24. ugers undersøgelse? VIGTIG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. august 2009

LineD

Hej alle.
Jeg er idag 24+5, og var kort ved lægen da jeg var 23+2, hun spørger hvor langt jeg er henne og siger i 24 uge.

Hun nævner dog intet om at jeg skulle til 24 ugers undersøgelse, så er det jeg tænker, er det noget man bare skal vide at man skal og så bestille tid til?

Eller ville hun have bedt mig bestille en tid?

- Sidder jo og er helt nervøs for at jeg er gået glip af noget? Jeg ved dog "manse" har det godt, for blev 3D scannet i torsdags og fik målt hjertelyd og sådan...

Var i til 24. ugers undersøgelse? Skulle i selv sørge for i kom til det, eller blev i indkaldt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

MaleneG

LineD skriver:

Hej alle.
Jeg er idag 24+5, og var kort ved lægen da jeg var 23+2, hun spørger hvor langt jeg er henne og siger i 24 uge.

Hun nævner dog intet om at jeg skulle til 24 ugers undersøgelse, så er det jeg tænker, er det noget man bare skal vide at man skal og så bestille tid til?

Eller ville hun have bedt mig bestille en tid?

- Sidder jo og er helt nervøs for at jeg er gået glip af noget? Jeg ved dog "manse" har det godt, for blev 3D scannet i torsdags og fik målt hjertelyd og sådan...

Var i til 24. ugers undersøgelse? Skulle i selv sørge for i kom til det, eller blev i indkaldt?

Da jeg var til MD scanning i sidste uge, sagde JM at 24 ugers undersøgelsen skulle foretages mellen 24 og 26 uge.

Anmeld

16. august 2009

LineD

Så må jeg lige ringe og få en tid når hun ikke har ferie mere... Puha... Troede jeg var for sent ude

Anmeld

16. august 2009

Nanna1985

Jeg ringede selv og bestilte tid til det.. Jeg var i uge 25+5

Anmeld

16. august 2009

H+S Skjolgborg.

Jeg ringede også selv.men ja som 1 gravid hved man jo ikke disse ting.
Det skulle lægen eller jdm oplyse dig om...
Skulle man da mene.
Her sprugt jdm  i onsdags om jeg have husk af læge undersøgelsen i 25 uge. Ja jeg har.Jeg skal den 19 sep...
Men så må du lige ringe til din læge så du kan få en tid og få den lave..

Mvh henriette

Anmeld

17. august 2009

Lise

Lidt mærkeligt at din læge ikke lige siger noget....

Både min læge første gang, og hende jeg har denne gang, fortalte mig til første lægeundersøgelse at jeg skulle huske 24. og 34. ugers undersøgelse og SELV bestille tid til det.

Men skynd du dig at få bestilt en tid imorgen (idag???).

Lise - der skal op om 2½ time

Anmeld

17. august 2009

LineD

Min læge er heller ikke den skarpeste, hun aner aaaaldrig hvad man kommer for, selvom sekratæren har skrevet det op til hende

Har forsøgt at ringe idag men hun har ferie til d 3. august hmmm den passer vidst ikke den telefonsvarer

Nej, alt hvad jeg har skulle få at vide omkring graviditeten har jeg faktisk fået at vide af min JM, selv sådan noget som jerntilskud måtte JM fortælle mig...

Man kan jo ikke forvente man som 1. gangs gravid ved det hele... 

Må se om jeg snart kan fange hende, ellers kan jeg vel få undersøgelsen hos en anden læge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.