Børneværelse til 7-årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.475 visninger
25 svar
9 synes godt om
28. juli 2014

Vivienne

Kære piger,

Jeg søger inspiration til at indrette et lille værelse ca. (9m2) til en 7-årig dreng. Der kan være en seng, et skab og et skrivebord.

Kan I hjælpe? Evt. vise billeder af jeres drengeværelser?

Så ville jeg være evigt taknemmelig

Kram!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

Vivienne

Ingen der har drenge på 7 år? 

8 år? 

Anmeld

28. juli 2014

tinemus79

Jeg har en dreng på 9, desværre ikke noget billede.  Men min dreng har en seng som er høj. Dvs han kan have et evt skrive bord under sengen eller bare hule. Det er et hit.  Hans seng er købt i ilva. 

Anmeld

28. juli 2014

Bshizzle

Har en dreng på 8,5 år.. 

Men vi er 'næsten' lige flyttet i hus, og hans værelse er det eneste der ikke er kommet på plads endnu 

Så lurer lige med på sidelinien for at få ideer 

Min dreng ELSKER Lego, så han har brug for steder han kan sætte det han har bygget mm. 

Anmeld

28. juli 2014

dpb

Vivienne skriver:

Kære piger,

Jeg søger inspiration til at indrette et lille værelse ca. (9m2) til en 7-årig dreng. Der kan være en seng, et skab og et skrivebord.

Kram!

Vi har lige besluttet at splitte vores to yngste op, de har ellers delt værelse. Andreas er 7år og Adrian 5½år nu. vi har dog ikke værelser nok i huset, så omrokeringen betyder at vi nu rykker ind i det tidligere deleværelse sammen med Adrian, og så får Andreas vores nuværende soveværelse.

Det værelse Andreas så får er knap 9 m2.

Der kommer til at kunne stå hans flexa seng for enden (= 210*100). Det er ikke nogen form for højseng da vi har lavt til loftet.
Så har vi i sinde at købe et micke skrivebord fra ikea, et lidt større skab fra Daells bolighus (120cm bred) da vi der kan få et der passer i højden, og som skal stå på modsatte væg af skrivebordet. og så kommer der hans nuværende  trofast system ind og stå ved siden af skrivebordet, for så at slutte af med en malm kommode ved siden af hvor fjernsynet kommer til at stå, sammen med wii.

Har ikke noget billede af det, da det ikke er lavet endnu og så håber vi naturligvis at planen holder

Qnuz

Anmeld

29. juli 2014

Vivienne

tinemus79 skriver:

Jeg har en dreng på 9, desværre ikke noget billede.  Men min dreng har en seng som er høj. Dvs han kan have et evt skrive bord under sengen eller bare hule. Det er et hit.  Hans seng er købt i ilva. 

Det lyder interessant... Tror desværre ikke det vil kunne lade sig gøre hos os, da værelset er smalt og aflanget...

Men tak for dit input

Anmeld

29. juli 2014

Vivienne

dpb skriver:

Vi har lige besluttet at splitte vores to yngste op, de har ellers delt værelse. Andreas er 7år og Adrian 5½år nu. vi har dog ikke værelser nok i huset, så omrokeringen betyder at vi nu rykker ind i det tidligere deleværelse sammen med Adrian, og så får Andreas vores nuværende soveværelse.

Det værelse Andreas så får er knap 9 m2.

Der kommer til at kunne stå hans flexa seng for enden (= 210*100). Det er ikke nogen form for højseng da vi har lavt til loftet.
Så har vi i sinde at købe et micke skrivebord fra ikea, et lidt større skab fra Daells bolighus (120cm bred) da vi der kan få et der passer i højden, og som skal stå på modsatte væg af skrivebordet. og så kommer der hans nuværende  trofast system ind og stå ved siden af skrivebordet, for så at slutte af med en malm kommode ved siden af hvor fjernsynet kommer til at stå, sammen med wii.

Har ikke noget billede af det, da det ikke er lavet endnu og så håber vi naturligvis at planen holder

Qnuz

Tak for dit detaljerede indlæg. Dejligt at kunne slå alle de ting op du nævnte

Tror det bliver et godt værelse han får

Jeg tror vores største udfordring ligger i det, at værelset er smalt og aflangt

Anmeld

29. juli 2014

Pigent

Vivienne skriver:

Kære piger,

Kram!

Jeg har ingen børn, men vil godt komme med nogle gode råd.
En seng med opbevaring under så kan have sit legetøj der i.
Se de her
http://www.bilka.dk/bolig/moebler/senge-og-madrass er/senge-med-opbevaring/briks-inkl-lamelbund/p/100 069089?point=11&event=32

http://www.bilka.dk/boern-og-baby/senge-og-moebler /senge-og-madrasser/juniorseng-sort/p/100073526?po int=1&event=32

http://www.babyshower.dk/product.asp?product=2125

Et lille kompakt skrivebord og evt et skab eller kommode til hans tøj.

Anmeld

29. juli 2014

PernilleogLouis

Vivienne skriver:

Kære piger,

Kram!

Da min dreng havde det lille værelse (8kvm) byggede vi (når jeg siger vi så mener jeg hans far gjorde)en hems til ham 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2014

dpb

Vivienne skriver:

Det lyder interessant... Tror desværre ikke det vil kunne lade sig gøre hos os, da værelset er smalt og aflanget...

Men tak for dit input

det vær. Andreas skal have er så vidt jeg husker 2,48m x 3,58m.syntes også det virker aflangt.

vinduet er i den ene ende. Altså på den ene korte væg og hans seng i den anden ende langs nr.2 korte væg og de ting jeg beskrev kommer så til at stå langs de to lange vægge. døren ud af værelset er i den ene lange væg i samme ende som vinduet, hvilket jeg syntes gør det lidt lettere at indrette.

hvordan er målene på det vær. du skal indrette og er der højt eller lavt til loftet??

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.