Hvor længe på sygehuset efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
16 svar
1 synes godt om
26. juli 2014

Bertris

Min jordmoder har fortalt mig at jeg selv kommer til at bestemme om jeg vil føde ambulant eller blive i to døgnstid efter jeg har født (så længe det bliver en normal og så vidt muligt ukompliceret fødsel), og er virkelig i tvivl om jeg bare skal tage hjem efter et par timer eller blive et par dage! 

Er meget lokket til at tage hurtigt hjem da vi har Lilli som vil blive passet af farmor eller faster derhjemme som plejer at være dem der er barnepiger når behovet har opstået, og vi vil være en hel time væk i bil! Har aldrig været væk meget mere end et døgns tid fra Lilli 

Men på den anden side ville det også være rart at blive på sygehuset de to dage, netop fordi at der skal man ikke tænke på andet end det lille nye vidunder og at få amning op at køre! Også tænker jeg også at en times køretur for en på få timer er meget 

Hvad havde i gjort i vores situation? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Clisolka

Bertris skriver:

Min jordmoder har fortalt mig at jeg selv kommer til at bestemme om jeg vil føde ambulant eller blive i to døgnstid efter jeg har født (så længe det bliver en normal og så vidt muligt ukompliceret fødsel), og er virkelig i tvivl om jeg bare skal tage hjem efter et par timer eller blive et par dage! 

Er meget lokket til at tage hurtigt hjem da vi har Lilli som vil blive passet af farmor eller faster derhjemme som plejer at være dem der er barnepiger når behovet har opstået, og vi vil være en hel time væk i bil! Har aldrig været væk meget mere end et døgns tid fra Lilli 

Men på den anden side ville det også være rart at blive på sygehuset de to dage, netop fordi at der skal man ikke tænke på andet end det lille nye vidunder og at få amning op at køre! Også tænker jeg også at en times køretur for en på få timer er meget 

Jeg havde ikke rigtigt noget valg med, hvor længe jeg skulle blive efter 2. fødsel  Jeg skulle min. være indlagt i 3 dage pga. min diabetes, og det er jeg faktisk glad for. Jeg kunne stille og roligt tage mig af baby og få amningen op at køre, inden vi skulle hjem til storesøster 

Det er jo helt op til dig selv, hvad du vælger 

Anmeld

26. juli 2014

Kamilla-m

Taget hjem! Første gang var jeg indlagt 1.5 døgn - hvilken for mig var et maridt! Men jeg mistedemehet blod.
De tre andre gange har jeg været udskrevet efter 2-4 timer, jeg slapper laaaaangt mere af der hjemme - og man bliver hurtigere helt mobil i undervognen igen.

Nu ved jeg så ikke endnu om den 5 gang til januar bliver ks eller alm endnu - bliver det alm tager jeg også hjem med det samme (med mindre noget går galt) selvf

Anmeld

26. juli 2014

Bertris

Første gang var jeg der i 4 dage (de ville ikke slippe mig før) 

og var nær blevet bims af at ligge der ... 
Men synes også der er stor forskel på 2 og 4 dage  

Anmeld

26. juli 2014

tinemus79

Jeg var inde 5 dage første gang og har også fået lov til at blive 1 døgn selvom det er anden gang.  Jeg har bestemt at jeg ikke vil beslutte mig for lillebror er kommet og jeg ser hvordan de første timer går. Du kan jo altid sige ja tak til de 2 dage og hvis så alt er tip top så tage tidligere hjem.  Pøj pøj 

Anmeld

26. juli 2014

Bertris

tinemus79 skriver:

Jeg var inde 5 dage første gang og har også fået lov til at blive 1 døgn selvom det er anden gang.  Jeg har bestemt at jeg ikke vil beslutte mig for lillebror er kommet og jeg ser hvordan de første timer går. Du kan jo altid sige ja tak til de 2 dage og hvis så alt er tip top så tage tidligere hjem.  Pøj pøj 

Bare da jeg havde sagt ja til 5 dage første gang ville de bare ikke slippe mig før der på 4. dagen

Anmeld

26. juli 2014

FF

Bertris skriver:

Nu var jeg på sygehuset I 7 dage ( det føldest som 1 månede heh)

Kan godt forstå når du har et barn I forvejen, at du gerne vil hjem med det same, tror jeg vile vente 1 dag  

Anmeld

26. juli 2014

De3Guldklumper

Bertris skriver:

Inden jeg fødte ville jeg gerne blive på sygehuset nogle dage efter - men fik ikke valget af min jm. Da jeg så havde født var jeg mere end klar til at tage hjem et par timer efter men vi blev så indlagt og kunne ikke komme hjem alligevel. Og det var jeg faktisk lidt ærgerlig over men det vigtigste var jo at de fik styr på lillebror.

Anmeld

26. juli 2014

lineog4

To af gangene tog jeg hjem inden for de første 12 timer og nød det - gav meget mere ro end at være på hospitalet. 

Med Liam havde jeg lovet alle at blive 4 døgn (Lia døde da hun vsr 4 døgn) men efter halvanden var jeg ved at eksplodere og tog hjem.... 

Skulle jeg føde igen ville jeg aller helst hjem med det samme men ville nok ikke få lov af farmand før baby var tjekket godt igennem

Anmeld

26. juli 2014

Karina84

Jeg elskede de 2-3 dage vi havde paa sygehuset da jeg havde født den første. Men det var ogsaa en lang og træls fødsel... Plus det jo var den første...

2. gang var en hurtig rigtig god fødsel og der var jeg helt klar til at tage hjem efter et par timer. Saa faktisk passede det med at mormor og morfar kunne hente storebror i DP og køre ham hjem til os selv, hvor vi kom paa samme tid  

De tog ham saa med igen et par timer efter, saa vi lige havde den første nat og døgn alene til lige at sunde os og lære hende at kende. Men næste dag hentede vi selv Sebastian i DP og saa var hverdagen ellers som den plejede.

Saa jeg vil helt sikkert se tiden an, og jeg kan godt forstaa hvis du gerne vil hjem. Man er bare mere klar og ovenpaa 2.gang tror jeg, men det kommer jo helt an paa fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.