gjorde jeg i hele min graviditet (og så havde jeg nogle ventebukser fra første gang)  Bluser køber du lidt større, det behøves ikke nødvendigvis være ventebluser 

Anmeld

28. juli 2014

Sujan

Jeg brugt mine fødselsdags penge til en graviditets badedragt og varmtvandstrænning for gravide hos en jordmoder...
Har keg bestemt ikke fortrudt.. Så synes ikke det er dumt at bruge penge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.