fortælle det til storesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. juli 2014

female

Jeg er gravid med nr. to og overvejer, hvornår det er rette tid at fortælle min datter, at hun skal være storesøster.
Jeg tænker efter md scanning, hvor man dels har udelukket flere sygdomme, dels kender køn. Min datter vil være to år og ti mdr. ved termin.

Hvornår fortalte I det, og hvor gammel var storesøster eller -bror?
Og hvordan var reaktionen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

Christine

female skriver:

Jeg er gravid med nr. to og overvejer, hvornår det er rette tid at fortælle min datter, at hun skal være storesøster.
Jeg tænker efter md scanning, hvor man dels har udelukket flere sygdomme, dels kender køn. Min datter vil være to år og ti mdr. ved termin.

Vi ventede også til efter MD med lillebror og nu med lillesøster som er på vej.

Den ældste var derfor lige lidt under 3 år da han fik at vide at han skulle have en lillebror. Men han forstod det altså ikke rigtigt 

Nu er han 6 år og han blev rigtigt glad for at der er en lillesøster på vej, så nu må vi se om det kommer til at leve op til hans forventninger. Den yngste som lige er blevet 3 år er glad og glæder sig, for det gør storebror jo. Men jeg tror ikke han er helt gammel nok til at forstå hvad det indebærer.

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

female skriver:

Første gang efter nakkefold og de andre efter md (hvilket jeg fik meget kritik af fra især et vennepar).

Må lige sige det altså ikke er sikkert I får køb at vide til md ;-)

Anmeld

27. juli 2014

female

lineog4 skriver:

Første gang efter nakkefold og de andre efter md (hvilket jeg fik meget kritik af fra især et vennepar).

Må lige sige det altså ikke er sikkert I får køb at vide til md ;-)

Nej det er selvfølgelig rigtigt, at køn muligvis ikke kan ses til MD. I så fald vil vi købe en kønsscanning.

Hvorfor fik du kritik fra dine venner ift tidspunktet?

Anmeld

27. juli 2014

female

Christine skriver:

Vi ventede også til efter MD med lillebror og nu med lillesøster som er på vej.

Den ældste var derfor lige lidt under 3 år da han fik at vide at han skulle have en lillebror. Men han forstod det altså ikke rigtigt 

Nu er han 6 år og han blev rigtigt glad for at der er en lillesøster på vej, så nu må vi se om det kommer til at leve op til hans forventninger. Den yngste som lige er blevet 3 år er glad og glæder sig, for det gør storebror jo. Men jeg tror ikke han er helt gammel nok til at forstå hvad det indebærer.

Jeg tvivler også på, at min datter vil kunne forstå, hvad det indebærer. Lige nu synes hun bare, at babyer er søde, men hvis en flytter ind er det måske en anden sag

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

female skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtigt, at køn muligvis ikke kan ses til MD. I så fald vil vi købe en kønsscanning.

Hvorfor fik du kritik fra dine venner ift tidspunktet?

De synes det var forkert vi hemmeligholdte det til efter md. Hvorfor, hmm ved det faktisk ikke andet end de ønskede at fortælle det til deres børn (vi havde jo lige mistet og det vidste deres børn) og ja at de synes det var en forkert vurdering for de syntes det var bedst for min datter.

Anmeld

27. juli 2014

JH12

Jeg vil helt klart vente til efter MD scanning..
vi fortalte det til storesøster forholdsvis tidligt og vi købte os til en tidlig kønsscanning så vi kunne snakke om hvad der kom, en lillebror..
hun ville være 2 år og 7 måneder når han kom, og hun glædet sig enormt især til der kom en baby..

men til MD scanning viste det sig desværre det alligevel ikke blev til en lillebror alligevel, hvilket hun har meget svært ved at forstå, for hun tror stadigvæk lillebror ligger i maven og kommer sammen med nisserne..

Så jeg vil helt klart vente...

Anmeld

27. juli 2014

Havfruen

Jeg er i uge 10 og har en datter på 5 år. Her har vi også været frem og tilbage mht hvornår vi skal fortælle hende. 

Vi er blevet enige om at vente til efter nakkefoldsscanningen. Jeg vil gerne vente til jeg er hundrede procent sikker (eller i hvert fald så sikker som man nu kan være) på at baby er i live, at hjertet slår og at den har det godt, før jeg fortæller hende det. 

Det er så svært at vente og vi er begge ved at eksplodere, og jeg ville ikke kunne vente med at fortælle det til senere. 

Anmeld

27. juli 2014

female

JH12 skriver:

Jeg vil helt klart vente til efter MD scanning..
vi fortalte det til storesøster forholdsvis tidligt og vi købte os til en tidlig kønsscanning så vi kunne snakke om hvad der kom, en lillebror..
hun ville være 2 år og 7 måneder når han kom, og hun glædet sig enormt især til der kom en baby..

men til MD scanning viste det sig desværre det alligevel ikke blev til en lillebror alligevel, hvilket hun har meget svært ved at forstå, for hun tror stadigvæk lillebror ligger i maven og kommer sammen med nisserne..

Så jeg vil helt klart vente...

Det gør mig ondt, at I skulle opleve det. Og stakkels jeres datter.
Tror også vi venter til efter MD. Vores datter er også så lille, at hun ikke bemærker noget selv om mors mave bliver større

Anmeld

27. juli 2014

Christine

female skriver:

Jeg tvivler også på, at min datter vil kunne forstå, hvad det indebærer. Lige nu synes hun bare, at babyer er søde, men hvis en flytter ind er det måske en anden sag

Ja, det tror jeg 

Men selvfølgelig skal de da have det at vide på et tidspunkt, så de ved hvad de voksne snakker om/køber ind til osv. Jeg ville bare ikke have mere travlt med det end dig, men vi er jo så også meget enige om efter MD 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.