Strækmærker under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
13 svar
13 synes godt om
26. juli 2014

Sarita Thomasardóttir

Som overskriften lydder:

Kan strækmærker opstå under fødslen? 

Og hvad er årsagen?

Jeg har ikke fået nogle endnu, og håber at det blive værende sådan. Er 41+2 og synes at det vil være rigtig ærgerligt hvis de opstår i sidste øjeblik  Det vil ikke være verden undergang, men vil helst ikke ha' nogle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Christine

Sarita Thomasardóttir skriver:

Som overskriften lydder:

Og hvad er årsagen?

Jeg har ikke fået nogle endnu, og håber at det blive værende sådan. Er 41+2 og synes at det vil være rigtig ærgerligt hvis de opstår i sidste øjeblik  Det vil ikke være verden undergang, men vil helst ikke ha' nogle.

Jeg fik nogle få små ved mit andet kejsersnit 

Men der hiver de jo også i maveskindet, så kan ikke forestille mig den risiko er der ved vaginal fødsel.

Anmeld

26. juli 2014

Bak

Som overskriften lydder:

Og hvad er årsagen?

Ja, det kan man godt få under fødslen, det gjorde jeg. Havde heller ingen før

Anmeld

26. juli 2014

SussieThyssen

Som overskriften lydder:

Og hvad er årsagen?

Jo det kan de godt.
Strækmærker er sprængninger i bindevævet i underhuden, og har man dem først, er der ikke noget at gøre, de er kommet for at blive.
Man har fundet ud af, at det er noget genetisk og arveligt, og at nogle er mere disponerede for at få dem end andre.
Heldigvis så blegner de med tiden, så de bliver svære at se.

Da jeg skulle have den første var jeg så stolt over ingen at have, men 14 dage før fødsel rendte jeg ind i hjørnet af en stoleryg, og da jeg vågnede næste morgen havde jeg fået en kæmpe blodsprængning og ud fra den løb der myriader af strækmærker..øvøv.
Så...de kan altså også opstå under fødslen når maveskindet trækker sig sammen og udvider sig igen under veerne.
Men...skal gerne krydse for at du ikke får nogle.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. juli 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP

Som overskriften lydder:

Og hvad er årsagen?

Jeg fik 4 små omkring navlen under fødslen  Havde ingen inden...- mega træls !!!

//Mette

Anmeld

26. juli 2014

De3Guldklumper

Jeg fik under fødslen af min den ældste.

I nr 2 og 3 graviditet er de så kommet hen over maven også

Anmeld

26. juli 2014

Sarita Thomasardóttir

SussieThyssen skriver:

Jo det kan de godt.
Strækmærker er sprængninger i bindevævet i underhuden, og har man dem først, er der ikke noget at gøre, de er kommet for at blive.
Man har fundet ud af, at det er noget genetisk og arveligt, og at nogle er mere disponerede for at få dem end andre.
Heldigvis så blegner de med tiden, så de bliver svære at se.

Da jeg skulle have den første var jeg så stolt over ingen at have, men 14 dage før fødsel rendte jeg ind i hjørnet af en stoleryg, og da jeg vågnede næste morgen havde jeg fået en kæmpe blodsprængning og ud fra den løb der myriader af strækmærker..øvøv.
Så...de kan altså også opstå under fødslen når maveskindet trækker sig sammen og udvider sig igen under veerne.
Men...skal gerne krydse for at du ikke får nogle.

Kærligst
Sussie

1000 tak for dit grundige svar, Sussie

Så er jeg blevet en del klogere

Anmeld

26. juli 2014

Aagaard

Jeg ved ikke med fødslen, men jeg fik først nogle under navlen, da maven sank ned et par dage før fødslen

Anmeld

26. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jep det ka man godt. Fik en del af mit aks. Vh stine

Anmeld

26. juli 2014

Cirkus1900

Jeg fik nogle helt nede under hår grænsen under fødslen, er jeg ret sikker på, var lidt svært at kigge der nede. Havde dog fået på maven inden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.