Spørgsmål til igang sættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
7 svar
1 synes godt om
27. juli 2014

Anonym trådstarter

Hvis man sættes igang , før termin - hvor længe efter kan man så komme hjem fra sygehuset, er der noget der gør at man ikke kan føde ambulant?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvis man sættes igang , før termin - hvor længe efter kan man så komme hjem fra sygehuset, er der noget der gør at man ikke kan føde ambulant?

Det afhænger af amning og babys vægt som regel.. Jeg blev sat igang 36+5 fødte dagen efter, og vi blev udskrevet 3 døgn efter , fordi sønnike tabte sig for meget så vi skulle lige runde neo..

Anmeld

27. juli 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Det afhænger af amning og babys vægt som regel.. Jeg blev sat igang 36+5 fødte dagen efter, og vi blev udskrevet 3 døgn efter , fordi sønnike tabte sig for meget så vi skulle lige runde neo..

Men ellers kan man godt?
- må jeg spørge hvorfor du blev sat i gang så tidligt?

Anmeld

27. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Men ellers kan man godt?
- må jeg spørge hvorfor du blev sat i gang så tidligt?

Det kan jo være svært at sige - det afhænger af hvor meget før tid man bliver sat igang.. Ambulant fødsel før 37+0 har jeg aldrig hørt om, men efter 37+0 er det "indenfor tiden" og dermed afhænger det af hele mor/barn situation

Jeg blev sat igang efter at have været indlagt i 14 dage med svangerskabsforgiftning som begyndte at påvirke mine nyrer

Anmeld

28. juli 2014

Anonym trådstarter

Så håber jeg det kan lade
Sig gøre

Anmeld

28. juli 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg blev sat i gang 39+4 med den første - jeg blev indlagt samme dag jeg blev sat i gang. Jeg måtte desværre ikke komme hjem efter fødslen før 5 dage efter (diabetes og et aks). Isabella havde fået lidt sulsot, så de ville gerne holde ekstra øje med hende, og det er jo også okay  Hvis det går hen og bliver et akut kejsersnit som i mit tilfælde, så ved jeg faktisk ikke om du må komme hjem lige efter fødslen. 

Hvis ikke du kan komme hjem med det samme, så er det fordi de skal holde øje enten med dig eller baby 

Anmeld

28. juli 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Der er jo altid en sygelige begrundelse for igangsættelse før tid, og hvis tilstanden skal behandles efterfølgende under indlæggelse, får du jo ikke lov at komme hjem med det samme.
Hvorfor skal du sættes i gang?

Anmeld

28. juli 2014

Dafnies

Jeg blev sat i gang 14 dage før termin. Var indlagt i 9 dage efterfølgende.. Dette skyldes bla. At min søn tabte sig for meget, han fik lidt gulsot, mine tal skulle normalisere sig og fordi jeg fik spinal hovedpine som bivirkning fra epiduralen.

Som en anden skriver, er det jo normalt ved en eller anden form for sygdom el komplikationer at man bliver sat igang før tid - og derfor tror jeg næsten altid det vil være efterfulgt af kortere eller længere ophold på hospital.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.